24 C
תל אביב
3 ביולי 2024
ליכודניק
כללי

צרפת לא רוצה להיות עוטף עזה

מדוע ספג מקרון תבוסה בבחירות בצרפת?

מה קרה בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט בצרפת?

באירוע לא מפתיע, מפלגת “האיחוד הלאומי” הימנית-קיצונית יצאה כמנצחת בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט בצרפת. מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון, המרכזית, הגיעה למקום השלישי, אחרי קואליציית השמאל. “האיחוד הלאומי” גרפה 34% מהקולות, מה שמשקף חוסר שביעות רצון משמעותי בקרב המצביעים ממדיניותו של מקרון, במיוחד בנושאי הגירה וכלכלה. התוצאה מהווה מכה קשה למקרון, שקיווה שהבחירות המוקדמות יחזקו את מעמדו הפוליטי. במקום זאת, הן סללו את הדרך להקמתה הפוטנציאלית של ממשלה ימנית-קיצונית ראשונה בצרפת מאז מלחמת העולם השנייה.

כיצד זכתה מפלגת “האיחוד הלאומי” הימנית קיצונית להצלחה כה גדולה?

בבחירות האחרונות לפרלמנט הצרפתי, מפלגת “האיחוד הלאומי” הימנית קיצונית (RN) רשמה הישגים משמעותיים והתגלתה ככוח פוליטי משמעותי. מספר גורמים תרמו להצלחתה.

אילו אסטרטגיות נקטה מפלגת “האיחוד הלאומי” כדי לזכות בתמיכת הבוחרים?

מפלגת RN הצליחה לנצל בהצלחה את חוסר שביעות הרצון הציבורית הנרחבת מהמצב הכלכלי הנוכחי ואת החששות סביב נושא ההגירה. על ידי הדגשת סדר יום לאומני חזק, הם פנו לחששותיהם של מצביעים רבים שחשו כי מדיניותו המרכזית של הנשיא מקרון הזניחה אותם. מנהיגת המפלגה, מרין לה פן, מיתגה מחדש את RN כך שתיראה מיינסטרימית יותר, תוך ריחוקה משורשיה הקיצוניים. מיתוג מחדש זה כלל התמקדות בחוק וסדר, בריבונות ובהגנה על הזהות הצרפתית, נושאים שעוררו הזדהות בקרב חלק גדול מהמצביעים.

כיצד תרמה מדיניותו של מקרון לתבוסת מפלגתו?

מדיניותו של הנשיא מקרון, ובמיוחד בתחומי ההגירה והרפורמה הכלכלית, מילאה תפקיד משמעותי בתבוסת מפלגתו. מצביעים רבים חשו כי מקרון נכנע למהגרים, ובמיוחד לאלו מרקע אסלאמי רדיקלי, מה שהוביל לחששות בנוגע לביטחון הלאומי ולזהות התרבותית. תפיסה זו חיזקה את התמיכה ב-RN, שהבטיחה בקרות הגירה מחמירות יותר וחזרה לערכים צרפתיים מסורתיים. בנוסף, אתגרים כלכליים וחוסר שביעות רצון מהתמודדותו של מקרון עם סוגיות כמו אבטלה ואינפלציה דחפו את הבוחרים לכיוון הימין הקיצוני כתגובה לתסכולם.

פריז לא רוצה להיות עזה

השילוב של מסרים אסטרטגיים מצד RN וחוסר שביעות רצון מצד הבוחרים ממדיניותו של מקרון יצר סערה מושלמת, שאפשרה לימין הקיצוני לזכות בתמיכה חסרת תקדים בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט הצרפתי.

מהן ההשלכות של עליית הימין הקיצוני בצרפת?

הצלחתה של מפלגת “האיחוד הלאומי” בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט מעלה שאלות משמעותיות לגבי עתידה של צרפת. עם האפשרות להקמת ממשלה ימנית קיצונית ראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, רבים חוששים משינוי במדיניות המדינה ובאקלים החברתי.

אילו שינויים עשויים להתרחש במדיניות ההגירה של צרפת?

תחום דאגה מרכזי הוא ההגירה. “האיחוד הלאומי” תומכת באופן עקבי בבקרות הגירה מחמירות יותר, מה שעשוי להוביל למדיניות ואכיפה מחמירות יותר. שינוי זה עשוי להשפיע על קהילות המהגרים בצרפת ולשנות את גישתה של המדינה למבקשי מקלט ופליטים.

כיצד עשויות להיות מושפעות זכויות האזרח?

השלכה אפשרית נוספת היא ההשפעה על זכויות האזרח. מבקרים טוענים כי עמדתו של הימין הקיצוני עלולה לאיים על חירויות הקשורות לחופש הביטוי, ההתכנסות והפרטיות. עלייתו של “האיחוד הלאומי” משקפת מגמה רחבה יותר של פופוליזם ולאומיות, שלעתים קרובות מלווה בסגנון משילות סמכותי יותר. החודשים הקרובים יהיו קריטיים בקביעת האופן שבו יתפתחו שינויים אלה ומה משמעותם עבור הציבור הצרפתי.

סיכום ותחזית עתידית

הסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט בצרפת הכין את הבמה לתזוזה פוטנציאלית במוקדי הכוח. עם התחזקותה של מפלגת “האיחוד הלאומי” הימנית קיצונית, צרפת ניצבת בפני עתיד פוליטי לא ברור. הסיבובים הבאים יקבעו אם מקרון יצליח להתאושש או שהימין הקיצוני יבסס את השפעתו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארדן וטביב נאבקים באלימות בספורט

הפתרון למגיפת הפלסטיק בישראל

אריק זיו ויזר

מי שולח מסרונים בגנות גלית דיסטל?

מערכת ליכודניק

המשחק הכפול של אלקין: תומך בנתניהו – עוזר לסער

אריק זיו

יהי זכרו של חיים אברהם ברוך

ליכודניק

התחיה שנולדה בהפגנת הענק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן