27.9 C
תל אביב
8 בספטמבר 2024
ליכודניק
הכנסת

כץ מקדם פיצויי טנק לעובדי מרכבה

משרד הביטחון: הוחלט להמשיך בפרויקט המרכבה, אבל יש אפס הזמנות חדשות לשנת 2012

 

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד), דנה היום במצב פרויקט טנק המרכבה וההשלכות שעשויות להיות על עשרות אלפי עובדים המועסקים במסגרת הפרויקט, אם יוחלט על סגירתו.    בנוסף, דנה הוועדה באפשרות העתקת מחנות מש”א (מרכזי שיקום ואחזקה), הממוקמים בתל השומר, צריפין וחיפה ועוסקים בין היתר בפרויקט טנק המרכבה, לצפון הארץ.

בפרויקט טנק המרכבה מועסקים כ-10,000 עובדים בכ-200 מפעלים שונים. 40% מהמפעלים הם בפריפריה (ביישובים כמו: קריית שמונה, מצפה רמון, אשקלון). הגיל הממוצע של עובד בהם הוא 50.

אלון יפרח, ראש חטיבת נכסים במשרד הביטחון: “הוחלט להמשיך בפרויקט המרכבה, אך יש בעיה תקציבית קשה ביותר: רוב התקציבים מופנים לפרויקטים דחופים יותר כמו כיפת ברזל, ופרויקט המרכבה עובד ב-30% מהמימון הרגיל שלו. התוצאה הישירה היא הקפאת הזמנות טוטאלית ל-2012 ומפעלים שמפטרים עובדים”.

ח”כ שלי יחימוביץ’ (עבודה): “זה פיגוע של ממש; אלפי אנשים ייפגעו. מדוע זורקים לרחוב עובדים מיומנים שמתפרנסים בכבוד? האם אנחנו כלי משחק בין משרד הביטחון למשרד האוצר?”

ח”כ אריה ביבי (קדימה): “השתגענו לגמרי. הפכנו את העולם למען 400 עובדי פרי גליל, בעוד שעשרת אלפים עובדי המרכבה חיים באי ודאות”.

רן טוטנאור מהתאחדות התעשיינים הזהיר מפני אובדן הידע והטכנולוגיה שנצברו בפרויקט וקרא להזרים לטובתו חצי מיליארד עד מיליארד שקלים בשנה למשך חמש השנים הקרובות: “צריך לספק לנו אורך נשימה וחזון”, אמר.

לגבי העתקת מחנות מש”א, עדכן אלון יפרח ממשרד הביטחון: “הממשלה החליטה על פינוי מחנות ומעבר לדרום ולצפון, כדי לחזק את הפריפריה. הרעיון הוא ליצור במקום 3 מחנות מש”א מפעל אחד מרכזי בצפון הארץ, שיקלוט אלפי אנשי קבע, סדיר ואזרחים עובדי צה”ל. טרם הוחלט אם לבצע את המהלך. אם יתבצע, ייקח שנים, ובמהלכו חלק מהעובדים כבר ייצא לפנסיה. לגבי שאר המועסקים, אנחנו בוחנים חלופות”.

יו”ר הוועדה ח”כ כץ הגיב: “הממשלה לא יכולה להתעלם מהעובדים. תחליטו מה שתחליטו, עד שלא יעוגנו כל זכויות העובדים במפעלים, אף עובד לא יעבור. להערכתי מדובר בעלות פיצויים של כמיליון שקלים לעובד, וסך הכל כשני מיליארד שקלים. בכסף הזה אפשר פשוט להותיר את העבודה במפעלים על כנה. השוק לא מחכה לבני חמישים ומעלה בזרועות פתוחות”

יוזמת הדיון, ח”כ מירי רגב (ליכוד): “יש לפקח על המהלך, על דרך ביצועו ועל תזמונו. בל נשכח שאחת ממטרותיו של הפרויקט הוא לספק עבודה לתושבי הפריפריה, וככזה הוא מבורך”.

ח”כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): “נותנים לראשי הרשויות בצפון להיאבק בינם לבין עצמם על מיקום המפעל החדש, ומתברר שטרם התקבלה החלטה האם בכלל להוציא לפועל  את הפרוייקט. זו ציניות מגעילה. יש תחושה שאתם מושכים זמן ואנחנו בובות מריונטה בידיים שלכם”

על כך הגיב אלון יפרח: “אני דוחה זאת על הסף. אשמח לעמוד תחת פיקוח. ננהל תהליך הגון וממלכתי”.

בתום הדיון הודיע יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ כי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תקיים דיוני המשך בנושא, תוך פיקוח הדוק על השיקולים וקבלת ההחלטות בו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת החינוך – תלבושת אחידה

יריב לוין:מגיב לנאום אובמה

אריק זיו ויזר

סוף טוב: בליכוד מברכים את ההחלטה לפסול את זועבי

אריק זיו ויזר

הסוף לתופעת ההשתמטות מצה”ל של בנות המתחזות לדתיות

אלי חזן

הכנסת מצדיעה לכבאים,לשוטרים וסוהרים

אריק זיו ויזר

דברי ריבלין בהענקת גביע המדינה בכדורסל בכסאות גלגלגים

דילוג לתוכן