סגן השר לפיתוח הנגב והגליל – איוב קרא וראש עיריית אילת נפגשו היום עם בכירים בעקבה לרגל 15 שנים להסכם השלום ישראל-ירדן

לרגל 15 שנים להסכם השלום ישראל-ירדן ביקרו היום (א’) סגן השר לפיתוח הנגב והגליל – חה”כ איוב קרא וראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי בעיר השכנה – עקבה. השניים בליווי נציגיהם, מנהל היחידה לשיתוף פעולה אזורי מטעם עיריית אילת – סמו סמוראי, ראש הרשות לפיתוח כלכלי אילת – חה”מ רפי הוכמן ויועץ סגן השר – אפרים להב, נפגשו עם סגניו הבכירים של מושל עקבה – ד”ר בילאל באשר וד”ר סאלים אלמוגרבי.
תכלית הפגישה הייתה קידום היחסים בין הערים השכנות אילת ועקבה. סגן השר עודכן בכל הנוגע לשיתוף הפעולה האזורי ובראשו: עבודת הועדות המשותפות בתחומי: איכות סביבה, כלכלה, תשתיות, חירום והצלה, בריאות, תיירות, חינוך, תרבות וספורט. “הועדות השונות, שחברים בהן נציגים משתי הערים מהוות אמצעי להעמקת יחסי השלום באזור וחלחולם לחיי היומיום” ציינו נציגי שתי הערים. ראש העירייה עדכן את סגן השר בשיתוף פעולה פורה גם בתחום הספורט וציין שני אירועים רק מהחודש האחרון, בהם רצו ארבעה ירדנים במרתון אילת, שהתקיים במסגרת מרוץ שלושת הגבולות וכן שמונה שייטים ילדים מירדן, שהשתתפו בתחרות השיט שערך מועדון השיט.

עוד עלה עניין האשרות לבכירים מהממשל הירדני, אשר נדון כבר תקופה ארוכה בדרגים הגבוהים אולם ללא הצלחה. סגן השר, שהנושא קרוב לליבו הבטיח, כי יפעל בכל דרך בעניין, כפי שפעל בשעתו בנוגע לעובדים מירדן המגיעים לעבודה באילת וחוזרים חזרה בסוף כל יום.

סגן השר שהתרשם רבות משיתוף הפעולה האזורי ציין: “יש הקפאה שאינה מובנת לי, כאילו הנושא לא נמצא על סדר יומה של ממשלת ישראל בעוד באילת נעשית עבודה טובה וחשובה” בעניין זה הוסיף סגן השר: “נצא למאבק חיובי לשיפור היחסים” והדגיש: “רק קיום הסכם השלום ככתבו וכלשונו יביא את השלום הבא”.

סגן השר, אף התרשם כי ישנה נכונות רבה מהצד הירדני להעמיק את שיתוף הפעולה. במסגרת הדיון בין הצדדים סוכם, כי ועדת התיירות המשותפת תחל במהלך לקידום פסטיבל מוסיקלי משותף שיתקיים בין מעברי הגבול אליו יוזמנו תושבי שתי הערים אילת ועקבה ואשר יהווה למעשה אמצעי לקירוב לבבות. הפסטיבל הראשון יתוכנן לשנה ה – 16 להסכם השלום מתוך כוונה לקיימו בכל שנה, כאשר העדיפות תינתן למופע במסגרת הפסטיבל הקלאסי בניצוחו של ואלרי גרגייב.

עוד סוכם על שיתוף פעולה בין הנמלים בהובלה של הרשות לפיתוח כלכלי אילת ושיתוף פעולה עסקי בתחום התעשייה תוך ניצול העובדה, כי שני האזורים מוגדרים כאזורי סחר חופשי. ראש העירייה אף הזמין את נציגי הממשל לשני כנסים העתידים להתקיים בעיר אילת האחד כנס אילת אילות לאנרגיה מתחדשת והשני כנס אילת להתמודדות עם תופעת האלימות.

עוד במסגרת הפגישה עדכן סגן השר את הנציגים מירדן, כי ממשלת ישראל מאיצה את פרויקט רכבת העמקים (הרכבת החיג’אדית ההיסטורית) היוצאת מחיפה ונמשכת עד שייח חוסיין מתוך כוונה לחברה בין ישראל, ירדן וערב הסעודית, וכי תכנון הפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים. “קידום פרויקט רכבת העמקים מהווה פרויקט חיוני לשלוש המדינות, כך יוכלו גם ערביי ישראל וגם הפלשתינאים לקיים את מצוות החאג’ בערב הסעודית, ללא צורך בנסיעה מייגעת שהם חווים היום” ציין סגן השר והוסיף: “חשוב לנו שהרכבת הזו תהיה גשר לשלום, שתקדם גם את הצד הדתי וגם את הצד הכלכלי והתיירותי בין המדינות”.

ראוי לציין, כי מאז מבצע “עופרת יצוקה” לא התקיימו מגעים בין הממשל הירדני לשלטון הישראלי, ולמעשה ביקורו של סגן השר מהווה ביקור ראשון של בכיר בממשלת ישראל מאז מבצע “עופרת יצוקה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

חברי מרכז הליכוד מגיבים להפגנות: מדובר באנרכיסטים

מס-פקדון הוא מס אווילי.

האם מדובר בירוקים ? או אולי באנרכיסטים אדומים ?