24 C
תל אביב
18 בספטמבר 2024
ליכודניק
פוסט לוחמה פסיכולוגית
כללי

פוסט לוחמה פסיכולוגית

האם עידן המידע שינה גם את הכללים הבסיסיים של תורת המלחמה? ספר זה מתמודד עם השאלה שיש לה השלכות ישירות על ביטחוננו כאן ועכשיו. הספר מתחיל בהגדרת היחידה הקטנה ביותר של מידע, בודק את הכלים שבהם המידע עובר ואת שימושיו השונים במלחמה, ומתמקד בענף הלוחמה הפסיכולוגית בתוך השדה הכולל של לוחמת המידע. זהו הענף המרכיב, בעזרת הניסיון ההיסטורי, מדריך להפעלת לוחמה פסיכולוגית.

חלקו האחרון של הספר בוחן את הלוחמה הפסיכולוגית בהקשר של הסכסוך הישראלי-ערבי, החל בפרשת גלעד שליט, דרך צעדות השיבה וכלה במבצע שומר החומות. חלק זה מסתיים במלחמת רוסיה-אוקראינה כדוגמה לשימוש העדכני של הפעלת לוחמת מידע בתום הרבע הראשון של המאה ה־21. בסוף הספר ישנה התייחסות לל”פ במלחמת חרבות הברזל שפרצה ערב ירידתו לדפוס.   

ד”ר רון שלייפר מלמד בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. הוא חוקר את תחום הלוחמה הפסיכולוגית זה כמה עשורים. ספריו ומאמריו עוסקים בהיבטים השונים של תעמולה ושכנוע בהקשרים של ישראל, המזרח התיכון והזירה הגלובלית. ספרו הראשון בעברית, ‘לוחמה פסיכולוגית’, יצא לאור בהוצאת מודן ומערכות בשנת 2007. זהו ספר ההמשך הבוחן את ההתפתחויות בתחום בשני העשורים האחרונים.

 

 

 ניתן לרכוש את הספר ברשתות הספרים ובאתריהן. 

 

https://www.e-vrit.co.il/Product/32929/%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98_%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%9E%D7%94_%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%AA

סטמצקי

בוקנט

 

לכוחות הביטחון – במרק”ט. לרכישה מרוכזת לפנות למייל הרצ”ב. באתרים ניתן לרכוש אותו גם במהדורה דיגיטלית.

לשאלות, הבהרות והזמנת הרצאות ניתן לפנות במייל אל: [email protected]



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מירי רגב ביקרה בכינוס מועצת העיר ברמלה

רועי אזולאי

‘הסכמי אברהם’: שלום אחראי, שלום תמורת שלום

דניאל נחמיה

אביבית נמרודי מ״מ ראש העיר רמת גן

אריק זיו ויזר

בחזרה ל – 73′ : פרק רביעי – “עובדים עלינו במסר”

אלי חזן

תוצאות בחירות בסניף הליכוד מגדל העמק למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

בין צפון קוראה לאיראן והלויה של הסכם הגרעין

חיים פוזן חבר ליכוד סניף צפת
דילוג לתוכן