בעד שתי מדינות לשני עמים. נגד ויתור על כל שטחי יהודה ושומרון

את תל אביב, רואים מהשומרון ממש קרוב.  מתל אביב,  לא רואים את השומרון  ממטר

התנ”ך

1800 שנה לפני הספירה – אברהם אבינו : “אברם ישב בארץ כנען… וה’ אמר אל אברם .. שא עינך וראה מן המקום אשר אתה שם צפונה ונגבה וקדימה וימה. כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם…. קום והתהלך בארץ לארכה ולרחבה כי לך אתננה” (בראשית יג’).

1700 שנה לפני הספירה – יצחק אבינו: “וירא אליו ה’ ויאמר.. כי לך ולזרעך אתן את כל הארצות האלה האל, והקימותי את השבעה אשר נשבעתי לאברהם אביך” (בראשית כו’).

1600 שנה לפני הספירה – יעקב אבינו:  “ויבא יעקב לוזה אשר בארץ כנען היא בית אל… ויאמר לו אלהים… ואת הארץ אשר נתתי לאברם וליצחק לך אתננה ולזרעך אחריך אתן את הארץ” (בראשית לה’)

 1400 שנה לפני הספירה – יציאת מצרים של עם ישראל: ” ויאמר ה’ אל משה… ככה תאכלו אותו. מתניכם חגורים, נעליכם ברגליכם ומקלכם בידכם ואכלתם אותו בחיפזון פסח הוא לה’. ויסעו   בני ישראל מרעמסס סוכותה כשש מאות אלף רגלי”(בראשית יב’).

1360 לפני הספירה – יהושע מקים את המשכן בשילה: “ויקהלו כל עדת בני ישראל שילה וישכינו שם את אהל מועד” (יהושע יח’ א’).

1000 שנים לפני הספירה – דוד המלך כובש ומרחיב את גבולות ארץ ישראל מאילת ועד קדש צפונית לדמשק. “ויך דוד את הדרעזר מלך צובא חמתה בלכתו להציב ידו בנהר פרת (דברי הימים-א יח’) 

930 לפני הספירה-  מלכות ישראל נפרדת ממלכות יהודה לאחר מות שלמה המלך: “ויפשעו ישראל בבית דוד.. לא היה אחרי בית דוד זולתי שבט יהודה לבדו” (מלכים-א יב’) .

730 לפני הספירה – גלות ישראל לאשור: בימי פקח מלך ישראל בא תגלת פלאסר מלך אשור ויקח… ואת חצור ואת הגלעד ואת הגלילה, כל ארץ נפתלי ויגלם אשורה (מלכים-ב טו’) 

היסטוריה

השומרון ארץ התנ”ך, חבל ארץ מדהים ביופיו.  שזור כולו שמות התנ”ך. שזור בהיסטוריה יהודית בכל צעד ושעל. השומרון הוא כור מחצבתו של עם ישראל בארבע מאות השנים הראשונות של היאחזותו בארץ ישראל ושם מתוארים המאורעות בספרים יהושוע, שופטים, ומלכים א’. 

מאז יהושע ועד דוד המלך, הייתה שילה המרכז הרוחני והפוליטי של העם בארץ ישראל ברציפות. שם התכנסו שבטי ישראל לחלוקת הארץ בגורל. ושם הנהיגו את העם עלי הכהן ושמואל הרואה.

הסיבה לכך שעם ישראל התרכז בשנותיו הראשונות באזור ההר של יהודה ושומרון, נובעת מהעובדה שבהרים קל יותר להתגונן מפני התקפות. בני ישראל אמנם לוטשים מבטם לשפלת החוף והעמקים הפוריים שם יושבים הפלישתים והאמורים, אולם אין בכוחם לכבשם בשל שליטת הפלישתים במיומנות לחימה והברזל. “וחרש לא יימצא בכל ארץ ישראל כי אמרו פלישתים פן יעשו העברים חרב או חנית. (שמואל יג’ יט’)

את הקרב המשמעותי הראשון בעמק עורך שאול המלך מול הפלישתים, אולם העם שעדיין אינו בשל וערוך למלחמה במישור, נוחל מפלה צורבת, המלך שאול ושלושת בניו נופלים בקרב על הגלבוע.

