יו”ר הכנסת : יש חברי כנסת שמחריפים המתיחות האתנית

יו”ר הכנסת ח”כ רובי ריבלין הדוגל בחופש ביטוי רחב לח”כ. בהתבטאות נידרה בפני צוערי משרד החוץ על ח”כ הערבים

“יש חברי כנסת שבמעשיהם פונים אל רגשות הציבור, ואגב כך מדביקים לישראל תדמית עולמית של מדינת אפרטהייד. בנוסף, הם יוצרים שיח פסול בין יהודים וערבים בכנסת, שגם משליך על הקונפליקט הקיים ממילא בחברה הישראלית. עלינו לבער את התופעות האלו מהכנסת, לא למען מיעוטים מסוימים אלא למען מדינת ישראל. יש לעשות כל מאמץ כדי למנוע פגיעה כזו בתדמיתה של ישראל, שעודנה מדינה דמוקרטית מובהקת ואיש אינו מפקפק בכך גם בעולם”.
 
את הדברים אמר אמש  יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, במפגש עם צוערי משרד החוץ. לדבריו, “הכנסת נמצאת במשבר חמור ביחסי יהודים-ערבים, שממדיו הופכים מסוכנים. כאשר שוחרי שלום מובהקים מדברים השכם והערב על ‘איום דמוגרפי’, הם יוצרים את הרושם שכל מי שאינו יהודי מהווה איום, ובכך מעמיקים את הסכסוך בין יהודים וערבים. זוהי טרמינולוגיה הזויה במדינה דמוקרטית”.
 
אשר למו”מ עם הפלסטינים, ריבלין הביע תמיהה על דברי אבו מאזן, שבאזורי השליטה הפלסטינית לא יתגורר בעתיד אף יהודי, ואמר: “בישראל חיים פלסטינים לצד יהודים. כיצד היה מגיב אבו מאזן אילו נאמרו דברים מעין אלו כלפיהם? אני עצמי הייתי יוצא נגד אמירות כאלו. שלום יושג רק כשיהודים וערבים יבינו שהם נועדו לחיות יחד”.
 
יו”ר הכנסת שיבח את הנוכחות הגבוהה של צוערים מן העדה הדרוזית – 5 מתוך 27, תושבי בית ג’ן, ג’וליס, פקיעין ודלית אל כרמל. “לרוב אינני נוהג להתייחס אל מוצאם העדתי  של המשתתפים,  אך 20 אחוזי נוכחות של הדרוזים  – הרבה מעבר לחלקם באוכלוסיה – הם בהחלט מקור לגאווה. אתם נמצאים באחת החזיתות הסבוכות והקשות ביותר למדינת ישראל, ואני שמח שמשרד החוץ מודד אתכם ובוחר את הצוערים לפי כישוריהם ולא לפי מוצאם. “, ציין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!