רובי לא שכח את גלעד שליט

יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, התייחס בטקס למעבר מיום הזיכרון לחללי מערכות לישראל לחג העצמאות. “הגאווה הדומעת של כל אחד מאתנו, כאן, בהר הזיכרון הלאומי ובכל מקום בו פועם לב ישראלי, ברגע שבו אנו עוברים מקודש לקודש, מ’יזכור’ ל’הלל’ – זהו סיפורו האמיתי של היום הזה. סיפור זה איננו רק של גאולת תש”ח אלא גם של דור תשס”ט, שנאלץ אף הוא, יום-יום, להמשיך ולשלם בעד חירותו ועצמאותו”, אמר. ריבלין ביקש להודות לכוחות הביטחון וציין כי “רק לאחרונה עמדנו נפעמים למראה גיבורי החיל שחירפו נפשם במבצע “עופרת יצוקה”. גרוננו נשנק למראה דמויות מופת החיות בתוכנו, ממש כאן, בישראל של 2009 – זו השואפת כל כך לנורמליות, זו שיותר מכל הייתה רוצה קצת מנוחה. גבורתם מזכירה לנו אילו תעצומות נדרשות ותדרשנה מעמנו כדי לקיים כאן חיים נורמליים במציאות לא נורמלית”.

יו”ר הכנסת פנה לעם בישראל ואמר כי המדינה בשנת 2009 אינה פחות מרשימה מזו של 1949. “להיפך: היא דמוקרטית יותר, היא פתוחה יותר, והיא גם יהודית יותר בזהותה ובתרבותה. היא סובלנית יותר, היא מתוחכמת הרבה יותר, והיא דמגוגית קצת פחות. ישראל של 2009 אולי אידיאולוגית פחות, אבל יש בה הרבה יותר אידיאליסטים. האידיאולוגיה שלהם אולי פחות מנוסחת, פחות אדוקה, אבל היא אנושית יותר, אוהבת יותר, קשובה יותר לבני האדם”.
בתום נאומו הדליק ריבלין את משואת העצמאות הראשונה והקדיש אותה בין היתר ל”תושבי עוטף עזה, גיבורים בעל כורחם כבר שמונה שנים ויותר. לכבוד גלעד שליט, שעדיין לא שב מן המשימה שאליה יצא בשליחותנו ושאנו כמדינה, כעם וכבני אדם איננו שוכחים לרגע. לכבוד חלוצי גוש קטיף השבים ונאחזים באדמת הארץ הטובה, משתדלים להעלות ארוכה לפצעיהם, ומלמדים את כולנו, שוב, פרק מפעים בתולדות הציונות”.

לתפארת מדינת ישראל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!