סקרי סופ”ש: הליכוד ביתנו וגוש הימין מתחזקים!

מספר סקרים פורסמו בסופ”ש, ובכולם הליכוד ביתנו וגוש הימין מתחזקים

 

 

 

הכרזת ציפי לבני על הקמת מפלגת “תנועה”, גררה אחריה שובל של סקרים. הראשון במבול הסקרים פורסם ב- “הארץ” והראה ניצחון מוחץ לליכוד ביתנו עם 39 מנדטים, כאשר הנפגעות העיקריות מתקומתה של “תנועה” היו מפלגת העבודה ויאיר לפיד. נוכח סקר זה, הליכוד ביתנו הופך למפלגה דומיננטית בהגדרות של מדע המדינה – מפלגה בעלת כשליש ממושבי בכנסת (39 מתוך 120) הגדולה פי שניים מהמפלגה השנייה בגודלה (עבודה, 18). ככלל, סקר זה הראה על ניצחון גורף של גוש הימין 69 מנדטים לעומת 51 של גוש המרכז-שמאל.

 

סקר נוסף שפורסם בערוץ הכנסת ביום חמישי 29/11, מראה על המשך המגמה – הליכוד ביתנו שוב מתבסס כמפלגה הדומיננטית וגורף 39 מנדטים כאשר העבודה מסתפקת ב- 18, לפיד ולבני מדשדשים עם 9 ו-6 בהתאמה ואילו ש”ס והבית היהודי-איחוד לאומי גורפות כל אחת 10 מנדטים. ככלל, גם סקר זה הראה מגמה ברורה של התחזקות משמעותית לגוש הימין שהאמיר ל- 71 מנדטים לעומת 49 של גוש המרכז-שמאל.

 

סקר ידיעות אחרונות שפורסם ביום שישי 30/11, מראה אף הוא את אותה מגמה, ולפיו – הליכוד ביתנו גורף 37 מנדטים, העבודה 19, לפיד ולבני שניהם מגיעים ל-9 מנדטים בעוד שש”ס והבית היהודי-איחוד לאומי גורפות 11 ו-10 בהתאמה.

 

סקר ידיעות אחרונות אף בחן מי המועמד המתאים בציבור לכהן כראש הממשלה, הסקר הראה מגמה ברורה – בנימין נתניהו, ראש הממשלה, נתפס כמנהיג הראוי ביותר בעיני הציבור לכהן כראש ממשלת ישראל.

 

בסקר נוסף, שפורסם ב- “ישראל היום” ב- 1/12, נצפו נתונים דומים המקנים ניצחון מובהק לליכוד ביתנו עם 39 מנדטים. מפלגת העבודה שנייה בגודלה עם 20 מנדטים, לפיד עם 10 ולבני עם 7, כאשר ש”ס והבית היהודי-איחוד לאומי עם 11 ו-10 בהתאמה. גם כאן, ניתן לראות עליונות ברורה של גוש הימין.

 

אז מה היה לנו?

 

לבני, הנביאה בעיני עצמה שבאה כלשונה: “להציל את המדינה”, התבררה כנביאת שקר – בין 9, בסקר המחמיא ביותר, ל- 6 בסקר המחמיא פחות. מפלגת העבודה שבחרה רשימה ביום חמישי האחרון מתבססת היטב כמפלגה השנייה בגודלה, אך אינה גדולה מספיק כדי לאיים על הדומיננט של המחנה הלאומי. “יש עתיד” של יאיר לפיד, הרחק מאחור נעה בין 8 ל- 10 מנדטים ואילו ש”ס והבית היהודי-איחוד לאומי מתבססות היטב בגבולות ה- 10-11 מנדטים. מפלגתו של הרב אמסלם מנפצץ את חומת אחוז החסימה בכל הסקרים ואילו מפלגת עוצמה לישראל של פרופסור אלדד ובן ארי ככל הנראה צפויה לעבור אף היא את אחוז החסימה.

 

אולם, הממצא המשמעותי ביותר הוא שראש הממשלה בנימין נתניהו, לפחות נכון לרגע זה, ירכיב בע”ה גם את הממשלה הבאה. הליכוד ביתנו יוסיף להנהיג את המדינה ודרכו של המחנה הלאומי תמשיך לתת את הטון במדינה – ולוואי והלוואי שאלו יהיו גם מסקנות ה- 22/1/2013.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

מגזין ליכודניק לקראת השנה החדשה

הימים הנוראים של סער ויחימוביץ

המטה החרדי : ממשלה עם חרדים