רוכבים ברצינות לקראת המפקד

המפקד מתחמם ע”י רוכבי השניים, מתברר כי האפנוענים הולכים ברצינות על המפקד בליכוד, להלן חוזר שהועבר בקרב רוכבי האופנועים. מטה המאבק למען ביטוח הוגן לרכב דו-גלגלי מודיע: לאחר מיצוי תהליך המחאה הדמוקרטי שלווה בהפגנות המוניות וססגוניות, אך לא הביא לתוצאה המיוחלת, התקווה האחרונה להצלחת המאבק היא פעילות בזירה הפוליטית.
גם מי שסולד מפוליטיקה, או שאינו תומך נלהב בליכוד, חייב להבין:
אמנם יש גבול… אך אין ברירה.

רוכב יקר,
כראש מטה המאבק, אני מוצא לנכון לעדכן אתכם, קהל הרוכבים, בנעשה בזירת המאבק כיום. מטרה נוספת של מסמך זה היא להבהיר למי מבינכם שאינו ממש מעורה במתרחש, את משמעות המהלך הבא של מטה המאבק, ובכך גם לבקש את תמיכתכם.

ב- 15/11, נכנסה לתוקף התייקרות תעריפי ביטוח החובה לרוכבי הדו גלגלי. זאת למרות אינספור מאמצים ושורה ארוכה של פעילויות שביצע מטה המאבק, שנועדו למנוע את ההתייקרות.

אנו יודעים כי רבים מכם מרגישים שהמאבק הסתיים ללא תוצאות, אך לא כך הדבר. כבר היום יכול המטה להצביע על מספר הישגים בולטים. חברות הביטוח עצמן “מודות” בתעריפי הביטוח המרקיעים שחקים. חברות כגון איילון, הכשרת היישוב ואליהו מציעות כיום תעריפי ביטוח זהים ואף נמוכים מתעריפי הפול לפני העלאה של ה- 15 לנובמבר. יש לנו רוב גדול של חברי כנסת שתומך במטרות שלנו. והכי חשוב, התמיכה האדירה שלכם הרוכבים. הכוח שהפגנו באמצעותכם במהלך תקופת ההפגנות, הוכיח לכלל הציבור, אך בעיקר לנבחרי העם, שיש לנו את היכולת לנהל מאבק עם גב חזק.

תוך כדי אותה פעילות מאומצת שנמשכה מספר חודשים, ולמרות ניצחונות בקרבות, התברר לנו שאין דרך חוקית פשוטה, המבוססת על תהליך דמוקרטי טהור ונקי, לנצח את המערכה. זאת, כאמור, למרות שהושגה תמיכה רחבה מאוד של חברי כנסת במהלך.

הסיבה ? לכל אורך חודשי המאבק ניצב מול הרוכבים שר אוצר עיקש שתמך בצעדי המפקח על הביטוח ומשרדו, ולמרות האהדה הציבורית והתמיכה מהכנסת שקיבל המאבק, סירב אפילו לקיים פגישה עם נציגי מטה המאבק. מטרתו, כך על פי הפקידים, לא השתנתה – תעריפים בגובה של 13,000 שקל שמכסים את כל הסיכון הביטוחי של הרוכב. שר האוצר זכה גם לגיבוי משאר השרים חברי מפלגתו, וגם מחלק מחברי הכנסת שתמכו במאבק הרוכבים אך אולצו לפעול נגד צו מצפונם בהיותם חברי ליכוד.

זאת הסיבה שמטה המאבק קיבל לפני כחודש את ההחלטה לנסות ולקדם את מטרות המאבק דרך התפקדות למפלגת השלטון – קרי למפלגת הליכוד. אנו מבינים את חששות הרוכבים לנוכח צעד זה. בדף מידע זה תוכלו למצוא את הסיבות העיקריות למהלך אותו אנו מובילים.

