34.1 C
תל אביב
12 בספטמבר 2024
ליכודניק
קריאות ברשת להדיח את אדלשטיין מוועדת החוץ והביטחון בעקבות זלזול בבוחרי הליכוד
כללי

קריאות ברשת להדיח את אדלשטיין מוועדת החוץ והביטחון בעקבות זלזול בבוחרי הליכוד

באמירתו האחרונה, יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטין, כינה את בוחרי הליכוד “ביביסטים”, בדיון בוועדה בנוכחות הפצ״רית על רקע סערה ציבורית שנרקמה סביב פרשת המעצר של לוחמי יחידה 100, שהופקדו לשמור על מחבלי הנוחבה.

סערה זו עוררה רגשות עזים בקרב הציבור ובקרב חברי הכנסת, ובמיוחד במפלגת הליכוד, שחרתה על דגלה את ערכי הביטחון והתמיכה בחיילי צה״ל. חמור מכך השימוש במונח מביע זלזול וביטול מצידו כלפי ציבור רחב שתמך במפלגת הליכוד ובמדיניותה. במיוחד שחוסר הכבוד מופנה כלפי אותו הציבור שבזכותו אדלשטיין עצמו הגיע למעמדו הנוכחי.

השימוש במונח זה, שלעיתים נחשב לגנאי ומקטין, חושף מניע אפשרי של אדלשטין לנסות ולהתנער מהזיקה הפוליטית הברורה למפלגתו כדי לשדר תמימות דעים עם האג’נדה השמאלית, ובכך לחפש סיקור חיובי בתקשורת.

תופעה זו, בה חברי כנסת מהליכוד מיישרים קו עם השמאל כדי לזכות בהכרה חיובית בתקשורת, היא תופעה מכוערת שפוגעת קשות בבוחרי הליכוד, הרואים את נבחריהם מפקירים את עקרונותיהם ואת ציבור המצביעים שבחר בהם. בכך הם פוגעים לא רק בבוחרים אלא גם באמינות המערכת הפוליטית כולה.

על כן, ניתן לקבוע כי אדלשטין פעל באופן בלתי מוסרי ובעקבות זאת הזעם הציבורי והדרישה לנקוט בסנקציות ולהדיח את חבר הכנסת. הכרחי שהליכוד ינקט בסנקציות כלפי חברי כנסת התומכים בקווים פוליטיים מנוגדים לערכים ולציפיות של תומכיהם, על מנת לשמור על יושרה ומחוייבות לדרכו של הציבור התומך במפלגה.

 בתוך הקונטקסט הזה, נראית אמירתו של אדלשטין כתגובה להתנגדות הציבורית למעצר, דבר שמעורר תמיהה על מניעיו ונכונותו להתכחש לעקרונותיו כדי להיראות מתואם עם הקו השמאלי. התייחסותו לכך כ”ביביסטים” רק מגבירה את תחושת הזלזול כלפי ציבור התומכים בעמדה הביטחונית שהליכוד מייצגת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

Political Tsunami: Summary of eight years of Foreign Relations under Netanyahu

Eli Hazan

סופה של תקופה : הני קוכנר מסיימת את תפקידה כיועצת של ח”כ שרן השכל

ליכודניק

ברית גרינברג ניצחה בפתח תקווה!

רז קציר

העוצמה האמיתית של ישראל

חיים פוזן

דרור אטרי מדווח מדובאי: באנו להעמיק קשרי ידידות ושת”פ עסקי

דניאל נחמיה

האם נתניהו הוא המסית?

עומר ברמן
דילוג לתוכן