יואב קיש משיב: ״יש אנשים שלא הפנימו שאנחנו במלחמה״

השר יואב קיש עלה להשיב לטענות נגדו הערב בערוץ 14 בתכנית ״הפטריוטים״. לפיהן, השר לכאורה ביטל את פרס ישראל מתוך מניע פוליטי, לאחר שהבין שהוועדה מתכוונת להעניק השנה את הפרס לאיש השמאל איל ולדמן שהיה פעיל במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית. כמו כן, שכל את ביתו במסגרת מתקפת-7 באוקטובר, לאחר שבילתה בקיבוץ רעים יחד עם בן זוגה במסיבת ״הנובה״.

ולדמן הוא איש עסקים ויזם נודע בתעשיית ההייטק בישראל, שלאחרונה עלה לכותרות עקב עסקת ענק, שבמסגרתה מכר את החברה שהקים ״מובילאיי״ ב-15 מיליארד דולר לחברת אינטל. כמו כן, נטען עליו שמימן לכאורה היבטים רחבים מפעילותה של המחאה בהפגנות נגד הממשלה.

לטענתו של השר קיש שהכחיש את הדברים מכל וכל, כלל לא מדובר בביטול הטקס כפי שדווח באמצעי התקשורת, אלא בדחייתו בשנה. מתוך הרצון להדגיש את מוטיב הגבורה, התקומה והעוז, באמצעות חיילי צה״ל ואנשי הביטחון לאור הלחימה ברצועת עזה. ואכן, מתחילת התמרון הלחימה גבתה את חייהם של כ-228 חללים.

לכן לדבריו הסיבה לדחיית הטקס בשנה היא בראש ובראשונה לאור המצב המלחמתי לאור הפעילות ברצועת עזה. כאמור כאקט שקורא לסולידריות עם חיילי צה״ל וכוחות הביטחון. בהמשך השר קיש ביקר שישנם אנשים במדינה שלא הפנימו שישראל נמצאת במצב מלחמה לאחר ה-7 באוקטובר. 

בין היתר, מהסיבה שאין אזרח שלא מבין היום שהחגים הלאומיים שלנו צריכים להראות אחרת״.  בספק רמיזה מצידו לאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר, על רקע נושא התפילה עם מחיצות על בסיס מגדרי בכיכר דיזינגוף. ואמנם, בזמנים אלו כאשר נראה שהחיים במדינה חזרו במידת מה להרגלם, ישנה חשיבות לאומית עליונה להוקיר את מה שחיילנו עושים עבורנו, כעת כבר קרוב לחמישה חודשים מתחילת הלחימה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

האיש שהולך להביא לסולחה הגדולה בין טראמפ לביבי

ההיסטוריה של המשחק הכפול של ג׳ו ביידן נגד ישראל

אוסטין מגמגם בשידור: צפו בסנאטור שהצליח להביך את שר ההגנה על רקע עצירת הסיוע לישראל