דברי בוגי היום בטקסים לזכר רבין

רצח ראש הממשלה יצחק רבין הוא מהימים הקשים והנוראיים בתולדות מדינת ישראל

כל מי שזכה לשהות במחיצתו של יצחק רבין ומעלה אותו בזיכרונו, מגיע למילה געגועים. געגועים לרבין האיש, המפקד, המנהיג. זכיתי לשרת תחת רבין בהיותו ראש הממשלה ושר הביטחון, בתחילת כהונתו מקיץ 1992 ואני מפקד אוגדת יהודה ושומרון, ובחודשים האחרונים לחייו ואני ראש אמ”ן. יש אנשים אשר ככל שמתקרבים אליהם, מבחינים בגודלם, ורבין היה כזה.

רצח ראש הממשלה יצחק רבין הוא מהימים הקשים והנוראיים בתולדות מדינת ישראל. ביום הזה מדינת ישראל מתייחדת עם זכרו המבורך של יצחק רבין, ולמורך הלב גם עם הזיכרון המר, הכואב והמביש, שבו רוצח נתעב מבני עמנו שלח ידו בראש ממשלת ישראל.הרצח הנתעב צריך ללמדנו שגם כאשר יש חילוקי דעות בינינו, אל לנו להרים יד איש על רעהו. לכן עלינו לגנות ולהפעיל את כל אמצעי אכיפת החוק העומדים לרשותנו כדי לעקור מקרבנו תופעות של טרור וחבלה. ניאבק בכל האמצעים נגד מי שייקח את החוק לידיים ויעז לבצע פעולות נקם בשכנינו, או פעולות של הפחדה והתנכלות כנגד בעלי דעות אחרות בקרבנו. יש חוק, יש מדינה, יש צבא, יש משטרה. כך חשב רבין וכך גם אנחנו חושבים.

רק עם ישראל מאוחד יוכל לכל האתגרים הגדולים שעוד לפנינו. העם שלנו מאוחד ברצונו העז לשלום עם ביטחון. שלום מבלי לוותר על זכותנו לחיות בארץ הזו, ועל זכותנו להגן על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. העם הזה מאוחד גם באמונתו לשמר את ירושלים מאוחדת כבירת ישראל, כפי שהאמין ואמר יצחק רבין גם בנאומו האחרון בפני הבית הזה.

בהרצאותיו בצה”ל הרבה רבין לעסוק במושג “אחריות”, וכמו בכל תחום תוכו היה כברו. דרש וקיים. נטילת האחריות לאחר כישלון חילוצו של החייל נחשון וקסמן ז”ל ונפילתו במבצע של לוחם סיירת מטכ”ל ניר פורז ז”ל, היא דוגמא ומופת לנטילת אחריות גם ברגעים בהם אין תהילה והכישלון הוא יתום. רבין האמין באחריות המוטלת על המפקד, על המנהיג. אחריות של הפרט למען הכלל, כפי שעשה כאשר בחר לצאת להכשרה במקום לממש מלגת לימודים מפתה בארצות הברית, וכפי שבחר בשליחות ציבורית על פני אפשרויות אחרות.

עלינו, על ממשלת ישראל, מוטלת האחריות המנהיגותית הזו. האחריות לשמור על אחדות העם. האחריות לחתור לשלום. האחריות לשמור מכל משמר את ביטחון העם והארץ.

אדוני ראש הממשלה ושר הביטחון, רמטכ”ל צה”ל והשגריר בוושינגטון – ממשלת ישראל והעם בישראל זוכרים אותך ומצדיעים לך.

יהי זכרך ברוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

חברי מרכז הליכוד מגיבים להפגנות: מדובר באנרכיסטים

מס-פקדון הוא מס אווילי.

האם מדובר בירוקים ? או אולי באנרכיסטים אדומים ?