מדינת ישראל תסייע בהקמת אנדרטה לזכרם של הישראלים

כך סיכם יו”ר הכנסת עם מושל קרייסצ׳רץ במהלך ביקורו בניו זילנד

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (ב’) בעיר קרייסצ’רץ’ באי הדרומי של ניו זילנד, שנפגעה קשות ברעידת אדמה שאירעה לפני כחודש וחצי. כזכור, נספו באסון 167 בני אדם, ובתוכם שלושה ישראלים. לפי הערכת ראש העיר, מספר הנספים עומד כבר על למעלה מ – 180, וישנם עוד הרוגים שטרם חולצו מההריסות.
ריבלין וח”כ חיים כץ נפגשו עם ראש העיר, Bob Parker‏‏, וסיירו עמו בעיר ההרוסה והמפונה עדיין מתושבים,  ובכלל זה ליד הריסות בית העיריה, שנפגע גם הוא. למשלחת נלוו אנשי כוחות הצלה והקהילה היהודית. הם התעכבו במקומות בהם נספו הישראלים עופר מזרחי, גבי אינגל ועופר לוי, שם הדליקו נרות, אמרו פרקי תהילים והניחו זר פרחים. כן ביקרו בקתדרלה בה נהרגו כ- 40 איש שישבו במסעדה שמתחתיה, ריבלין הניח במקום זר בשם מדינת ישראל. טקס אחר קיימו במעמד קברניטי העיר עם אנשי חב”ד, שגם ביתם נהרס כליל ברעש האדמה.
ראש העיר אמר לריבלין: “אנו חשים את האהבה הגדולה של הישראלים לניו זילנד ובפרט לעיר הזו”. הוא הודה לישראל על הנכונות לסייע בפעולות החילוץ, והסביר כי רעידת האדמה שפגע בעיר הייתה ייחודית: היא התרחשה במרכז העיר ויצרה שילוב בין שני סוגים של זעזועים, אופקיים ואנכיים – האדמה זזה לכל הכיוונים, והבניינים זזו בהתאם לצדדים ובמקביל מעלה ומטה. “לא הכרנו סוג כזה של רעידות אדמה, לא ביפן ולא ברעידות אדמה אחרות שקרו בניו זילנד, ואיננו ערוכים לה. האתגר שלנו הוא לבנות את העיר בסטנדרט בנייה אחר, ולהקים עיר בטוחה”, אמר פארקר.
יו”ר הכנסת וראש עיריית קרייסצ’רץ’ שוחחו על הקמת אנדרטה לזכרם של הישראלים שנספו באסון, וריבלין התחייב בשם מדינת ישראל להשתתף בעלות הקמתה. לדברי ריבלין, “ישנה ברית דמים בין ישראל לניו זילנד. ניו זילנד בכלל וקרייסצ’רץ’ בפרט היא חלומם של לא מעט צעירים ישראלים, ורבים בישראל חשו כאב אמיתי ולא רק סולידריות נוכח המראות שהגיעו מכאן.”
ריבלין הוסיף ואמר למארחיו: “אנו מקווים להמשיך ולעודד את הגעת הישראלים לכאן באמצעות הסכם העבודה לתיירים ישראלים שנחתם בינינו. לא פחות מהיפנים, הפגנתם גם אתם  גישה קרת רוח ואמיצה, נוכח הקשיים וחוסר הוודאות.  אנו מעריצים את הגישה שלכם בכל הנוגע לטיפול במשבר, ללא פאניקה ומתוך גישה בונה. אנחנו שמחים שיכולנו להושיט יד בסיטואציה הקשה הזו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!