נפתח מושב החורף של הכנסת – והציפיות גדולות

נפתח מושב החורף של הכנסת ה-23.

בנאומו, הכיר יו”ר הכנסת ח”כ יריב לוין כי המושב הקרוב לא יהיה מושב רגיל: במהלכו, יהיו דיונים חשובים ואף היסטוריים ובראשם הדיון על אשרור הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות. לוין ציין כי הסכם זה הוא דוגמה ומופת למשוואה שמציב רה”מ נתניהו: שלום מתוך עוצמה, שלום תמורת שלום. בתוך כך, ציין לוין את נקודות ההשקה שבין ימי משבר ליצירה וקידמה: חרף הקשיים האובייקטיביים הנובעים ממשבר הקורונה, תדון הכנסת על ההסכם ההיסטורי, בהיותו פתח משמעותי לקדמה כלכלית ולשגשוג מדיני.
בצד אלו, התייחס לוין להפגנות בצל הקורונה, וציין כי אין חולק על כך שהגיעה העת לשיח “אחר”: “כזה שהוא תרבותי ולא מתלהם”. ייתכן כי בדבריו כיוון לפרצי הגזענות והשנאה שנשמעו לאחרונה מכמה בכירים-לשעבר שנחשבים למובילים של תנועות מחאה שמעידים כי מטרתם אחת: “רק לא ביבי”. נזכור שבמדינת ישראל, דמוקרטיה משגשגת, הדיון החופשי הוא מנשמת אפיהם של ערכי היסוד בחברה הישראלית. עם זאת, אין לעשות בהם שימוש לשיח מפלג, מסית וגזעני; ישנה הדרך להציג את הדברים ולכל אחת בחברה יש את ההזדמנות לבטא אותה – אך זאת במסגרת שמירה על החוק!

על דוחק השעה במלחמה בקורונה למדנו מנאום ראש הממשלה, ח”כ בנימין נתניהו, שפתח בנאומו בציון כי צעדי הסגר שננקטו נגד הקורונה הם מצילים חיים, ובצד הקושי שטמון בהם, “מדובר במדיניות שמאחוריה הדאגה לשלום הציבור ומתוך אחריות”. על כך יעידו הנתונים, שמצביעים על מגמת ירידה בתחלואה, אבל מוקדם מדי לברך על המוגמר.
ראש הממשלה נתניהו שיתף בגילוי לב, כי “לא היה קל להעביר את ההחלטה על סגר”, וזאת ברקע לריבוי הדעות באשר לנחיצותו ויעילותו בקרב מקבלי ההחלטות בהנהגה. היום רוב הציבור מבין שההחלטה להטיל סגר הייתה נכונה – בלעדיה היינו צועדים אל תוך תהום. פתיחת המשק – רק בצורה בטוחה, זהירה והדרגתית. הוא הדין גם ביחס למה שאנחנו יכולים ללמוד כיום ממדינות אחרות בעולם, שפועלות באורח דומה וזאת על פי נתוני התחלואה שלהן.

אין זה סוד שישנה ציפייה דרוכה מן הכנסת הזאת להוציא אל הפועל שורה של החלטות ביחס לכלכלה ולחברה בישראל, שספגו מכה אנושה בעקבות משבר הקורונה. כבר כיום אנו יודעים של שורה של תוכניות סיוע שמגובשות בימים אלה במשרד האוצר, לעצמאים ולמובטלים. כולנו יחד בסירה הזאת, ויש להיות מאוחדים – גם בממשלה וגם בציבור, כדי לצאת מהסגר וכדי להבטיח את עתידנו המשותף כאן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

ערן קוזחי מדליק המשואה מטעם זק”א תל אביב

אזהרה: מקליטים אותך בוואטסאפ.

שליטן נלחם בהיטלר !