אזהרה: מקליטים אותך בוואטסאפ.

מדבר דרך הוואטסאפ אתה מוקלט, רבים התרגלו לדבר שיחות דרך הוואטסאפ והטלגרם, כדי למנוע הקלטת שיחת הטלפון, עכשיו כבר אין הגנה כאשר אתה מנהל שיחה.

בעידן שבו תקשורת חוצה גבולות, וואטסאפ התגלתה כפלטפורמה מרכזית לאינטראקציות אישיות ומקצועיות כאחד. בהתחשב בנוכחותה בכל מקום, הצורך להקליט שיחות מסיבות שונות – בין אם לצורך תיעוד משפטי, פגישות עסקיות או מזכרות אישיות – הפך לנפוץ יותר ויותר.

 

אף על פי שמדיניות הפרטיות של ״WhatsApp״  לא מאפשרת הקלטת שיחות דרך האפליקציה עצמה באופן ישיר, ישנם דרכים ואפליקציות צד ג’ שיכולות לאפשר היום הקלטת שיחות גם מאפליקציית ״WhatsApp״. 

 

בישראל, חוק הגנת הפרטיות מאפשר להקליט שיחה דרך WhatsApp אך רק בתנאי שכל הצדדים בשיחה מסכימים לכך. במקרה שבו אחד הצדדים לא מודע להקלטה או לא הסכים לכך, הקלטה כזו עשויה להיחשב כהפרה של פרטיותו של הצד הלא מודע או הלא מסכים.

 

בנוסף, כדי להקליט שיחה בצורה חוקית, על הצד המבצע את ההקלטה להודיע באופן מפורש לכל הצדדים בשיחה על הקלטת השיחה ולקבל את הסכמתם. הקלטה של שיחה בלי הסכמת הצדדים עשויה להוות פגיעה בפרטיותם ולהיחשב כהפרה של החוק.

 

בניגוד לשיחות טלפון מסורתיות, וואטסאפ, אפליקציית העברת הודעות פופולרית מבוססת אינטרנט, אינה מציעה תכונת הקלטת שיחות מובנית עקב חששות מפגיעה בפרטיות ואבטחת המידע. משמעות הדבר היא שמשתמשים חייבים לחפש שיטות חלופיות להקלטת שיחות אלה.

 

כאמור הבסיס להקלטת שיחות בוואטסאפ טמון בניצול יישומים של צד שלישי או התכונות המובנות של הטלפון החכם עבור שיחות קוליות. אפשרות אחת המצויה בידי המשתמשים הן במכשירי אנדרואיד והן במכשירי iOS היא הקלטת מסך, על מנת להקליט שיחת אודיו כאשר שיחת וואטסאפ נמצאת במצב רמקול.

 

לגישה מעודנת יותר, זמינות מספר אפליקציות ייעודיות שיכולות להקליט בצורה חלקה הן שיחות קוליות והן שיחות וידאו מבלי להתפשר על האיכות. השירות שאפליקציות מציעות הוא לרוב בתשלום ומאפשר להקליט באופן אוטומטי גם ברגע ששיחה מתחילה.

 

כאמור חשוב לזכור כי השימוש באפליקציות צד ג’ להקלטת שיחות עשוי להפר במדיניות הפרטיות של ״WhatsApp״  ובחוקים מקומיים או מדיניות המשתנה בין מדינה למדינה. לכן יש לבדוק את החוקים וההנחיות במדינה הרלוונטית לפני שימוש בכלים מסוג זה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בהצהרה משותפת לגלנט להחזיר את המנדט

הלן מזוז מונתה היום למשנה לראש עיריית רעננה

הלקח מהימים הלאומיים: אז עם מה אנחנו יוצאים?