ספליזים

יש משהו רע בפסילה אישית של אנשים,  ספי רכלבסקי הוא מהמובילים בתחום.

 יש משהו רע כאשר אדם לוקח את האמונה שלו והופך אותה לאורים ותומים שאין בלתם ללא יכולת לקבל ביקורת. הרי אחת מההנחות הנדרשות לקולקטיב ציוני היא שצריך להוציא את הציבורים הישראלים מתוך הגטאות שהם בנו לעצמם ואם אנו נמצאים בתחילת הגאולה שאותן קבוצות הופכות להיות חלק מהזרם המרכזי של העשייה והתרומה במדינה. זהו, אולי יותר מכל, ההישג הגדול של הציונות.

ספי לוקח את הרב פירון והופך אותו למוקצה מחמת מיאוס. הרב פירון הוא דמות מאוד חיובית בהנהגה המתחדשת במדינת ישראל. אמת. הרב פירון התייחס לפסק הלכה. וכן. הוא אמר כי אסור למכור בית לערבי. וכן. הוא גר בהתנחלות וקרוב לודאי שהרב פירון היה מצביע לבית היהודי ולא למר”צ.

אז לפי ספי אנחנו צריכים לקחת כל אחד מאלה שלא מסכימים לדעתם ולשלוח אותם לגיטאות.

אך צריך לזכור כי כאשר אתה לוקח ציבורים שלמים ושולח אותם לגיטאות אתה מגלה כי בשלב אחר אתה מוצא את עצמך שאותו ציבור פורץ את הגטו ודרך החיים שהוביל בגטו יגיע דרך החצר האחורית אל כלל הציבור.

אז כאשר אני רואה את בפנים החדשות אצל יאיר לפיד מרקם שיש בו מתיישבים/מתנחלים אני רואה פריצת גיטאות. לא עם כל מה שהמנהיגות בישראל משדרת אני מסכים, ועובדה היא שהציבור רצה את מה שלפיד סימל. ולכן, כאשר שי פירון מגיע ומתיישב על כיסא שר החינוך נוצרת הוויה שהנה בא אדם שמאמין בחינוך אך מאמין גם, ואולי בעיקר, בציונות.

זאת הפוליטיקה החדשה שפרצה לחיינו. זאת הבשורה החדשה. העם רוצה אותה. העם נתן פתח של תקווה לרצון לשנות. אנו חיים במדינה דמוקרטית והרי אנו לא רוצים לראות שינוי כאשר כיכר תחריר מהווה את המרכיב העיקרי שלה. ולראייה, רוב הציבור הצביע ברגליים בעת המחאה החברתית, אך הציבור הזה לא רצה לראות בחורבן המדינה למען רעיון המחאה לכן הוא נתן למי שמייצג את הזרמים המרכזיים את מושכות השלטון.

לגבי ההתחרדות של הציבור דתי לאומי צריך לפתח את הקשר איתם ולהתמודד מול התופעה.

הפטרונות של הספליזים מצויה בסביבה שלנו מקדמת דנא. היא פוסלת את כל מה שלא מתיישר עם מה שהיא מייצגת. אין הבדל בין ספי לרב הירש מנטורא קרתא, אלו חסידים שוטים וספי חסיד שוטה. ומדוע ספי חסיד שוטה ? כי מצא אצל שי פירון נקודה רעה. לקח את הנקודה והפך אותה לכתם גדול.

ספי לקח את האמונה שלו ופוסל כל מי שלא מאמין בספיליזים.

פירוניזם
ספי רכלבסקי 25.03.2013 02:00

לפני הבחירות ישב על הבמה שי פירון, רב בהתנחלות אורנית, ולמצלמות קבע, שלולא היה אצל יאיר לפיד, הוא היה מצביע ל”הבית היהודי”. לכבוד הסדר יש לעשות סדר בספין, שהפך תוצאות בחירות אזרחיות למתנחליות. מסמן הסדר הוא הפירוניזם ב”לא תחנם”.

בפרשת פירון־לא־תחנם סוחררו התפתלויות. אך אי־אמת אינה אמת. בניגוד לנטען, פסיקת פירון לא היתה דיון הלכתי “תיאורטי” ולא בחינת השקפות. זו היתה הוראת הלכה מעשית לאדם מסוים בחיפה, ששאל אם מותר לו למכור דירה לערבי. תשובת פירון היתה רועמת. לא. אסור. ממש. לא תחנם.

