יו”ר הכנסת: “גנדי היה נאמן לאמת שלו, לא לסקרי דעת קהל”

הכנסת מציינת עשור להירצחו של השר ואלוף במיל’ רחבעם זאבי (גנדי)

 

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נשא  היום, (יום ד’), דברים לזכרו של השר לשעבר ואלוף במיל’ רחבעם זאבי (גנדי) הי”ד. ריבלין אמר: “אנו מציינים היום עשור להירצחו, בידי בני עוולה, של שר בממשלת ישראל, אלוף בצה”ל ואיש ספר רחבעם זאבי (גנדי). בן ירושלים, שנולד בה, אהב אותה, לחם למענה, ונטמן בעפרה”. עוד אמר ריבלין כי גנדי דבק באמת שלו ובז למוסכמות ולפשרה. לדבריו: “גנדי  היה קשה לעיכול ואיתן כסלע. איש של אמת, שלא ידע פשרה ופשרנות מהן”.

 

עוד אמר ריבלין שבינו לבין גנדי הבחינה מחלוקת עמוקה ובלתי ניתנת לגישור ביחסם לאוכלוסיה הערבית: “ביני, המאמין בזכותם של כל תושבי בארץ הזאת, יהודית כערבים, לחיות כאן, כאזרחים שווי זכויות. לבינו, שתמך ברעיון הטרנספר, גם אם מהסכמה או מרצון“. ריבלין הוסיף כי נאמנותו של גנדי לאמת שלו, היא ש”העניקה לו את הכוח להשמיע דעות לא פופולאריות, גם במחיר פוליטי כבד“.

 

עוד אמר ריבלין: “מה שהיה יוצא דופן בגנדי איננו דווקא נאמנותו לעצמו, אלא דרישתו מברי הפלוגתא שלו, להשמיע את האמת שלהם“. עוד אמר: “גנדי היה באמת מוכן לשמוע, והוא רצה להשמיע. הוא סימל אמנם את גבולותיו של השיח הדמוקרטי הישראלי, אבל כמי שמצוי עדיין בתוכו, ולא מחוצה לו. זאת, בזכות השמירה הקפדנית על כללי הוויכוח, בזכות הכבוד שרחש לברי הפלוגתא שלו, גם החריפים שבהם“. ריבלין הוסיף: “גנדי דרש שבן שיחו יהיה נאמן לאמת שלו. הוא לא התיירא, לא מהפרושים ולא מהצדוקים, אלא מן הצבועים, מהאופורטוניסטים חסרי הקול, מרובי הצבע, חסרי חוט השדרה של האמת“.

ריבלין הוסיף כי: “בשיטה הדמוקרטית יכול רוב להפוך למיעוט בהינף בחירות אחד. כמו גנדי, יכול כל אחד מאיתנו למצוא את עצמו יום אחד מבודד פוליטית ומגונה. אך לא כל אחד מאיתנו מוכן לשלם את המחיר אותו שילם גנדי, על הדבקות באמת שלו. רבים מאיתנו מעדיפים לומר את אשר בפינו, אך לא את אשר בלבנו. שמא המחיר הפוליטי יהיה גבוה מדי, שמא יחרצו את גורלנו טוקבקיסטים חדי לשון, גיליוטינת התקשורת או חרם חברתי”. ריבלין סיים ואמר: “אם יש דבר שעלינו ללמוד מגנדי, זה את הזכות ואת החובה לומר את אשר בליבנו ולאפשר גם לברי הפלוגתא, גם המרים ביותר שלנו, להשמיע את האמת שבליבם“.

מוקדם יותר היום הושק דף מזכרת בולאי, לציון עשור להירצחו של השר ואלוף במיל’ רחבעם זאב (גנדי), במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו”ר הכנסת, חה”כ ראובן (רובי) ריבלין, ראש האופוזיציה, חה”כ ציפי לבני, שר התקשורת, הרווחה והשירותים החברתיים, חה”כ משה כחלוןמשפחת זאבי, יו”ר המועצה להנצחת רחבעם זאבי, אריאל סנדר, ראש אגף תקציבים במשרד ראש הממשלה, דרורית שטיינמץ,  יו”ר דירקטוריון חברת דואר ישראל, ששי שילה  מנכ”ל חברת דואר ישראל, חיים אלמוזנינו  ומנהל השירות הבולאי, ירון רצון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!