פרשת תולדות : מקור השנאה של עשיו ליעקב

אחד הנושאים המרכזיים בפרשת השבוע, הוא המאבק בין יעקב לעשו. מערכת זו, של אהבה ושנאה מתחילה בהורים: “ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו, ורבקה אוהבת את יעקב”.
עשיו מכר את בכורתו ליעקב, וממילא גם הברכות מגיעות לו ולא לעשיו. עשו אינו מספר לאביו שאיננו עוד בכורו. יעקב נוטל בדין את הברכות, שיצחק רצה להעניק לעשיו. אך עשו אינו מקבל את העובדה שיעקב מצא דרך לקבל את שלו, והופך להיות לשונאו של יעקב. “וישטם עשו את יעקב על הברכה אשר ברכו אביו…”. יעקב נאלץ להימלט מפני אחיו לפדן ארם. השנאה בין האחים היא סמל לשנאה בין העמים לדורות. כך מברך יצחק את יעקב: “יעבדוך עמים וישתחוו לך לאומים”, ואת עשו הוא מברך: “ואת אחיך תעבוד”. עשיו – אדום הופך לסמל השנאה של העמים לישראל. עשיו הוא הרודף הגדול שמלחמתו ורדיפתו אינה פוסקת לעולם. הידיעה הברורה ש”עשיו שונא ליעקב” אינה מונעת את יעקב מן הניסיון לרצות את עשיו. יחסו של יעקב לעשו איננו נובע רק מפחד, שהרי גם בשעה שידו של יעקב על העליונה, אין הוא מכה בעשיו ללא רחם. יעקב אינו מגלה שנאה תחת שנאה. מערכת זו, של אהבה ושנאה מתחילה בהורים: “ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו, ורבקה אוהבת את יעקב”. ההורים צריכים מאוד להיזהר שלא לעשות הבדל בין הילדים ,לקרב את כולם בצורה שווה ותת יחס דומה ואהבה לכולם.
שבת שלום ומבורך
מירושלים עיר הנצח
אלי כהן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

ירוחם נגד שאר העולם

שלום לכם, אל”מ ג’, הרצי הלוי, עמית איסמן ורונן בר. 

פלדשטיין = דרייפוס