27.9 C
תל אביב
8 בספטמבר 2024
ליכודניק
ממשלה

נתניהו: “נסיגה מהבקעה – טילים על תל אביב”

סוף סוף ביבי מבין את מה שעוזי דיין אומר כבר שנתיים

נתניהו ביקר השבוע במפקדת חטיבת הבקעה, ובתצפית לעבר הגבול עם ירדן, הכריז כי “צה”ל חייב להישאר לאורך הירדן בכל הסכם עתידי“.

נתניהוהעלה את סוגיית בקעת הירדן גם בשיחות שקיים בשבוע שעבר עם שליחי הממשלהאמריקאי, דניס רוס ופרד הוף. הנושא עלה גם בשיחות עם שרי חוץאירופים בשבוע שעבר, וכן בפגישות עם נשיא צ’ילה, סבסטיאן פיניירה, ושר החוץשל אוסטרליה, קווין ראד, בתחילת השבוע.

ההכרזה של נתניהו בבקעה זכתה לכיסוי בולט בכל ערוצי החדשות והעיתונים. אבל האמת היא שזה לא באמת “חדשות”. עוזי דיין אומר את הדברים כבר שנתיים, וחוזר עליהם שוב ושוב כמו קאטו הזקן.

עוד לפני שביבי הגיע לסיור בבקעה, עוזי דיין מארגן סיורים להכרת הבקעה. 1,200 איש כבר סיירו איתו בשנתיים האחרונות ועמדו על אחת מנקודות התצפית על הבקעה, ושמעו מפיו את המסר שביבי הכריז רק עכשיו. גם ביום שישי הקרוב יתקיים עוד אחד מהסיורים האלה של עוזי דיין.

חדי העין מבינינו שראו בטלויזיה את ביבי מסייר בבקעה, הבחינו שביבי מתחיל לא רק לדבר כמו עוזי, אלא גם להתלבש כמוהו. בצילומים מהבקעה ביבי נראה לבוש בחולצה בצבע כהה יותר מצבע המכנסיים שלו. זאת בניגוד לסגנון הלבוש הרגיל שלו.

חדי האוזן הבחינו שביבי דיבר על “נוכחות צבאית”, אבל נמנע מלדבר גם על “ריבונות ישראלית” כולל שליטה ברכסים שמעל אחד מהם עמד כשהכריז את דבריו. הפלסטינים הבינו מיד את המשמעות, שלא כמו העיתונאים הישראליים. לכן אבו מאזן מיהר לדחות את ההכרזה של נתניהו כבר למחרת.

  (אגב, העיתונאים טעו כשכתבו שביבי עמד בתצפית על הר הסרטבא. מי שמכיר את המקום זיהה שזה היה מצפה גדרון, שהוא הרכס שמדרום לסרטבא).

ההכרזה של ביבי אינה “חדשות”. לפני כשנה כתבנו כאן באתר “ליכודניק” על כנס היסוד של מועצת-הבטחון-לישראל שהקים עוזי דיין. אחת מהחלטותיה היתה שנהר הירדן הוא הגבול הטבעי והלאומי ובטחוני של ישראל.

לפני חודשים אחדים דיווחנו גם על פגישה של ביבי עם ראשי מועצת הבטחון לישראל, שבה הציגו בפניו גם את עמדתם הבטחונית לגבי הבקעה.

אנו רואים שמה שביבי קולט מעוזי דיין, הוא פולט באוזני הציבור כעבור זמן רב.

ונשאלת השאלה- למה הוא החליט לצאת בהכרזה זו דוקא עכשיו? מה עקץ את ביבי?

השאלה מתחדדת במיוחד לאור העובדה שביבי ביטל במפתיע סיור אחר שהיה מתוכנן לאותו בוקר ב”מאגר אשכול” של מקורות בצומת המוביל. הוא איכזב את אנשי מקורות שהשקיעו מאמצים לארח אותו, ובכך שוב הצליחו עוזריו לרכוש עבורו עוד שונאים.

אם כן, מה עומד מאחורי ההכרזה הדחופה על בקעת הירדן? מה קרה? מי מת?

להערכתנו, שתי אפשרויות יכולות להסביר מה קורה מתחת לפני השטח:

האפשרות הטובה- זו היתה “הכנת השטח” לקראת דיון חשוב שמכנסת בשבוע הבא יושבת ראש וועדת החוץ של הקונגרס האמריקאי, איליאנה רוס-לטינן, כדי להכין שימוע בועדת החוץ בנושא גבולות בני הגנה לישראל.

האפשרות הגרועה- זו היתה הכנת השטח לקראת “נאום בר אילן 2” של נתניהו. אולי זה עוד ספין של ביבי שנועד להרדים ערנות של הימין הישראלי. כמו רופא שיניים שמזריק זריקת הרדמה לפני שהוא עוקר לנו שן.

עיתונאי שהוזמן להצטרף לסיור של נתניהו בבקעה סיפר לי שבתדרוך מוקדם הסבירו לו עוזרי ביבי כי במסגרת הסכם שלום מצפה ישראל שהקהילה הבינלאומית תתמוךבצורה חומרית וכספית בצורכי הביטחון של ישראל. במלים אחרות, משהו גדול מתבשל מאחורי הדלתות הסגורות של המטבח של ביבי, וההכרזה על נוכחות  צה”ל בבקעה היא רק ריחות ואדים של התבשיל שהתנדפו החוצה. או למצער- זה ניחוח של מעין “מטהר אויר” שנועד להסוות את ריחות הסירחון הגדול שיתפזר אצלנו כאשר ביבי יחשוף את התבשיל החדש.

כששאלנו את עוזי דיין על כך שסוף סוף גם נתניהו מאמץ את הקוים של מועצת הבטחון לישראל, הוא הגיב “אצלנו זה התקבל בקורת רוח”.

מכל מקום, המסקנה שלנו היא שכדאי להקשיב למה שאומרים מועצת הבטחון לישראל והעומד בראשה עוזי דיין, בגלל שהם אומרים במפורש דברים שראש הממשלה לא יכול לומר בגלל מעמדו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין: “ישראל לא תוותר על השליטה ב-E1”

אלי חזן

בנק חברתי

אריק זיו ויזר

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן

ממשלת אחדות מתחת לאף

עינר אביב

אושרה בקריאה ראשונה פה אחד הצעת החוק שיזם שר החינוך למינוי מנהלי יחידות נוער ולהקמת מועצות נוער רשותיות

אריק זיו ויזר

ההשר מרידור בועידת הגרעין בקוריאה : “האם העולם ירשה למדינות סוררות לפתח נשק גרעיני?”

אלי חזן
דילוג לתוכן