אכפת לנו:ערוץ בשפה האמהרית ליוצאי אתיופיה במימון הממשלה.

הירתמות חסרת תקדים של ח”כ פיניאן וח”כ יריב לוין למען העדה האתיופית בחסות משרד האוצר והממשלה.

בהמשך לחוק לייצוג הולם לעדה האתיופית,

ח”כ ציון פיניאן נרתם בפעם השנייה למען העדה  ביחד עם ח”כ יריב לוין.

 

הצעת חוק התקשורת- השקעה בשידורים ובהפקות בשפה האמהרית. כיום, ישנו ערוץ בכבלים ששמו:IETV , 140 ערוץ פרטי שגובה כספים ממנויים. הערוץ עומד לפני סגירה זאת בשל הפסדים שהביאו לגרעון מצטבר, הנובעים מחוסר פרסומות והכנסות מהערוץ. ע”פ הצעת החוק, הממשלה תממן הפקות מקור ב-4.5 מיליון ₪ בשנה עבור ערוץ חדש שישדר באמצעות הלווין לפחות 12 שעות ביום במשך שישה ימים בשבוע. ההצעה עברה קריאה טרומית במרץ האחרון, וזכתה לאישור הממשלה והאוצר.

 

היום ה- 14/6/11 יום ג’ הצעת החוק הועלתה לדיון בוועדת הכלכלה,הוועדה דנה בהצעת החוק והכינה אותה לקריאה שנייה ושלישית.

 

כמייצג הפריפריה וכמי שבא מהפריפריה,אומר ח”כ פיניאן:”  אני מבין היטב את הצרכים של אוכלוסיות שהשתלבותם והתערותם בחברה הישראלית לוקה בקשיים רבים ובבעיות קשות.”

 

 

 

אנחנו עדים לכך ,שמרבית ההורים, הלא הם השכבה הבוגרת- אינם דוברי עברית ובשל כך חווים קשיי שפה מהותיים מבחינה נפשית, ההשתלבות בחברה ובתרבות הישראלית קשה להם ואורכת זמן רב.

זאת ועוד, מנתונים שהועלו בוועדה,כ- 18,000 מחוברים לטלוויזיה בכבלים ומרביתם מחוברים אף לערוץ באמהרית, 70% מהם אינם יודעי קרוא וכתוב,אף לא בשפה האמהרית.

 

ח”כ פיניאן:”ערוץ באמהרית הוא עבורם הרבה יותר ממה שנוכל לשער, כיוון שהוא מרכז בתוכו את ההווי והמסורת שלהם ומשמש מקשר בינם לחיי היומיום הישראליים. כמתווך נאמן. חובתנו כמחוקקים לדאוג לשילוב של אוכלוסיות כאלה בחברה. היום יצאה בשורה גדולה, שמטרתה לסייע לאנשים שחיים בתוכנו להשמיע את קולם,להעלות על סדר היום את תרבותם ומורשתם המפוארת. היום, אלו האתיופים ובעבר היו המרוקאים, התימנים עדות המזרח “.

 

מתוך הצעת החוק:”לתת אפשרות לבני הקהילה לבטא את רחשי הקהילה, את תרבותם ואת מסורותיהם, הבלטת הישגיהם של בני הקהילה, בתוך הקהילה וכלפי החברה הישראלית כולה”

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

יום הולדת לאבי דיכטר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!