ישראל כץ צדק אובר סכנה ביטחונית!

מהן חששות הביטחון שהעלה ישראל כץ בהתנגדותו לאובר ?

ישראל כץ, שר התחבורה לשעבר בישראל, הביע את התנגדותו לפעילותה של חברת אובר בארץ, בעיקר בשל חששות ביטחוניים. טיעונו העיקרי של כץ סובב סביב אמצעי הביטחון הקפדניים החיוניים בישראל נוכח מצבה הגיאופוליטי הייחודי. הוא סבור כי המודל של אובר, המאפשר כמעט לכל אדם להפוך לנהג עם בדיקה מינימלית, מהווה סיכון משמעותי.

 

אחת החששות העיקריות של כץ היא האפשרות של בדיקות רקע לא מספקות של נהגי אובר. בישראל, שבה איומי ביטחון הם מציאות מתמדת, תהליכי בדיקה קפדניים חיוניים לכל מי שמעורב בתחבורה ציבורית. כץ טוען כי תהליכי הסינון של אובר אינם מחמירים כמו אלו הנדרשים מנהגי מוניות מסורתיים בישראל, דבר שעלול להוביל לפגיעות ביטחוניות.

 

חשש נוסף שהעלה כץ הוא היעדר הכשרה ופיקוח נאותים על נהגי אובר. נהגי מוניות מסורתיים בישראל עוברים הכשרה מקיפה הכוללת לא רק מיומנויות נהיגה, אלא גם תגובה למקרי חירום ומודעות ביטחונית. כץ חושש שנהגי אובר, אשר עשויים שלא לקבל את אותה רמת הכשרה, לא יהיו מוכנים להתמודד עם אירועי ביטחון או מצבי חירום.

 

בנוסף, כץ הצביע על הסיכונים הכרוכים בפרטיות המידע וטיפול במידע האישי של הנוסעים. עם ריבוי מקרי פריצות המידע, הפוטנציאל לשימוש לרעה במידע רגיש מהווה דאגה משמעותית. כץ מדגיש את הצורך באמצעי הגנה חזקים על מנת למנוע פריצות כאלה, שלדעתו אובר עשויה לא לספק כראוי.

 

לסיכום, התנגדותו של כץ לאובר בישראל נובעת מהאמונה כי מודל הפעילות של החברה אינו עומד בסטנדרטים המחמירים של ביטחון ובטיחות הנדרשים בארץ. עמדתו משקפת חששות רחבים יותר בנוגע להבטחת שלומם וביטחונם של הנוסעים באזור שבו נושאים אלה הם בעלי חשיבות עליונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

אהוד ברק ברח עכשיו מטראמפ

די לקומבינות חיים כץ

ישראל כץ : עד סוף ינואר התחקירים על השולחן שלי