גילי סופר – ירוק בליכוד

גילי סופר הגיש רשמית את מועמדותו לפריימריז: גילי סופר – ירוק בליכוד

למרות שזהו אחד הנושאים הבוערים על סדר היום, אין כיום לליכוד נציג ירוק. ואין חבר ליכוד ירוק ממני. לכן החלטתי להניף את הדגל הירוק בתנועה.

25 שנה אני איש סביבה – כחצי מהם כעיתונאי (ynet, ידיעות אחרונות, מסע אחר ועוד), והשאר כפעיל סביבתי בערד. אני גם חי חיים ידידותיים לסביבה, ומנהל את עסק האירוח המדברי שלי – באופן כזה. אני בן 53, יליד הארץ, ואב גאה במיוחד לאורי אברהם ולזהר לב. חי בערד מזה 11 שנה.

הייתי עיתונאי סביבה שנים ארוכות, נמניתי עם מקימי עמותת “טבע עברי” ליהדות וסביבה, ועם מקימי עמותת תיירות ערד (לתיירות בת קיימא). כיום אני פעיל בעיקר לעצירת מכרה הפוספטים בערד, בכנסת – ובוועדות, בתקשורת – ובהפגנות. בימים אלה אני שותף להתארגנות הסביבתית הכי מעניינת בסביבה “מדבר קיימא”.

אני מצהיר מראש: אף כי יש לי עמדה (סביבתית) מאוד ברורה בכל העניינים שעל סדר היום – כלכלה, חברה, הסכסוך – כוונתי הברורה היא להתמקד בנושאי איכות הסביבה.

לכל השואלים בחיוך “איזה ירוק”? אני אומר במפורש: אני בעד לגליזציה. בלי כל סיפורי ה’רפואי’ שמיטיבים עם כל מיני חברות “קנאביס טק”. זה צמח שיכול לגדול בר באקלים שלנו – לא איזו טכנולוגיה שצריך לרתום לעשיית רווחים על ידי הגדלת ערך באמצעות איסור חוקי כלשהו.

אני איש טבע, איש מדבר, איש ארץ ישראל, ויהודי מסורתי. תפיסת העולם הסביבתית שלי קשורה בעבותות לתפיסת העולם היהודית שלי. “תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך”. זה המוטו. כבר לפני 15 שנה קראתי לעצור את האסון הסביבתי ביהודה ושומרון באמצעות סיפוח מיידי. המצב מחמיר, ודעתי בעניין לא השתנתה במילימטר.

הקו הירוק שלי הוא קו אחר לגמרי: יש לשמור על ארץ ישראל ועל הטבע הייחודי שלה משני צדי הקו הירוק. חייבים לשמור על השטחים הפתוחים, על המעיינות והנחלים, על המדבר (פתוחים לכולם!). חיייבים לשמור על ערכי המורשת ברחבי הארץ. חייבים לשמור על מי השתייה שלנו טובים ובריאים לשתייה. חייבים לשמור על האוויר שאנחנו נושמים – נקי. ובשביל זה צריך גם קצת לעצור את המרדף אחר עגל הזהב. בזה אני מאמין.

בזה אני מאמין, וכך אני חי. אחרי כמעט 150 שנות ציונות מותר לעצור, להתבונן בפלא, ולומר לעצמנו: עשינו את זה, עכשיו הזמן ליהנות מהפירות של הארץ הבנויה לתלפיות. עוד כבישים, עוד מכרות, עוד מטמנות לכל הפלסטיק ולשאר הזבל שאנחנו מייצרים כאילו אין מחר, עוד אוטו, עוד חדרים בבית, ועוד ועוד ועוד.. אם לא נרגע – נחריב את הארץ עד תום.

זו תמצית הציונות שלי: לא חזרנו ארצה אחרי אלפיים שנות בשביל לחסל את הארץ בעבור בצע כסף – ולצאת שוב לגלות. לא שבנו לארץ אבותינו על מנת להקים את “מדינת כל קבלניה”. לא מספיק להאמין שאנחנו כאן כדי להישאר – צריך גם לפעול על מנת שיהיה איפה להישאר, לנו, לבנינו ולבני בנינו. חייבים לשמור על הארץ.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הלן מזוז מונתה היום למשנה לראש עיריית רעננה

הלקח מהימים הלאומיים: אז עם מה אנחנו יוצאים?

גלנט ידע והתעלם !