קרב הירושה בליכוד החל ? !

השבוע נפל דבר. לא, אינני מדבר על השלב הבא להקמת ממשלת שמאל על הקביים של בנט וסער. הסיפור נראה גמור. אלא שאני מדבר על קרב הדיאדוכים : ניר ברקת הודיע על כנס שבו הוא יראה את החזון שלו איך להוביל את המדינה. בתגובה שר האוצר ישראל כץ שלח מסרונים ווטס אפים כאשר הוא מגדיר זאת כנס חתרני. במקביל, נתבשרנו כי ראש המוסד החדש ייכנס בקרוב לתפקידו. חלק מהקוראים יתפלא אבל חלק לא : יש קשר בין שלושת הדברים. אפילו קשר הדוק עד מאוד. יוסי כהן, ראש המוסד היוצא הוא השם החם בבורסת שמות היורשים לראש הממשלה נתניהו. אדגיש : נתניהו לא הולך לשום מקום ואני מעריך שירחק מאוד היום שבו הוא יילך.

מכל מקום, כפי הנראה זאת הסיבה שניר ברקת יצא מהארון ראשון. הוא רוצה לקבע את מעמדו כמי שצריך להחליף את נתניהו.
מנגד שר האוצר ישראל כץ הוציא הודעה נגדית ובו אמר שזה לא הזמן לחתור תחת נתניהו. ואם וכאשר הוא מתמודד על ראשות התנועה.

מה שברור הוא כי יוסי כהן המשוחרר יהיה שחקן מרכזי. יש בו כריזמה,  יכולות מוכחות,  והוא אחד האנשים שנתניהו מעריך מאוד. שלא כמו גורי החתרנים שגידל בעבר ובהם ליברמן, סער ובנט. נתניהו רואה ביוסי כהן יורש מתאים.

יש כאלה שיגידו שעוד מוקדם לכל ההתמודדות אך ברור כי מבחינת ניר ברקת זה
ירייה אחת וגם הזדמנות יחידה.

ולכן, כפי הנראה ברקת נותן גז עכשיו ומייד. אל הצוות הגדול שלו נכנס צעיר עם קבלות : צחי דבוש הכתב הצבאי היוצא של גל”צ. על צחי אפשר לומר כבר היום : צעיר, ליכודניק בן של ליכודניק, שניתץ תיקרות זכוכית אך ורק בזכות היכולות שלו.

ההודעה של ברקת והמינוי המפתיע של צחי מראים שתהליך ההסתערות של ברקת החל בזמן שהיריבים שלו נמצאים על הספסל. אך האם התנעת המהלך בעת הזאת נכונה? הנבואה ניתנה לשוטים.

עוד שחקן משמעותי הוא אדלשטיין שללא ספק הוא בעל יכולות ומי שמחזיק בצוות הפוליטי הכי חזק  בראשות קובי צורף.

קרב דיאדוכים כבר אמרתי ?

מי הם הדיאדוכים אתם שואלים. מלחמות הדיאדוכים הוא מונח הלקוח מתקופת אלכסנדר מוקדון. לאחר מותו של הכובש הגדול החל קרב ירושה בין יורשיו הפוטנציאליים על האימפריה האדירה אותה בנה. ביוונית פירוש המילה דיאדוך הוא “תופס מקומו של אחר”. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

הרצוג טעית !

לא גל אדום אלא דגל אדום.