הצעת חוק: מימון הפינוי הרפואי המוסק יועבר למשרד הבריאות

בעקבות הודעת חברת “להק תעופה” בשבוע שעבר כי יקפיאו את הפינוי הרפואי המוסק בצפון בשל מחלוקות משפטיות עם משרד הבריאות וחברות הביטוח.
הוגשה הבוקר הצעת חוק של חברי הכנסת ציון פיניאן (ליכוד) ורוחמה בלילא אברהם (קדימה), שנועדה להסדיר את בעיית המימון של המסוק הרפואי
לאחר שחברת “להק תעופה” התריעו כבר כמה פעמים כי ייאלצו להפסיק את הפעילות בצפון במידה והחובות לא ישולמו, החליטו מנהלי החברה לפנות לחברי כנסת במטרה לעזור לפתור את המצוקה הקשה.
המסוק הרפואי של חברת “להק תעופה” הציל מאז שהחל לפעול למעלה מ-150 מקרים של הצלת חיים והשבתתו דינה “גזר דין מוות”.
הצעת החוק של מרכז הקואליציה בועדת הכספים, ח”כ ציון פיניאן וח”כ רוחמה בלילא אברהם נועדה להסדיר את בעיית המימון ולפיה, מימון הפינוי הרפואי המוסק יועבר למשרד הבריאות באמצעות קופות החולים על בסיס המלצות “הועדה לפינוי בהיטס על ידי גורם אזרחי” ,שבחנה את דרכי המימון בתיאום עם משרדי האוצר, המשפטים והתחבורה.

רון בן משה ומנחם לוי, מנכ”לי חברת “להק תעופה”: “הצעת החוק שהוגשה היום הינה צעד ראשון ומשמעותי בתהליך מיסוד הפינוי הרפואי המוסק בישראל וההכרה של מדינת ישראל באחריותה לשלומם ובריאותם של מאות אלפי אזרחים המתגוררים בפריפריה, הנדרשים לפינוי רפואי מוסק כצורך ולא כמותרות. אך יש לזכור כי מדובר בפתרון ארוך טווח והפינוי הרפואי המוסק זקוק לפתרון תקציבי מיידי. נותר עוד שבוע לפגישתנו עם סגן שר הבריאות ליצמן ואנו מקווים כי ייענה לבקשת כלל הציבור ואכן ימצא את הפתרון התקציבי שכולנו מחכים לו מזה שנתיים.
רבים וטובים שותפים למאמץ ועושים הכל בכדי לקדם את הפינוי המוסק וביניהם ראש הממשלה, חה”כ ציון פיניאן, ישראל חסון, רוחמה בלילא אברהם,שמואל אבואב, שלמה בוחבוט ועוד רבים שקצרה היריעה מלהכילם ואנו מודים לכולם על עזרתם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!