קריאה פומבית לשרי הליכוד החברים בועדת שרים לחקיקה:אל תפנו גב למסר החברתי של הליכוד! /מאת:מיכל כפרי

אל תתנו יד לביטול החלטת ביהמ”ש הקובעת: הוצאות הטיפול בילדים יוכרו לצרכי מס הכנסה.
החילו הרציפות על הצעת החוק להכרה בהוצאות הטיפול בילדים. אחת הסוגיות החברתיות הראשונות במעלה הנוגעת כמעט בכל בית בישראל, שעלו על סדר
היום הציבורי בשנה שחלפה הייתה המאבק להכרה בהוצאות גן הילדים או המטפלת לצרכי מס הכנסה.
ביהמ”ש העליון קבע שהוצאות הטיפול בילדים יוכרו לצרכי מס הכנסה.
העותרת ורד פרי, אם לשני ילדים, בקשה לנכות כהוצאה מוכרת כספים ששלמה עבור ההשגחה על ילדיה בשנים 1999-2001,במעון יום ובמועדוניות כהוצאה מוכרת לצרכי מס.
באפריל 2008 קבל ביהמ”ש המחוזי בת”א את עמדתה וקבע בפסד’ תקדימי כי הוצאות הטיפול בילדים מהוות הוצאות לשם יצור הכנסה ולכן הן מותרות לצורך ניכוי מהכנסה.
ביהמ”ש אשר 100% מהוצאת מס על מטפלות ו 66.6% מהוצאות על מועדוניות או גני ילדים.
רשות המיסים מהרה והגישה ערעור על פסק הדין והחליטה שעד להחלטת בג”צ לא תאשר את החלטת ביהמ”ש המחוזי להכיר בהוצאות הטיפול בילדים לצרכי מס הכנסה.
התנגדותה החריפה של רשות המיסים נומקה בגין העלויות התקציביות הכרוכות ביישום פסק הדין.
לדברי האוצר, קל וחומר, שבשנה של משבר כלכלי והגרעון הצפוי בגביית המיסים אין לאשר את פסק הדין.
העותרת לעומתם סברה שאין לכרוך בין הגרעון התקציבי לבין העובדה שהורה מחויב בשמירה וטיפול בילדו עד גיל 14 ואם אין הוא עושה זאת ייחשב כעבריין.
ממחקר שנערך בהזמנת “שדולת הנשים בישראל”(שהכותבת היא חברת הנהלה נבחרת בה) עולה כי אומדן התוספת לתוצר המקומי בגין יציאתן של נשים לעבודה מוערך ב 3-5 מיליארד שקלים בשנה ואילו אובדן ההכנסות ממיסים בגין ההכרה בהוצאות מסתכם רק ב 2 מיליארד שקל בשנה.
בג”צ שדן בעתירה בהרכב של חמשה שופטים הפתיע והחליט באופן תקדימי לאשר הכרה בהוצאות הטיפול בילדים לצורכי מס החל מינואר 2010.
בג”צ פסק כי ” דרך הניכוי… טוב שיתנו עליהם המחוקק ומחוקק המשנה דעתם. הנושאים יטופלו במשור שבין הנישום לפקיד השומה.הניכוי יקבע כפי שנקבע בעבר במקרים אחרים של הוצאה מעורבת…. במקרה של מחלוקת היא תובא כבעבר להכרעת בית המשפט”.
החלטת בג”צ עוררה הד ציבורי נרחב. אין ספק שההחלטה עושה צדק עם ציבור הנשים שהן אמהות עובדות ומבטאת את ההכרה כי הוצאות בגין השגחה וטיפול בילדים ייחשבו כהוצאה מוכרת במס של הוריהם, על מנת שיוכלו לצאת לעבודה ולייצר הכנסה.
ההכרה בהוצאות טומנת בחובה ככלל, מסר ברור וחשוב למשפחות הצעירות בישראל ותקל על הנטל הכלכלי המוטל עליהן ולציבור הנשים בפרט, הפסיקה מהווה תמריץ חיובי ותעודד אמהות נוספות להשתלב במעגל העבודה.
ישנו כאן מסר ברור והכרה כי הזכות הטבעית לאמהות אינה שוללת את זכות ציבור הנשים לעצמאות כלכלית.
אין ספק שהחלטת הפסיקה היא נדבך חשוב בתהליך של יציאת נשים לשוק העבודה.
יחד עם זאת, אין זה מספיק ויש להמשיך ולפעול ולקדם את הצעות החוק להכרה בהוצאות טיפול בילדים אשר תעגן את הפסיקה ותרחיב את זכות ההכרה בהוצאות טיפול בילדים לכלל נשות ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

צו מניעה נגד קיש

שיירת רכבי ליכוד בהוד השרון מעוז השמאל יצאה לדרך.

ביבס לא צריך להיות משקיף הוא צריך להיות הפרויקטור