היינו צריכים להמשיך עם ההפגנות. הפגנה אחת בכל שבוע כך היינו מנצחים !!

יותר מעשר שנים של מחאות והפגנות כנגד העלאת תעריפי הביטוח הבהירו לנו כי זה כבר לא עוזר. הפתרון הקל, האמוציונאלי והרועש ביותר היה להמשיך לחסום כבישים. כפי שנוכחנו לדעת, לצערנו, השינוי לא מגיע כתוצאה מלחץ על הרחוב. לאור התדמית השנויה במחלוקת שלנו בעיני הנהגים, אי אפשר לצפות מהם לתמוך בנו עד אין קץ ולקבל בהבנה פקקי תנועה בדרך לעבודה מדי שבוע. גם מבחינת הרוכבים, אי אפשר להוציא אנשים לרחובות יום אחרי יום על חשבון העבודה, תחת איומי קנסות, דו”חות ועימותים עם המשטרה. מטרתנו היא לא להפגין, אלא להוביל לשינוי.

מדוע החליט מטה המאבק שצריך להתפקד?
חסימות הכבישים וההפגנות ההמוניות, כאמור, מיצו את עצמן כרגע. ההפגנות, שמעולם לא היו מטרה בפני עצמה, תוכננו להביא את המאבק שלנו אל תודעת האישים אשר בכוח סמכותם לשנות את התנהלות המשרד לפיקוח על הביטוח. הגענו עם המהלך הזה ממש עד לתאריך שנקבע להתייקרות, ובאותה מידה גם אל קצה גבול הסבלנות של האזרח התמים שרוצה להגיע בזמן לעבודה, וכל זאת ללא התוצאה המיוחלת. נציגי הציבור, מהם ציפינו להבנה ופעולה, נותרו אדישים ואטומים לחלוטין לפניותינו.

המסקנה החד-משמעית היא שציבור קטן כשלנו יכול להשיג את תשומת לבם של הפוליטיקאים רק בדרך אחת: רק כאשר יובל שטייניץ, שר האוצר, או כל שר אחר שיכול לקבוע את גורלנו כרוכבים, יבינו שלשרירות לבם יש תוצאות – קרי, גובה דירוגם בתוך רשימת המפלגה שלהם לכנסת. זה מה שמעניין אותם. ולכן גם אותנו.

למה להתפקד ובכלל להיכנס לפוליטיקה ? עד עכשיו המאבק היה יפה וטהור
לא התחלנו במאבק הזה מתוך מטרה אצילית, או רצון להיות כאלו. מטרתנו היא אחת – לשמור על הרוכבים ועל הענף, מפני פגיעה קשה כתוצאה מהעלאת תעריפים. אנו רוצים שהרוכבים יתפקדו כי אין דרך אחרת להשפיע בטווח יחסית קצר של מספר חודשים. המצב החוקתי לא מאפשר לנו לנצל את תמיכת הכנסת לשינוי התעריפים. כרגע כל הכוח נמצא אצל בנימין נתניהו ויובל שטייניץ. הם לא מתרגשים מחסימות כבישים. אלפי מתפקדים שיכולים לקבוע מהלכים אצלם במפלגה מלחיצים אותם ועוד איך.

למה דווקא למפלגת הליכוד ? אני רוצה למפלגה שאני תומך בה
פשוט, כי זאת המפלגה השלטת. יש לזכור את מטרתנו. אנו רוצים תעריפי ביטוח הוגנים, השווים לרמת התעריפים בעולם. לשם כך אנו צריכים להשפיע על מי שבשלטון. כרגע זה הליכוד. התפקדות למפלגה אחרת, לפני צבירת “המסה הקריטית” של מתפקדים שתוכל להשפיע, תשאיר אותנו קירחים מכאן ומכאן.

