רופאי שיניים יוצאים למאבק להצלת המקצוע ולוקחים חלק פעיל בפריימריז

חבר תנועת הליכוד הוותיק ויו”ר ההסתדרות לרפואת שיניים ד”ר יצחק חן: “לא יתכן שמפלגה שחרטה על דיגלה ערכים כמו, חופש  העיסוק ותחרות חופשית תיתן יד לבניית מונופול של קופות חולים בתחום רופאת השיניים”

לאור ידיעה שהתפרסמה ב”ליכודניק” החלטנו לפנות לד”ר יצחק חן, יו”ר ההסתדרות לרפואת השיניים, במספר שאלות :

יו”ר ההסתדרות לרפואת שיניים ד”ר יצחק חן,  המכהן בתפקיד משנת 1991 הוא חבר מרכז ליכוד וחבר מזכירות הליכוד, גדל וינק מילדות את ערכי תנועת החרות. דודו ז”ל היה יצחק חרדק מי ששימש במשך שנים רבות בתפקיד מזכיר מפלגת חרות בחיפה. חן אף מילא שורה של תפקידים ציבוריים, הוא כיהן כחבר מליאת רשות השידור, שתי קדנציות כיו”ר הועד הפועל של הקונגרס הציוני העולמי ומשנה לראש ביה”ס לרפואת שיניים באוניברסיטת תל-אביב.

ד”ר חן, מאות רופאי שיניים התפקדו בשנים האחרונות למפלגת הליכוד, מדוע? מה אתם מבקשים להשיג?

נכון מאות רופאי שיניים התפקדו למפלגת הליכוד בשנים האחרונות. ברצוני להדגיש שהתארגנותנו איננה על בסיס פוליטי, אלא על בסיס מקצועי גרידא כחלק ממאבק להצלת המקצוע. מקצוע רפואת השיניים בישראל נתון בסכנה. הרס מקצוע רפואת השיניים בישראל הוא בחסות חוק בריאות ממלכתי, אשר קיבלה הממשלה, המפלה את רופאי השיניים העצמאיים ומונע מהם את האפשרות לטפל בילדים חינם במסגרת חוק בריאות ממלכתי. 

 

הסבר בבקשה.

לפני כשנתיים הוכנסו טיפולי שיניים לילדים חינם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. כיום זכאים לקבלת טיפול ילדים עד גיל 12. אנו כמובן מברכים על צעד זה, זהו הישג גדול לנתניהו אולם החלטה זו מאפשרת את הטיפול בילדים אך ורק במסגרת קופות החולים.

 

מה הבעיה בכך שהטיפול יהיה אך ורק במסגרת קופות החולים?

יש כאן בעיה כפולה. ראשית, מונעים את זכות הבחירה של הילדים והוריהם בבחירת הרופא המטפל לילדיהם ובקבלת הטיפול הטוב ביותר לילדיהם. בנוסף על כך, מועברים ילדים לקבלת טיפולי שיניים ממרפאות של הרופאים הפרטים שלהם למרפאות של קופות החולים.

במדינת ישראל כ – 7000 רופאי שיניים, המפעילים כ – 5000 מרפאות שיניים עצמאיות. בכל קופות החולים יחד עובדים  כ- 1500 רופאי שיניים, חלקם הגדול במשרה חלקית. 80% מאוכלוסיית מדינת ישראל מטופלים אצל רופאי שיניים עצמאיים. קופות החולים אינן יכולות לתת מענה לכל הזכאים לרפואת שיניים לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ויידרשו מאות מיליוני שקלים, מכספי משלם המיסים לבניית תשתית מתאימה, כאשר יש כבר תשתית קיימת. זה דבר אבסורדי.

בעקבות מאבק של “ההסתדרות לרפואת השיניים”  קיבלה הממשלה החלטה לשנות את חוק בריאות ממלכתי, להקים תאגיד ייעודי ללא מטרות רווח לרפואת השיניים, שבאמצעותו יוכלו המטופלים להישאר אצל רופאי השיניים האישיים שלהם ולקבל גם אצלם טיפול חינם. לצערנו,  עברו כבר שנתיים וחצי והתאגיד הייעודי לא קם, עקב תנאים בלתי אפשריים לביצוע, אשר הציב משרד הבריאות”.

בישיבת ממשלה מתאריך 17.6.2012 הביאה שרת  הספורט והתרבות, גב’ לימור לבנת, לידיעתו של ראש הממשלה, שהחלטת הממשלה על הקמת תאגיד ייעודי לרפואת השיניים לא בוצעה עד היום. ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, התערב באופן אישי והורה למנכ”ל משרדו, עו”ד הראל לוקר, למצוא תוך חודש פתרון לבעיית הקמת התאגיד הייעודי.

לצערנו הרב, עברו שלושה חודשים ודבר לא נעשה.

 

מה אתם מבקשים להשיג בפעילותכם כעת ובנטילת חלק פעיל בפריימריז של הליכוד?

אנו מבקשים מחברי הכנסת והשרים, לפעול אל מול מנכ”ל משרד ראש הממשלה, ליישום החלטת הממשלה להקמת התאגיד לאלתר. עם הקמת התאגיד יתאפשר לילדי מדינת ישראל טיפול בחינם אצל רופא השיניים האישי שלו, מעקב במשך שנים רבות אצל אותו רופא, פיזור גיאוגרפי רחב של מרפאות שיניים, השתתפות של מומחים במתן טיפולי שיניים ותחרות בונה.

אנו מתקשים להבין איך מפלגת הליכוד הדוגלת בחופש עיסוק ותחרות נותנת יד לבניית מונופול מוחלט של קופות החולים בתחום רפואת השיניים, נותנת יד לפגיעה אנושה ב -7,000 רופאי שיניים וכ – 30,000 משפחות הקשורות לענף, פגיעה באיכות רפואת השיניים.

 

אנו נחושים להציל את המקצוע ולשם כך יצאנו למאבק.

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

מקומון בחדרה: פעילי הליכוד תמכו בצדוק!!

מקומון בחדרה: פעילי הליכוד תמכו בצדוק!!

ח”כ חיים כץ: קבלן קולות או קבלן ביצוע?