מתוך ייאוש עמוק, ממצב חסר תקווה תחת עול פלישתים, עולים בני ישראל תוך שנים מעטות, בהנהגתו של המלך דוד, שאיחד את ממלכת יהודה וישראל,  אל דרגות עוצמה חשיבות וגדולה ראשונים במעלה. דוד המלך גאון אסטרטגי ובונה המדינה, בפרץ קרבות מהיר כובש ומרחיב את גבולות הארץ   מאילת היא עציון גבר בדרום ועד קדש מצפון לדמשק.      

 

ההווה

שלוש מאות ושלושים אלף יהודים, בעשרות יישובים גדולים וקטנים, אוחזים בשישים אחוז מאדמות המדינה ביהודה ושומרון. בשטח זה גרים שמונים אלף ערבים בשליטה אזרחית יהודית.

מיליון וארבע מאות אלף ערבים יושבים בארבעים אחוז מהשטח שהוא בשליטת הרשות הפלשתינית.

נכון גם אני תומך בשתי מדינות לשני עמים, רק בשל החשש   שאם לא נוביל מהלך אנו נובל למהלך.

מיליון וחצי ערבים חיים ביהודה ושומרון מזה דורות. אולם הם מעולם לא היו עם. מעולם לא הייתה להם מדינה.

אני מכבד את הערבים ביהודה ושומרון, מוכן לתת להם הרבה אבל לא מוכן לתת להם את כל יהודה ושומרון. אני בטח מתנגד לפצות אותם בשטחים חליפיים תמורת שטחים ביהודה ושומרון שיישארו בריבונות ישראל.   

האם לא נחפזים אנו לוותר על ערש מולדתנו. הרי זו ארצנו ואין מחלוקת בתוכנו על זכותנו המלאה עליה. היא הייתה בחזקתם של הטורקים, אחר כך של האנגלים, אחר כך של הירדנים, וכעת חזרה להיות שלנו. אף אחד מבעליה הקודמים אינו תובע עליה זכויות, ובעניין זה אין לנו אלא להודות.

אני מוכן לתת לערבים ביהודה ושומרון מדינה. אבל אני מוכן לתת להם רק את המינימום הנדרש. את המינימום הדרוש להם לחיות את חייהם. מינימום שימנע את המשך השליטה שלנו בחיים שלהם. מינימום זה הוא הרבה וקשה וכואב לי מאד לתת אותו. אני מוכן לתת רק שטחים שבהם גרה רוב האוכלוסייה. אני רוצה לתת להם מעט ככל הניתן.

המדינה הפלשתינית ביהודה ושומרון תהיה בעצם אוטונומיה. ממילא אין לאף אחד ספק שלמדינה הפלשתינית לא יהיה צבא ומטוסי קרב. שכל המרחב האלקטרומגנטי בתחומי יהודה ושומרון יישאר בידי מדינת ישראל. שהמדינה הפלשתינית תהיה מדינה מינוס, שהיא לא תהיה ריבונית ככל המדינות .

 

המסקנה

את תל אביב, רואים מהשומרון ממש קרוב.  מתל אביב,  לא רואים את השומרון   ממטר.

  אכן, “באין חזון יפרע עם”.

ואולי, מטורף מי שחושב שאפשר לעקור מאה וחמישים אלף יהודים מבתיהם ביהודה ושומרון ? ימים יגידו.   

בתודה וברכה

 

ברזילי יוסי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

הרצוג טעית !

לא גל אדום אלא דגל אדום. 

כאשר הטרור ניצח את המותג האמריקאי