ועדת העבודה והרווחה בראשות היו”ר חיים כץ שיאנית החקיקה בכנסת

מתוך מגזין ליכודניק לפסח – 2011

ועדת העבודה הרווחה והבריאות

בראשות ח”כ חיים כץ

שיאנית החקיקה בכנסת

 

הוועדה השלימה חקיקה של 64  חוקים חברתיים שנכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל.

 

באופן נדיר בהיסטוריה של כנסת ישראל תופסת ועדת העבודה הרווחה והבריאות את המקום הראשון בחקיקה ומשאירה הרחק מאחור ועדות גדולות ו”חשובות” יותר.

 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ הצליחה לסיים חוקים שהיו “תקועים” שנים רבות. לדוגמא : “חוק אלמנות צה”ל” שסיים מאבק בן 60 של אלמנות צה”ל במערכת הביטחון. או הצעת החוק שקבעה לראשונה הליכים לעניין החלטות הנוגעות לחיילים בשירות קבע.  הועדה הצליחה לאחר שלוש כנסות לסיים את התיקון לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה, תיקון המגדיל משמעותית את התגמולים ואת תקציב השיקום למשפחות השכולות.

 

הועדה הצליחה להביא להרחבת סל התמיכות באוכלוסיות שידן אינה משגת:

העלאת שכר תגמולים לנכים, הטבות למשפחות חיילים שנספו במערכה, הגדלת מענק נישואים ליתום, הגדלת סיוע בטיפולי פוריות לנשים, הגדלת שכר מינימום למוגבלים, העברת גמלת סיעוד ישירות לזכאי, איסור על מעסיק לפטר בימי מחלה, הצמדת גמלאות לפנסיה תקציבית, מניעת פיטורים מחזוריים, הטבות והנחות למקבלי פנסיה, הגדלת גמלת זקנה למקבלי הבטחת הכנסה ועוד.

 

הועדה הצליחה לסיים לאחר עיכוב של שנים את הצעת חוק מח עצם. היא פיצלה מחוק ההסדרים את הצעת החוק הממשלתית לסליקה פנסיונית וגיבשה הצעות חוק המיטיבות עם עמיתי קרנות הפנסיה וקופות הגמל. בנוסף, שיפרה הוועדה את התשלומים המגיעים לעובדים ששירתו במילואים, אסרה על פיטורי חיילות קבע בהיריון ואישרה העלאת תשלום דמי המחלה לעובד.

 

עוד אישרה ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ תקנות משמעותיות, אשר הביאו לאחר מאבק בן עשרות שנים לצמצום אי השוויון בין אלמן לאלמנה בקצבאות הביטוח הלאומי, העניקו מלגות ללימודים גבוהים עבור חיילים משוחררים והגבילו את סמכותו של המפקח על שוק ההון בהשתת גירעונות על העמיתים בקרנות הפנסיה הוותיקות.

 

יו”ר הועדה ח”כ כץ מסכם את עבודת הוועדה :

“בדיוני הוועדה אין שיקולי אופוזיציה וקואליציה . כל טיפול בנושא בריאות ,רווחה ועבודה שהגיע לשולחנה של הוועדה  נעשה בצורה עניינית ומקצועית כאשר השליחות ציבורית עומדת לנגד עינינו. אני חש גאווה גדולה לעמוד בראש והועדה  וסיפוק רב מעשייה חברתית אמיתית”.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!