החלטות שגויות

“מחשיב אני את האשה על הגבר בכל שטח יסודי של חיי הציבור והבית. זאב ז’בוטינסקי 

בימים האחרונים נבחנות כמה אפשרויות לשינוי והתאמת תקנון הליכוד לבחירות המקדימות (פריימריז), על מנת לשמר את רשימת חברי הכנסת הנוכחית. בהתחלה רצו שח”כים מכהנים ירוצו במחוזות, אך זה נדחה על הסף, אחר כך פורסם שהמתפקדים יבחרו רק עד מקום 29 את הרשימה הנוכחית, ומתפקדים וחברי מרכז יבחרו את המחוזות, המגזרים ונשים חדשות בפאנל נוסף. גם בחנו שריונים של ח”כים מכהנים-נתניהו התנגד. 

אני לא יודעת מה מהדברים האלה מבוסס או רק שמועות, אבל כל הרעיונות האלה גרועים באותה מידה. אני מבינה את הרצון לשמר את הח”כים המכהנים (על חלק לא מבוטל הייתי שואלת: למה? אבל זו רק דעתי), אבל צריך להיות גבול מסוים שאסור לעבור אותו- לפגוע בזכויות המתפקדים זה הגבול. 

תקנון המפלגה קובע מי רשאי לבחור ומי רשאי להיבחר. ליו”ר המפלגה יש סמכות לקצר את הפז”מ עבור חלק, וכמובן שכל שינוי או החלטה- עוברים את ועדת החוקה וחברי המרכז. אמה מה? כבר קרוב לעשור שלא התקיימו בחירות למרכז או למוסדות או לסניפים ורמת ההשפעה של המתפקדים הולכת וקטנה. זה מייצר מצב שקשה לפקוד אנשים חדשים (בעיקר צעירים, שמחפשים להישמע) וככה נוצרות קבוצות לחץ ממקומות שעלולים לפגוע במפלגה ולהזיק לה. 

אני במפלגת הליכוד משתי סיבות: אידיאולוגיה ליברלית וקידום נשים. באופן שיטתי, אנחנו לא מצליחים לייצר מצב שבו יש יותר מ27% ייצוג נשי. זה נכון, אגב, גם לגבי יחס המתפקדות למפלגה שהוא דומה. כבר כתבתי בעבר שאני חושבת ששיטת השריונים לנשים חדשות חייבת להתבטל וכי נשים צריכות לרוץ ברשימה ולעבוד קשה כדי להגיע להישגים. מירי רגב וגילה גמליאל הוכיחו שהעבודה הקשה משתלמת. 

נשים צריכות לכהן בכל כך הרבה תפקידים בליכוד, דבר שיוביל גם למתפקדות חדשות במפלגה. אם נדחק אותן למטה- זה המסר שיהיה עבור כל מי שרוצה לרוץ: למה לי לשלם עשרת אלפים שקלים בשביל מקום 40? באותה מידה גם לא ירצו לשלם את ה64 ₪ השנתיים. 

וזה נכון גם לגבי כניסת צעירים ומוחות חדשים למפלגה. שלא תבינו לא נכון, יש לי בקרב חברי הכנסת הנוכחיים ויועציהם לא מעט שותפים לדרך. קידמנו שדולות יחד, חקיקה, שינינו שיח ועשינו כנסים מרהיבים. אני בקשר טוב עם רובם ובכל פעם שהייתי צריכה עזרה- נעניתי. אבל בדמוקרטיה, כמו בדמוקרטיה- צריך לקבל החלטות אמיצות ולא שגויות. 

הליכוד לא יכול לשנות את פניו ואופיו בכל פעם שזה “מתאים” למישהו. הליכוד לא יכול לספר בחוץ איזו מפלגה דמוקרטית הוא, שמתנהלים בה בחירות מקדימות, ואז לירות לעצמו ברגל עם החלטות שאומרות ההפך. 

כדי לשמור על יציבות, כדי להוציא מתפקדים לרחובות, כדי להביא בוחרים וכדי להתנהל כמפלגה מלוכדת- צריך לקיים בחירות סדירות, להכניס צעירים כחברי מרכז ולמוסדות, ולא פחות חשוב- לשלב נשים בתהליכי קבלת ההחלטות. כבר ממזמן לא ניתן להתעלם מצעירות ונשות הליכוד במפלגה. הן פני המפלגה לא פחות מהגברים בה. 

יש נשים חזקות במפלגה הזו, שחלקן גם מכהנות כיום כחברות כנסת. הן מביאות הישגים, הן מובילות שיתופי פעולה מניבים והן נשמעות למרחקים (כולל כמה מהן שזכו לחיקויים בתכניות טלוויזיה סאטיריות שונות- וזה תמיד מחמאה). אני בטוחה שעם אמונה בדרך, צוותים טובים והרבה עבודה קשה- הן תוכלנה להגיע להישגים בפריימריז גם בלי ההנחות שבדרך, והכי חשוב- בצורה הוגנת. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בהצהרה משותפת לגלנט להחזיר את המנדט

הלקח מהימים הלאומיים: אז עם מה אנחנו יוצאים?

סיעת הליכוד בהסתדרות הכספומט של רועי שרעבי ?