22 C
תל אביב
18 באוקטובר 2024
ליכודניק
ערב נשים לקידום הנשים בליכוד
פריימריז 2012

ערב נשים לקידום הנשים בליכוד

בשבוע שעבר התנהל ערב ראשון מסוגו בליכוד, “ערב נשים” , הערב התקיים במכון ז’בוטינסקי במטרה לקדם נשים ברשימת הליכוד בפריימריס הקרובים.

 

ערבים כאלה מקובלים במפלגות אחרות, כמו העבודה וקדימה, אולם בליכוד זאת הפעם הראשונה שנעשה ערב כזה, אולי זאת הסיבה שהארוע עורר התעניינות תקשורתית ובמקום נכחו גם עיתונאי וצלם מטעם עיתון “הארץ” וכן הכתבת טל שניידר, בעלת הבלוג הפוליטי המתפרסם באתר הנשים “סלונה”.

 

הערב נערך בחסות גילה גמליאל, סגנית השר לענייני נשים, צעירים וסטודנטים ובחסות ציפי חוטובלי, יו”ר ועדת הכנסת למעמד האשה.

 

את הערב פתח יוסי אחימאיר, מנכ”ל מכון ז’בוטינסקי וחבר כנסת לשעבר, שאף תרם את המקום ואת הכיבוד. אחימאיר ברך על היוזמה והזכיר את החשיבות שיחס ז’בוטינסקי לדמות האשה. אחריו דיברה גילה גמליאל שאמרה: “אנחנו לא מסתפקות בשריונים שיש, אנחנו צריכות להצביע אחת לשניה, צריכות להציג את העשייה שלנו בפני הציבור. נשים צריכות ללכת ולהצביע לנשים אחרות. אני מברכת על המפגש הזה, אבל חבל שלא עשינו אותו קודם. היינו צריכים לשנות את השיטה. אבל אף פעם לא מאוחר, אנחנו יוצאים מכאן עם קריאה לסמן כמה שיותר נשים שיתנו ייצוג הולם לרשימת הליכוד.”

 

הנאום הבא היה של ציפי חוטובלי שאמרה: “אנחנו חייבות לעזור אחת לשניהוהזכירה לטובה את העזרה שקיבלה בפריימריס מראש עירית נתניה מרים פיירברג. עוד הוסיפה: ” אנחנו בליכוד לא יודעות למנף את הנושא הנשי. צריך לדעת להציג את העשייה של חברות הכנסת שלנו.”

 

אחרי כן דיברו המתמודדות במשבצות השונות:

 

סנדרה רג’ואן, ילידת ברזיל, המתמודדת על משבצת העולים, מנהלת לשכת המסחר ישראל-ברזיל, אשר שמשה בעבר יועצת שגריר ברזיל בישראל וכן יועצת לחברי הכנסת ששימשו ראשי אגודת ידידי ברזיל בכנסת. אמרה: “הליכוד היא תנועה חברתית ומטבע הדברים סדר עדיפויותיה זה רווחה, חינוך, בטחון, בריאות ובהמשך גם ירושלים והסברה. יש לנו נבחרת מצוינת בכל נושא הרווחה והבטחון וחייבים לתת חיזוק לנושא ירושלים כי בכנסת יש מגמות מסוכנות של כאלה שטוענים שירושלים מחולקת כבר בפועל. ירושלים צריכה להיות בלב הקונצנזוס.”

 

אורלי בניס דייויס , מתמודדת על משבצת הנשים: תושבת חוזרת מארה”ב שם עסקה בלוביזם ובעבודה ציבורית למען ישראל, בין השאר בלובי היהודי הגדול בארצות הברית איפ”ק, בשדולה מדרום קרולינה, ובקהילות יהודיות. אמרה: “החלטתי להציג את מועמדותי לרשימת הליכוד בכנסת. הנסיון הרחב שאני מביאה למרוץ הוא איתן וידוע בקהילות אמריקה. הגיעה השעה להגשמה, של כל העשיה הציבורית , למען הציבור הישראלי ולתרגם אותה לפעילות בכנסת. היום יותר מכל יום אחר ,עם ישראל צריך את הקשר היהודי עם העולם כולו ,כדי לחזק את מדינת ישראל ולהבטיח את עתידה כמדינת העם היהודי.

אילה שטגמן, נציגת מחוז דן לכנסת ה- 19 ומועמדת לפרס ראש הממשלה ליזמות על הובלה חברתית בתחום רווחת ילדים ונוער בסיכון, אמרה: “הקמתי עמותה ושדולה בכנסת לזכויות ילדים ונוער בסיכון בה אני משמשת כיועצת אסטרטגית ודוברת של השדולה. יזמתי חוק בשם “תיקון שרותי סעד”, שעבר בהצלחה בחודש מרס השנה. בתחום המדיני אני עוסקת בהסברה ועורכת סיורים בארץ לנציגים פוליטיים בחו”ל לשיפור תדמית המדינה.”

 

ציפי גורדין, עורכת דין ופעילה חברתית מוכרת מפתח תקוה, מתמודדת על משבצת הנשים, מנכ”לית חברת  גי. אס. אל. בע”מ, המסיימת בימים אלה תואר שני במשפטים באוניברסיטת בר אילן, הזכירה את נסיונה כיו”ר עמותת כ”ן בפ”ת וכמי שנטלה חלק ביוזמת החקיקה להעדפה מתקנת, לשלב יותר מ30% נשים במערך הפוליטי ואמרה: כי היא מצטטת מדברי ז’בוטינסקי לפיהם האשה היא “נפש ארוגה מחוטי פלדה וחוטי משי” וכי ז’בוטינסקי החשיב את האשה בכל שטח יסודי של חיי הצבור

 

 

 

 

 

והבית וסייע במאבק שנתגלה כתופעה ,במלוא חומרתו בישראל בעיתו –”הדרת נשים”. עוד אמרה כי היא קוראת לתמוך בראש ממשלתנו בנימין נתניהו, וכי בכוונתה להכנס לגרעין הקשיח של הבטוח הלאומי ולהגיש הצעת חוק בנושא דנא ולפעול לחיזוק תושבי הדרום אשר סובלים השכם וערב מהתקפות של טילים וקאסמים.

 

 

קרן ברק, מתמודדת על משבצת הנשים. בעלת תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון בהצטיינות בתקשורת וניהול. לשעבר דירקטורית בנמל חיפה וכיום בעלת עסק לייעוץ אסטרטגי ולוביזם ומרצה בחוג לתקשורת ב”מרכז הבינתחומי – הרצליה”. הזכירה את נסיונה הרב ואת הוותק שלה בליכוד. קרן הכריזה על מחויבותה לשמירה על חלקי ארץ ישראל מחד ולקידום מצע חברתי מאידך ואמרה: ” כמי שחיה בקרב משפחות צעירות, בהן שני הורים עובדים, לומדים, משרתים במילואים ומגדלים ילדים קטנים, אני מכירה מקרוב את מלחמת הקיום היומיומית”.

 

 

יוליאנה אליעזר ישי, מתמודדת על משבצת העולים בוגרת תואר ראשון במדע המדינה בהצטיינות, ותואר שני עם התמחות בביקורת פנימית ציבורית, יו”ר ועדת ביקורת של “מעונות נשי חירות” וציר מטעם סיעת הליכוד באסיפה הכללית של נעמ”ת ומהמקימים והמובילים של פורום נאמני ליכוד דוברי רוסית. אמרה: ” מאז עלייתי לארץ אני זוכרת את עצמי כפעילה בליכוד, הן במסגרת נוער הליכוד, סטודנטים וצעירים. במהלך לימודים באוניברסיטת חיפה הקמתי עם חברי וכיהנתי כיו”ר תא הליכוד, והובלתי בהצלחה את המאבק להתרת הנפת דגל ישראל ברחבי הקמפוס. בנוסף, הובלתי את הקמפיין למניעת נסיגה מרמת הגולן במגזרי הסטודנטים והעולים בחיפה. במסגרת הפעילות הפנים ליכודית: נבחרתי כחברה בהנהלת לשכת הליכוד, חברה בוועד המנהל של צעירי הליכוד וחברה במועצה הארצית של צעירי הליכוד. בכוונתי לפעול בכנסת למען שיפור המצב הכלכלי-חברתי של: עולים, נשים, צעירים ותושבי פריפריות.

 

סגרה את הארוע, אילת גלילי, יו”ר סיעת הליכוד בנעמ”ת, שהיתה אף היא שותפה בארגון הערב. גלילי איחלה בהצלחה למועמדות ואמרה כי תשמח לסייע להן ולשתף עימן פעולה בעתיד.

 

הנחתה את הערב, עו”ד תמר הר-פז, יו”ר “פורום נשים ציוניות”, שאמרה כי למרות שמפלגת הליכוד ניהלה את הממשלה עם המספר הרב ביותר של מנכ”ליות ואחראית על החקיקה הגדולה ביותר של חוקים בתחום שיוויון בין המינים היא סובלת מדימוי ירוד בכל הקשור לתחום המגדרי.

 

עוד דיברה על שותפות של שבעה ארגוני נשים ” שדולת הנשים, איתך-מעכּי, אחותי, מרכז מהות, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, מרכז אדווה ורוח נשית” שהכריזו שמטרתם לקדם מפלגות שיקדמו נשים, אולם בפועל כולם ממומנים על ידי הקרן החדשה, אשר לגבי חלקם כמו גם לגבי הרכזת שלהם, דורית אברמוביץ’ , קיימות עדויות למעורבות בקריאות לחרם על ישראל בחו”ל ובעידוד סרבנות שירות ומתחה ביקורת על  פוליטיקאיות כמו שלי יחימוביץ’ וציפי ליבני שמוכנות לשתף פעולה עם גורמים אנטי ציוניים רק בשביל להרוויח עוד כמה קולות.

 

המועמדות הודו זו לזו בסוף הערב וסיכמו לשתף פעולה. כולם הסכימו שיש מקום לעוד ערבים מהסוג הזה בליכוד.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גבי אביטל בראיון ל NRG

אלי חזן

תקנון בחירות

אריק זיו ויזר

קטי שיטרית : תנועת בית”ר דור 3.0

אלי חזן

פריימריז בליכוד, מיומנו של מתמודד

אלי חזן

הצעת השר יעלון לראש הממשלה

אלי חזן

ברם המנכ”לות החשובה – ראיון עם אריק ברמי

אלי חזן
דילוג לתוכן