אקוניס : נתניהו ביקש ממנכ”ל משרדו לבחון את הורדת מחירי הדלק

צפו בריאיון ■ יש מקום שוועדות הכנסת יקיימו דיונים עם השלכות ארוכות טווח” ■ “הפקידים מייצגים את דעתם ולא תמיד את עמדותיהם של השרים המופקדים עליהם – ישראל לא יכולה להיות מדינה פקידותית” ■ “אני מקווה שבשנת 2012 אחוז החסימה יגדל ל-5% ומספר המפלגות יקטן”

לכתבה המצולמת ולראיון המצולם עם צבי זרחיה מאתר דה מרקר לחצו כאן

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנכ”ל משרדו אייל גבאי לבחון את הורדת מחירי הדלק”, כך אמר הבוקר סגן יו”ר הכנסת, ח”כ אופיר אקוניס (ליכוד) ל-TheMarker בכנס ישראל 2021. אקוניס שוחח עם נתניהו והסביר לו כי העלאת הבלו על הדלק בתחילת החודש היתה משגה. לדבריו, לא היה צריך להביא לכך שמחירי הדלק יחצו את 7 השקלים ויש לתקן זאת. נתניהו הבטיח לאקוניס שגבאי יגבש הצעת החלטה.

 

ההצעה להעלות את הבלו על הדלק הועלתה על ידי פקידי האוצר כפתרון לחסר התקציבי. אקוניס יוצא נגד כוחם של פקידי הממשלה וטוען שישראל הפכה למדינת “פקידותיסטן”.

מדוע אתה יוצא נגד הפקידים, הלא הם שומרי הסף בממשל?

“אין כמעט רוטציה בתפקידים של פקידי הממשלה שיושבים לעיתים שנים רבות בתפקידם. הפקידים מייצגים את דעתם ולא תמיד את עמדותיהם של השרים המופקדים עליהם. הנה בוועדת הכלכלה נערכו דיונים רבים על המעבר מהזכיונות בטלוויזיה המסחרית לרישונות. שאלתי את הפקידים מה עמדת שר האוצר והם השיבו כי יש את עמדת המשרד. ישראל לא יכולה להיות מדינה פקידותית”.

בכל זאת השירות הציבורי בישראל הוא יציב בעוד הממשלות מתחלפות אחת ל-3 שנים. איך מחזקים את הממשל כדי שיוכל לשרוד ולגבש תוכניות לטווח הארוך?

“אני חושב שהדרך העיקרית לחזק את הממשל היא באמצעות העלאת אחוז החסימה. בשנים 1984-1988 כיהנה ממשלת אחדות בישראל במשך 4 שנים כיוון שהיא הורכבה משתי מפלגות גדולות, הליכוד והעבודה, שבכל אחת מהן היו יותר מ-40 מנדטים, וכך הן יכלו לשמר את הממשלה כממשלת אחדות וממשלה יציבה. מאז חל כרסום בכוחן של המפלגות הגדולות והן הצטמקו. כתוצאה מכך הקואליציונות והממשלות בישראל נשענות על מספר גבוה יותר של מפלגות וחשופות וכך היציבות של הממשלות קטנה. אני מקווה שבשנת 2012 אחוז החסימה יגדל ל-5% ומספר המפלגות יקטן”.

אבל אתה יודע שהמפלגות החרדיות והערביות יתנגדו לכך?

“אני מקווה שהמפלגות הגדולות יצליחו לדחוף את את העלאת אחוז החסימה”.

הכנסת עוסקת בדברים יומיומיים. מדוע שאתם לא תקיימו דיונים עם מגמה להערכות לטווח הארוך?

“יש מקום שוועדות הכנסת יקיימו דיונים עם השלכות ארוכות טווח, אני מקווה שההמלצות שיוגבשו בכנס זה יגיעו לוועדות הפנים, החוקה, הכלכלה והחינוך לצורך חקיקתן והשפעה בתחומים אלה לטווח הארוך”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

אנשי ליכוד – משת”פים של ארנון !

אבי דיכטר : “השופט פוגלמן נאחז בקרנות הסניוריטי!

אלדד יניב על פי אבישי מתיה