31.2 C
תל אביב
30 ביוני 2024
ליכודניק
בארץ בליכוד כללי

ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בהצהרה משותפת לגלנט להחזיר את המנדט

על רקע ההצהרות הקשות שפרסם אתמול שר הביטחון יואב גלנט, בהן הוא למעשה קרא להכניס את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה כפתרון ליום שאחרי. ראשי סניפי הליכוד, חברי מרכז ופעילים מרכזיים מכל הארץ פרסמו היום הצהרה משותפת. בהצהרה צוין כי הם רואים בעיסוק בסוגיית “היום שאחרי” כמיותר, במיוחד בתקופת מלחמה, כאשר יעדי המלחמה שהוגדרו עדיין לא הושגו במלואם.

עוד הביעו תסכול רב מהעובדה שחלקם אף פעל לבחירתו של גלנט לשר הביטחון וקראו לו לחזור בו מדבריו, או לחלופין להחזיר לציבור את המנדט שהוענק לו ולהתפטר מתפקיד שר הביטחון. בהתאם, הם קראו לשר גלנט להקדיש את זמנו ומאמציו בעת הזאת לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל, במקום להתעסק בפוליטיקה קטנה לנוכח התעקשותו להעלות נושאים פוליטיים מתוך פניה לפתרון ליום שאחרי.

בנוסף, הם ביקרו את התנהלותו של גלנט מאז הוקמה הממשלה, במיוחד בתקופה שקדמה לאירועי השביעי באוקטובר, בטיפול בתופעת הסרבנות ובפיתוח הקונספציה במשך כל שנותיו במערכת הביטחון. נכון להיום, הוא נמנע מלשקול את התוכניות האסטרטגיות הקיימות ומכוון את פעולותיו על פי הקו האמריקני, המתנגד לממשלת ישראל.

כזכור מהקמת הממשלה, גלנט ניהל קו לעומתי לקואליציה עוד בתקופת הרפורמה. כזכור בהצהרותיו עודד את מפגיני קפלן להפר את הסדר הציבורי ולגרום לאנרכיה. בנוסף, הובהר על ידי הפעילים שההצהרות הנוכחיות של שר הביטחון גלנט מהוות נכס אסטרטגי לחמאס ופרס לטרור. שכן לא מן הנמנע שתוצאה אפשרית ממהלך כזה עלולה ובסבירות גבוהה להביא להקמתה של מדינה פלסטינית .

 מאחר והשר גלנט הביע דעה לגבי הכנסת הרשות הפלסטינית לרצועת עזה כפתרון אפשרי למצב הביטחוני, ובמקביל קבינט המלחמה קבע יעד מרכזי של חיסול שלטון חמאס והסרת איום הטרור, ניתן להסיק כי התנהלותו של גלנט מצויה במתח פנימי. למשל בעוד הוא מציין את האפשרות של הכנסת הרשות הפלסטינית כמקור לפתרון ביטחוני, אל מול המחויבות להסרת האיום הטרוריסטי שאותו מסבסדת הרשות הפלסטינית בתשלום משכורות למחבלים ובהאדרתם.

לכן, עולה חשש מוצדק שהכנסת הרשות הפלסטינית עשויה להנציח את האיום הטרור באזור, ובכך ליצור סתירה פנימית בין המטרות שהוגדרו על ידי קבינט המלחמה. בנוסף, חשש נוסף שעלה הוא שהקו שבו נוקט גלנט על רקע התנגדותו לחוק הגיוס, יוביל בסופו של דבר לבחירות. מה שעשוי לפגוע בהשגת היעד השני של החזרת החטופים שעוד נותרו בעזה.

לטענתם אם יתקיימו בחירות, התחרות הפוליטית והמאבקים על תמיכת הציבור ידונו סביב נושאים פוליטיים וחברתיים נוספים, מה שצפוי להפנות את תשומת הלב הציבורית מנושא החטופים והמאמץ המלחמתי, להעמקה של הפילוג החברתי שישפיע לטענתם על יכולת המדינה להתמודד עם איומים ביטחוניים ואתגרים כלכליים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אריק זיו גם אתה עוסק בפלגנות

אריק זיו ויזר

בנט מחכה לביידן

דוד שרן

המבצע העולמי של מתנדבי ובוגרי בית”ר בהרצליה

אלי חזן

צעירי הליכוד חסרי תועלת

אריק זיו

אריק זיו: כן לקרולין

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד ראשל”צ למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן