ח”כ נאוה בוקר נגד משרד המשפטים – טייק one

ח”כ בוקר ביקשה להחמיר ענישה עם שורפי דגלי ישראל אך משרד המשפטים מתנגד

 

 

הצעת חוק הדגל של חה״כ נאוה בוקר נדונה היום בוועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק מבקשת להחמיר ענישה עם מי ששורף את דגל ישראל ולשלול ממנו הטבות.

 

בעקבות התנגדות במשרד המשפטים להצעת החוק פנתה הבוקר חברת הכנסת בוקר לשרת המשפטים במכתב בו פירטה את חשיבות ההצעה.

 

ח”כ בוקר: “שוב אנו רואים כיצד הייעוץ המשפטי שם רגליים לאלו שמנסים לייצר הרתעה אפקטיבית. אי אפשר לדבר על הרתעה ובאותו זמן לעצור כל ניסיון חקיקה. מי ששורף דגל צריך לשלם את המחיר ולא לקבל מאיתנו הטבות. פניתי בנושא לשרת המשפטים במטרה שתסייע לקידומה המהיר של הצעת החוק עוד לפני ציון יום הנכבה הקרוב שבו שוב נראה את דגלי ישראל נשרפים וללא כל ענישה אפקטיבית.

 

 

חשוב לי לציין כי הצעת החוק אינה מבקשת למנוע מאזרח ישראלי השורף את דגל המדינה מלהיות זכאי לרכוש השכלה גבוהה או חלילה מלקבל שירותים רפואיים, אלא מבקשת שלא ייהנה מהסבסוד הצולב של שאר האזרחים שומרי החוק וישלם עבור שירותים אלו מחיר מלא!

זאת למשך תקופה מוגבלת של 6 שנים בלבד.

אני מבקשת לשלול את שלושת הטבות אלו משום שהן מהוות גורם בסיסי ומהותי בחיים (בריאות, פרנסה והשכלה) וכשם שפעולת שריפת הדגל מהווה פגיעה מהותית בריבון כך גם צריך להיות העונש הצופן בחובה של עבירה זו.״

 

 

הצעת החוק הוגשה עם תחילתו של גל הטרור הנוכחי ובעקבות קיומן של הפגנות תמיכה המוניות, הנערכות בהקשרים שונים מדי כמה חודשים, במרכזי היישובים הערביים בישראל ובמרכזי הקמפוסים בכמה מהאוניברסיטאות המובילות בארץ. במהלך הפגנות אלו שורפים המפגינים והמתפרעים את דגלי ישראל ומיד לאחר מכן שבים לשגרת חייהם כרגיל, וממשיכים ליהנות מכל ההטבות שמדינת ישראל מאפשרת לאזרחיה שומרי החוק. הצעת החוק מבקשת לשלול את ההטבות הבאות:

– ביטול הזכאות לקבלת מלגות לפי סעיף 14 לחוק זכויות הסטודנט.

– ביטול מימון סל השירותים הרפואיים על-ידי המדינה לפי סעיף 3 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

– ביטול הזכאות לדמי אבטלה לפי סעיף 160 לחוק הביטוח הלאומי (דמי אבטלה).

 

מתוך המכתב: ״אני מצפה שתהי נאמנה לעמדותייך ולעקרונות המפלגה אותה את מייצגת ושתתמכי בהצעת החוק שלי כפי שהיא ותדעי לעמוד בגאון מול עמדתם של ארגוני השמאל והיועצים המשפטיים.

רק בדרך של חקיקה אפקטיבית ומחמירה כנגד שונאי ישראל מבית ומחוץ נדע לשמור על ריבונותנו בארץ הקודש.״

״את שריפת דגל המדינה ניתן לפרש כפעולה המוכיחה שאותו אדם מתנגד להמשך קיומה של מדינת ישראל.

הצעת החוק שלי מבקשת להפסיק מצב אבסורדי זה ולאפשר ענישה אפקטיבית ומחמירה שתמנע מאותו אדם קבלת מספר הטבות מהן הוא נהנה כאזרח בישראל (לדוגמא: קבלת מלגות להשכלה גבוה על-ידי המדינה, סבסוד של שירותים רפואיים על-ידי המדינה וקבלת דמי אבטלה מהביטוח הלאומי), זאת לתקופה קצובה של 6 שנים בלבד”.

 

 

כאמור, הצעות חוק ממשלתיות דומות שנעשו ביוזמת שרת המשפטים, אושרו לא מכבר על-ידי הממשלה והכנסת כך שאין מניעה לבקש את ביטול הזכאות להטבות אלו גם במקרה חמור זה של שריפת דגל ישראל המהווה פעולה אגרסיבית המסיתה וממרידה כנגד הריבון”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!