ישראל ורוסיה יחתמו על הסכם קופרודוקציה והסכם שיתוף פעולה בתחום התרבות

בפגישה שהתקיימה היום בין שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, לשר התרבות הרוסי, אלכסנדר אביידב, הושגה פריצת דרך שתאפשר את חתימת הצדדים על הסכם הקופרודוקציה. השרה לבנת: “ההסכם יקדם רבות את התרבות הישראלית בכלל ותעשיית הקולנוע בפרט שתהנה מהפקות משותפות עם גורם חדש ומשמעותי” שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, נפגשה הבוקר עם שר התרבות הרוסי, אלכסנדר אביידב, לפגישת עבודה. זאת במסגרת שורה של פגישות שמקיימת השרה לקידום התרבות במהלך ביקורה במוסקווה עם תיאטרון הקאמרי המציג בעיר את ההצגה “המלט”. בפגישה החליטו השניים על חתימת הסכם קופרודוקציה בין המדינות. ההסכם יעגן הפקת סרטי קולנוע משותפים בין גופים בישראל לגופי קולנוע ברוסיה וצפוי לתרום באופן משמעותי לתעשיית הקולנוע שנפגעה כתוצאה מהמיתון הכלכלי הקשה. כיום לישראל ישנם הסכמים עם מדינות כמו גרמניה, צרפת, קנדה ואיטליה ובכל שנה מופקים שניים עד שלושה סרטים במסגרת שיתופי הפעולה הבינלאומיים. בין הסרטים שהופקו במסגרת הקופרודוקציות השונות ניתן למצוא את “ואלס עם באשיר”, “עג’מי” ו”לבנון”.

בנוסף, הוחלט בין השניים לחתום על הסכם שיתוף פעולה בילטראלי בתחום התרבות. ההסכם יאפשר, בין השאר, חילופי סטודנטים מענף התיאטרון, המחול והמוסיקה ויסדיר גם ביקורים של סופרים ואנשי תרבות נוספים.

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת:

“ההסכם שהושג הוא פריצת דרך משמעותית שתקדם רבות את התרבות הישראלית ואת תעשיית הקולנוע הישראלית בפרט. הקולנוע הישראלי ייהנה מהפקות משותפת עם גורם חדש ובעל חשיבות רבה במפת הקולנוע העולמי”. השרה ציינה כי ההסכם גם יתרום ליחסי ישראל-רוסיה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

חברי מרכז הליכוד מגיבים להפגנות: מדובר באנרכיסטים

מס-פקדון הוא מס אווילי.

האם מדובר בירוקים ? או אולי באנרכיסטים אדומים ?