אם לא תעבירו את החברות ללפ”מ – שילוח ימשיך לשלוט בכולנו
מה שקורה בשוק הפרסום של החברות הממשלתיות הוא לא פחות משערורייה מתמשכת. בזמן שישראל מתמודדת עם איום ביטחוני, אי-סדר במערכות הביטחון ומאבקים על דעת הקהל – אדם אחד, אילן שילוח, שולט ביד רמה בפרסום של גופים ממשלתיים ענקיים. לא כי הוא רע – אלא כי הוא פשוט משחק חכם במגרש שפתוח לריכוזיות. עכשיו הזמן לשנות את חוקי המשחק.
שיטת האפס – ניצחון טכני, הפסד ציבורי
שילוח, באמצעות קבוצת מקאן תל אביב, מגיש לחברות ממשלתיות הצעות במחיר של אפס שקלים לשנה הראשונה. אין מתחרים שיכולים לעמוד מול זה. הוא זוכה – ואז בשנה השנייה, כשאין אף אחד בשוק – המחירים עולים, והחברה נלכדת. חכמה? מאוד. חוקי? כנראה. מוסרי? רחוק מזה.
לפ”מ – הפתרון שמונח על השולחן
לשכת הפרסום הממשלתית (לפ”מ) היא גוף שקיים, פעיל, יעיל, ומספק שירותי פרסום במחירים מפוקחים למשרדי הממשלה. עד תחילת שנות ה-2000, גם החברות הממשלתיות היו מחויבות לעבוד דרכה – עד שהמדינה החליטה להחריג אותן. התוצאה: שוק פרוץ, וחברות ששייכות לציבור, אבל הפרסום שלהן נשלט על ידי בעלי הון.
אמסלם בידיים שלך
דווקא השר דודי אמסלם – הממונה על החברות הממשלתיות – נמצא בעמדה לפעול. הוא לא צריך לחוקק חוק חדש, אלא להחזיר את השפיות. לחייב את החברות הממשלתיות – שוב – לעבוד עם לפ״מ. עם גוף ציבורי, עם שקיפות, עם מחיר מפוקח. הוא כבר התחיל לבדוק את הנושא. עכשיו הזמן לפעול.
אם לא עכשיו – מתי?
אם לא נתקן את זה עכשיו – שילוח ימשיך לשלוט בתקציבי פרסום של מאות מיליוני שקלים. והפעם, לא בגלל שהוא טוב – אלא בגלל שאין אף אחד שמנסה לעצור אותו.
אמסלם, סמוטריץ’, ברקת – זה הרגע שלכם.
תעבירו את החברות הממשלתיות חזרה ללפ״מ. תפסיקו את שיטת האפס. תנו לציבור את מה שמגיע לו – שוק תחרותי, נקי, ושקוף.
אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר