איוב קרא: “לא הייתה ולא תהיה מדינה פלסטינית”

איוב קרא התראיין היום לטלוויזיה בירדן והשיב על שאלות בנוגע למדיניות הממשלה הבאה, אם תוקם, על ידי הליכוד

 

 

 

איוב קרא, המועמד לכנסת ה-20 מטעם “הליכוד” התראיין הערב לטלוויזיה של הממלכה הירדנית ואמר שממשלת ישראל הבאה שתוקם על ידי “הליכוד” תקדם את היחסים בין שתי המדינות ותשאף לשגשוג בנושאי מסחר וכלכלה משותפים. בראיון שנערך עם איוב קרא הוא נשאל על השלום הקר בין שתי המדינות, השוכנות זו לצד זו והיעדר נורמליזציה בין שני העמים והשיב במענה לשאלה: “אני מצדד בהפשרת השלום הקר ובקידום התיירות בין שתי המדינות. אני מצפה שישראלים ייסעו לממלכת ירדן ושירדנים יגיעו למדינת ישראל וייהנו מחווית תיירות יוצאת דופן.


אני מכיר בעובדה שקיים שלום קר ומנוכר בין שתי המדינות וזה לא חייב להימשך במתכונת הזו, אלא להיפך, אני מצפה לקירוב לבבות. אני מצפה שמלך ירדן יגיע לירושלים וייפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ויקרא לנתיניו להגיע לישראל. איני רואה סיבה מדוע ראש ממשלת ישראל,בנימין נתניהו,פוקד את ארמון מלך ירדן בצורה חשאית ושלא בדרך טבעית של סיקור תקשורתי מלא.”


איוב קרא נשאל על הדיעה הרווחת בישראל בעניין הקמת מדינה פלשתינית בישות הירדנית והשיב: “מדינת פלשתין לא קיימת וככל הנראה, גם לא תוקם בדורות הבאים. אין ולא היה זכר למדינה פלשתינית בארץ ישראל ואין לנו שום עילה לכונן ממשלה פלשתינית במדינה משלהם. אני איני רואה בירדן את הפתרון להקמת מדינה פלשתינית בתחומה אלא את המלך הירדני ער לעובדה שמדינה פלשתינית בתוך ארץ ישראל תביא להסלמה בטרור והקמת גדודי טרור סביב ערי ישראל. גם המלך הירדני מודע לטרור האיסלמי הגובר בארצו וחושש מכך ביתר שאת,בדיוק כמו קברניטי ממשלת ישראל. המלך הירדני מבין את הבעיות הביטחוניות של מדינת ישראל ויכול לתרום משמעותית למיגור הטרור ולקידום של אוטונומיה קבועה בערים הפלשתיניות בגדה תוך כדי שילובם של הפלשתינים בלימודים אקדמיים בממלכה,כמו שאזרחים ערבים – ישראלים לומדים באקדמיה בעמאן.”


שאלה נוספת שנשאל איוב קרא היא לגבי מדיניות ממשלת ישראל לגבי השבת השגריר הירדני לתל אביב. איוב קרא השיב: “אין ולא הייתה כל סיבה שמלך ירדן יורה לשגרירו בתל אביב לשוב לעמאן. המלך הירדני השיב את השגריר הירדני בגלל פרשנות מוטעת ושגויה לפיה ממשלת ישראל מפרה את הסכמים בהר הבית. אין כל סיבה שהשגריר הירדני ימשיך לשבת בעמאן והיה רצוי וראוי שהוא ישוב במהרה למעון השגריר שלו בתל אביב. אם הירדנים חפצים בשלום חם עליהם להשיב את השגריר שלהם לתל אביב, זה יהיה סימן ברור לנורמליזציה שפויה בין שני העמים”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

תל אביב הצפון מנצח את הדרום בהצבעה למח”ל

משתתפים בצערו של יואל פדלי על פטירת אם המשפחה מרגלית פדלי.

קואליצית ה 64 תנו דוגמה !