חנוכת עזרת הנשים וטקס ה”בסיסה” בביה”כ בושאייף

יואב דבוש, יו”ר הנהלת בית הכנסת בושאייף יזם חנוכת עזרת הנשים החדשה וטקס הבסיסה המסורתי בביה”כ בושאייף במושב זיתן. לאירוע הגיעו כ-800 איש מכל הארץ. נרשמה הצלחה גדולה.

ביום חמישי האחרון, התקיים בבית הכנסת בושאייף במושב זיתן אירוע גדול ביוזמת וועד בית הכנסת בושאייף זיע”א בראשות יואב דבוש ומרכז “אור שלום” לשימור מורשת יהדות לוב. כינוס האירוע נבע משתי סיבות, הראשונה, חנוכת עזרת הנשים החדשה של בית הכנסת בושאייף זיע”א והשנייה, קיום טקס הבסיסה המסורתי.
 
בעדה הלובית נהוג לקיים בראש חודש ניסן את טקס “הבסיסה”. עבור יהודי לוב חודש ניסן הוא החודש העברי הראשון ובעצם הטקס מסמל את השנה החדשה. במהלך הטקס אוכלים מתערובת ייחודית ומברכים שהשנה הבאה תהיה מוצלחת וטובה וכו’. האירוע קוים לראשונה וביחס לציפיות המארגנים זכה להצלחה רבה. לאירוע הגיעו כ-800 איש מכל רחבי הארץ, בעיקר יהודים יוצאי לוב שמילאו את בית הכנסת, את האולם והרחבה בחוץ.
 
לאירוע הגיעה סגנית השר לענייני נשים וצעירים, ח”כ גילה גמליאל שהיא טריפוליטאית בעצמה וזכתה לאהדה רבה. גמליאל שעוסקת בקידום מעמד האישה אמרה באירוע: “אני גאה להיות חלק מעדה שלנשים יש חלק משמעותי בה ואנו עדים לכך היום באירוע שמוקדש לחנוכת עזרת הנשים וטקס הבסיסה”. והוסיפה: “אני שמחה בכל פעם להגיע לאירועים בבושאייף שמלאים בשמחה ואהבת חינם ואני רוצה להודות ליואב דבוש על ההזמנה והאירוח החם ולברך אותו על הפעילות המרובה שלו”.
 
באירוע נכחו גם יעקב ברנס, שהנחה את הערב, נפתלי נאור, מאיר שצברג, מינו דבוש ופעילים בולטים נוספים.
 
מארגן האירוע, יואב דבוש אמר: “האירוע היה מוצלח מאוד ובניגוד לכל הציפיות הגיעו מאות אנשים שמילאו את האולם. אני רוצה להודות לחברתי הטובה גילה גמליאל שהגיעה וכיבדה בנוכחותה ולכל מי שעמל ועזר לקראת האירוע. בהזדמנות זו ברצוני להזמין את כולם להילולת ל”ג בעומר של בית הכנסת בושאייף שתתקיים אי”ה ביום ראשון כב’ באייר 22/5/11 במושב זיתן. מי ייתן ונחווה עוד הרבה אירועים משמחים כאלה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הרמטכ”ל נגד גיוס חרדים

ארנון בר דוד שותף לקריאות לרצח נתניהו

ברדוגו קובע : מעמדו הבלתי מעורער של צחי ברוורמן