הרכבת לאילת והרכבת ללוס אנג’לס

אין לי מושג מאיפה השר כץ יודע ליישם ולבצע את כל תיאוריות התחבורה שנלמדות באוניברסיטאות בארה”ב. אני רק מקווה שאף אחד לא יצליח לעצור אותו.




לוס אנג’לס הייתה עיר נמל קטנה של כ-1,600 תושבים ביום כיבושה על ידי ארה”ב ב-1847. הנמל היה מקור פרנסה עיקרי לתושבי העיר, אבל המהפך קרה רק 20 שנים אח”כ. ב-1867 חובר הנמל לרשת מסילות הברזל על ידי חברת “תחבורת דרום הפסיפיק” ואז לוס אנג’לס התחילה להכפיל את עצמה בקצב מדהים עד שכיום לוס אנג’לס ופרבריה מאכלסים כ-13 מיליון תושבים.


כיום בלוס-אנג’לס יש שני נמלי-ים – נמל לוס אנג’לס ונמל לונג ביטש שהם שני נמלי הים הגדולים ביותר בארה”ב (יש שני נמלים כי צריך תחרות, אבל זה נושא למאמר נפרד). כשביקרתי בנמל לוס אנג’לס נדהמתי לראות את רכבות הענק בנות יותר ממאה הקרונות שיוצאות לעבר רחבי ארה”ב אחת אחרי השנייה.


בישראל אישרו היום את הרכבת לאילת. זהו פרוייקט נהדר שיביא ברכה רבה לנגב. בנוסף הרכבת מאילת לים התיכון תהיה תחרות לתעלת סואץ כפי שהרכבות בארה”ב מהוות תחרות לתחבורה הימית דרך תעלת פנמה. כלומר מדובר בעוד מקומות עבודה רבים לישראלים והכנסה משמעותית למדינת ישראל.


כרגיל יש אנשים שצריכים להרוס כל פרוייקט שיביא תועלת למדינה. האם בגלל כמה שרצים שלא יזכו להקים בית נאמן בישראל נפסיד מקומות עבודה לישראלים רבים? כמה מיסים יילקחו מהאזרחים במקום מהסחורות שיעברו דרך הרכבת מאילת לים התיכון כדי שכמה רמשים ייזכו לשיכון מהוגן?


אין לי מושג מאיפה השר כץ יודע ליישם ולבצע את כל תיאוריות התחבורה שנלמדות באוניברסיטאות בארה”ב. אני רק מקווה שאף אחד לא יצליח לעצור אותו.


*ד”ר יאיר ויסמן הוא מומחה תחבורה שלמד ועבד בארה”ב.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הרצוג טעית !

לא גל אדום אלא דגל אדום. 

כאשר הטרור ניצח את המותג האמריקאי