התקשורת מתעמרת בתודעת צרכניה

בימים שהיה שר האוצר, ניסה נתניהו לטפל בריכוזיות במשק מתוך מטרה מוצהרת, להוריד מחירים כדי שכל הצרכנים ישלמו פחות. לא מאמינים?

כל צרכני התקשורת חייבים להבין שגם לספקי המידע יש אידיאולוגיה (מדינית, פוליטית, כלכלית/חברתית, פוליטית ופרסונאלית). ואחרי שמבינים את זה- יותר קל להבין שיש להם עניין בדעה שיש לכם בראש. היו רוצים שתחשבו כמוהם. מכאן עוצמתם!!!

רשימה זו עניינה, עוד הוכחה שמה שיש לכם בראש, הוא ההיפך מהמציאות. רוצה לומר- שקר המשוגר אלינו במאסה, מניס את האמת החוצה מהתודעה.

אני נמנה על אלה הששים אלי ויכוח. הויכוחים עוזרים לי לזהות בנקל מה הצליחה התקשורת לשתול בתודעת צרכניה. אחד המסרים הנפוצים שתקוע בתודעת רבים הוא: “ביבי גיבור על חלשים”, רוצה לומר, השקפתו הכלכלית של נתניהו תכליתה: הטבות לעשירים שהם “החברים שלו”, על חשבון השכבות החלשות. שונאי ביבי מדלגים על העובדה שבתוך המסר הזה חבויה מסקנה בלתי סבירה: נתניהו לא רוצה שהאזרחים יאהבו או יעריכו אותו. ברור שזה שקר!

נתניהו, כמו כל פוליטיקאי- שנוי במחלוקת. נתניהו, כמו כל פוליטיקאי- רוצה שיאהבו ו/או יעריכו אותו. נתניהו, כמו כל פוליטיקאי, רוצה שיצביעו בשבילו. כדי שזה יקרה, הוא צריך “לתת”. הוא יודע את זה. אלא שבשונה מיריביו הפוליטיים, נתניהו רוצה לתת מקופה מלאה. ליריביו (כשהם באופוזיציה) אין בעיה לחלק בהבל פה מקופה ריקה.

גל המחאה ששטף את הארץ חידד את המודעות של מיליונים לגבי הקשר בין “יוקר המחייה”, לבין טייקונים, מונופולים וריכוזיות. אם מכנסים את כל אלה מתחת המילה “פוליטיקה”, מגיעים לשלטון. בניגוד למה שאומרים סוציאליסטיים מהזן המאוס כמו פרופסור יוסי יונה- כל שלטון וכל שליט היה רוצה להיות מזוהה עם הורדת מחירים לצרכן. גם ביבי.

רבים בטוחים שהמחאה החברתית, תאנוס את נתניהו לבצע את מה שהוא התעקש לא לבצע. עוד שקר. בימים שהיה שר האוצר, ניסה נתניהו לטפל בריכוזיות במשק מתוך מטרה מוצהרת, להוריד מחירים כדי שכל הצרכנים ישלמו פחות. הוא לא הצליח- מפני שגורמים אינטרסנטים רבי עוצמה, טרפדו את הכוונה.

את זה אנשים לא זוכרים, מפני שיריבים פוליטיים, בגיבוי חולני של התקשורת, הצליחה להחדיר לתודעת הציבור מסר שקרי הפוך (קפיטליזם חזירי). לא מאמינים?
הלכתי לארכיון…

 

 

לוידיאו ולמאמר המקורי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

אלי חזן, זה בשבילך

הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל

השקרנים הרגו את שרון- פרויקט מיוחד