אבל אני לא מאמין אידיאולוגית בדרכו של הליכוד !!
את/ה ממש גם לא חייבים. להפך, אנו רוצים שתמשיכו להצביע למפלגה שלכם, אבל אנו רוצים שגם תשפיעו על עלויות האחזקה של האופנוע שלכם. אנו קוראים לכם להיות חלק מהמשחק הדמוקרטי. בעצם ההתפקדות אין משום חיזוק של מפלגת הליכוד מול המפלגות האחרות. אין לכך כל השפעה על המפה הפוליטית הכללית, אלא רק על יחסי הכוחות בתוך המפלגה, בין השרים הרלוונטיים לענייננו. רק אם נהיה חברי מפלגה נוכל להשפיע על השר “שלנו” לפעול למעננו ולא נגדנו. מלוכלך ? לא אתי ? יכול להיות. אך עליכם להבין, אם ברצונכם להחזיר את גובה תעריף הביטוח לרמה שפויה לפעמים צריכים להיות ציניים בדיוק כמו היריבים שלך. המהלך עצמו דמוקרטי, וכמובן על פי החוק.

לא מאמין שזה יעבוד
ניתן לעובדות לדבר במקום לעסוק סתם בניחושים. חבר הכנסת חיים כץ נכנס לכנסת ולליכוד כנציג מטעם התעשייה האווירית. לפני היותו ח”כ הוא היה חבר ועד בתעשייה האווירית. ברוח התקופה, לפני מספר שנים הונפה חרב ההפרטה מעל הראש של עובדי התעשייה האווירית, דבר שהיה אמור להוביל לגל פיטורים. עובדי התעשייה הפגינו, שבתו, אך גם נקטו בעוד צעד קטן: הם התארגנו והתפקדו באופן מאורגן לליכוד. חיים כץ הביא להם טפסים ופקד אלפים מהם לליכוד. ההפרטה הוסרה מעל הפרק.

אין ספק שמהלך מסוג זה יכול לעבוד וגם להשיג תוצאות מרחיקות לכת ויש לכך תקדימים. נכון, לא מדובר בערובה להצלחה. המפה הפוליטית יכולה להשתנות לרעתנו ולגרום לכישלון המהלך. אך כרגע המפה הפוליטית מצביעה דווקא על שעת כושר. מפלגה חזקה שתאיים על הליכוד לא נראית באופק, והמומנטום שצברנו במהלך תקופת ההפגנות מעניק משנה תוקף למהלכים שלנו מול הגורמים המתנגדים. אין לנו מה להפסיד, חוץ מסכום כסף קטן וזניח אותו מתחייב כל מתפקד לשלם כדי להצטרף.

כמה זה עולה לי ?
64 שקל לשנה. יחד עם בן הזוג זה יעלה 96 שקל לשנה. לא סכום שצריך להתרגש ממנו. כל אחד מכם, השקיע בכל הפגנה שהשתתף בה יותר כסף על הדלק והזמן שהשקיע.

לא מוכן לתת כרטיס אשראי
לא חייבים. יש אפשרות להתפקד גם בהוראת קבע. בכל סניף בנק, אפשר להחתים את הפקיד על טופס הוראת קבע ולשלוח לפקס: 03-6827731

רוכב יקר, המאבק לא הסתיים. הוא רק שינה צורה, ובדיק כמו לפני חודשיים גם עכשיו אנו זקוקים לך בשביל לנצח. עבורנו, עבורך ובעיקר עבור המשך העתיד של תחום הדו גלגלי בישראל. נשמח לשמוע את רעיונותיך אם תשלח אותם למספר הפקס שלמעלה. אך כרגע, לאחר בדיקה ושקילת כל האופציות, בל נשכח כי מהלך ההתפקדות הוא הפתרון הטוב ביותר למחירי הביטוח הגואים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

צו מניעה נגד קיש

שיירת רכבי ליכוד בהוד השרון מעוז השמאל יצאה לדרך.

ביבס לא צריך להיות משקיף הוא צריך להיות הפרויקטור