ג’אמל פאשה ושכונת האולפנה

ד”ר יאיר וייסמן מסביר מה בין חוק המקרקעין הנושן לבין הצורך בשינויו כיום

חוק המקרקעין, תשכ”ט-1969 קובע כי הרישום התורכי הוא הקובע את הבעלות בקרקעות, כלומר הפסיקות של ג’אמל פאשה השליט התורכי האחרון בארץ ישראל הם הקובעות מי הוא בעל הקרקע. ג’אמל פאשה היה פושע מלחמה שתכנן ופיקד על טבח העם הארמני בסוריה. הוא כמובן חילק את אדמות הנרצחים אחר-כך ב”יושר לב” רב. במלחמת העולם הראשונה הוא גירש את היהודים ממקומות ישוב רבים בארץ ישראל כולל מתל-אביב. הוא אסר על מכירת קרקעות ליהודים ואף הפקיע קרקעות רבות מיהודים ולא יהודים שאח”כ חולקו למקורבים. הוא הוציא להורג חשודים בתמיכה באנגליה ואת קרקעותיהם נתן לתומכיו. בסופו של דבר הארמנים נקמו את טבח אחיהם ורצחו אותו.

 

אדמות ארץ ישראל בימי בית ראשון ובית שני היו בבעלות תושבים יהודים. כובשים שכבשו את הארץ במשך השנים לקחו בכח בעלות על הקרקע. כך הרומאים, הערבים, הצלבנים, הממלוכים ועד לג’אמל פאשה התורכי שמדינת ישראל מכירה בגדלות רישומיו כאילו היו תורה מסיני.

 

שינוי החוק שבגללו הולכת להיהרס שכונת האולפנה בבית-אל הוא חובה מוסרית מאין כמוה. האם בגלל רישומים של הרוצח הסדרתי ג’אמל פאשה יזרקו יהודים מבתיהם? למדינת ישראל יש את הכוח והסמכות להפקיע קרקע לטובת יישוב יהודי. כך תחזור הקרקע אל הבעלים האמיתיים שלה – הבעלים שבורא העולם קבע שהם בעלי הקרקע בארץ ישראל – עם ישראל.

 

ד”ר יאיר ויסמן חבר ועידת הליכוד בעל תואר ד”ר מאונ’ בר-אילן ושני פוסט-דוקטורטים – אחד מהאוניברסיטה העברית ואחד מהטכניון
של מדינת ג’ורג’יה בארה”ב. מאמריו האקדמאים הרבים של ד”ר ויסמן התפרסמו ברחבי העולם מארה”ב במערב דרך אירופה ועד סין ויפן
במזרח. האתר של ד”ר ויסמן
http://www.cs.biu.ac.il/~wiseman

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הרצוג טעית !

לא גל אדום אלא דגל אדום. 

כאשר הטרור ניצח את המותג האמריקאי