מעבר לאסון המוסרי, מעבר למשמעות ההיסטורית – כשעם שנרדף בגזענות, ומכירת דירות ליהודים נאסרה, במקום לעשות את ההיפך עושה את אותו הדבר – הפסיקה איננה חוקית, והיא עוברת על החוק האוסר הסתה לגזענות. העובדה שהיועץ המשפטי לא השית את החוק על הרב שמואל אליהו וחבורתו אינה משנה את החוק. מהסתה והוראה לפשעי שנאה וגזענות אין מתנקים במלמול על “קירוב לבבות”, בלי מהפכת־שינוי הלכתית. הסתה לגזענות אינה דעה שאפשר לבחור בה.

עוד כתבות בנושא
תקצוב עודף לשכבות חלשות – ולימודי ליב”ה גם לחרדים17.03.2013 | 10:04
ההוראה “לא תחנם” היא מרכזית לרבני הדור. הוראתה משולשת: אין לתת חן בגויים (לשבחם), אין לתת להם חניה בקרקע, אין לחון אותם. אין אלו מלים ריקות. 52.5% מילדי כיתות א’ היהודים במערכת החינוך של פירון נשלחים לחינוך דתי וחרדי. רובם מקבלים חינוך כזה. גם במערכת הדגל כעת – בממלכתי־הדתי – יצאה הוראה להפרדה בין בנים לבנות מסוף כיתה ג’. ההפרדה היא בסיס הגזענות. אין שווה ונפרד.

גם כאן הכל בא מההלכה. על פי “שולחן ערוך”, החמור בחטאים – שכל החטאים נמשכים אחריו – אינו רצח גזעני, אלא שפיכת זרע לבטלה. כל השדים והמזיקים בעולם נוצרים משגגת הזרע היהודי. ושוב, אין המדובר בהוויה תיאורטית. כל תיקוני חצות הפופולריים באו לתקן רק חטא זה.

וכך יוהדה גם בתוכנית לפיד לגיוס בגיל 18, בחיבוקי “אחיו” החדשים. הבנות פטורות מטעמי הזרע הנ”ל. כ-2,000 איש לשנה ימומנו לכל חייהם וייצרו קהילה של מאות אלפים; גיל גיוס של 22–21, כמקובל ב”מרכז הרב” השלטת עתה במדינה, יעצים את הלחץ לנישואין מוקדמים והוצאות שכר של נשוי + ילד ב”גיוס”. למיעוט שיגיע לצבא יוחמר עיקום החלל המרחיק כל אשה, כולל ראש אכ”א, מטעמי הזרע והשדים.

כוונות לפיד ורוב אנשי יש עתיד הן טובות. רוחות השינוי שהביאו הן אמיתיות. אך אין די בכוונות. אהוד ברק, שרכב על גל דומה של כמיהה לנורמליות אזרחית ב”עם אחד גיוס אחד”, נמנע מממשלה אזרחית, הפקיר “בינתיים” את השיכון למתנחלים בידי הרב יצחק לוי, חשב שהוא “מתקן” את ש”ס בהרחקת אריה דרעי, ורצה להוכיח שאינו שונא דתיים. את מחיר טעותו שילם גם הוא. המתנכר ל”בייס” ולחמור שהעלהו צריך לחזור למגדל ברגל.

נאום אובמה הוכיח עד כמה מוזרה הבחירה של לפיד. קהלו הצביע לאיש הגיטרה והביטלס, ולא לרב, מתנחל וגזען. מדוע למי שיכול להיתפש כאובמה ישראלי, שוחר נורמליות ומשחרר מהתנחלויות וגזענות, כדאי להיות אח־משרת לגזענות ופירוניזם?

הבא לשנות רק מזיק במלמולי קירוב לבבות. מהדתיים נדרש שינוי מהפכני בעיקרי הדת, שיעקור ממנה את הגזענות. בפחות אין די. מדינות האזור למדו: בדת, מה שאינו הלכה נסוג בפני ההלכה. והחילונים? מהם נדרש לפקוח עיניים. אם ימשיכו לתת שיסובבום במתק לשון וחיבוק – יגוזו חלומותיהם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הרצוג טעית !

לא גל אדום אלא דגל אדום. 

כאשר הטרור ניצח את המותג האמריקאי