27.1 C
תל אביב
28 ביוני 2024
ליכודניק
כללי

יריב לוין העיד בתיק 2000 : ״חשתי מאוים, השוטרים ניסו להכניס לי מילים לפה״

היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, שר המשפטים יריב לוין העיד במשפטו של ראש הממשלה בתיק 2000 (המכונה גם פרשת נתניהו – מוזס). במהלך עדותו חשף את היחסים המורכבים בין עדי התובעים והפרקליטות כאשר חשף לראשונה את האיומים, השקרים וההדלפות הפליליות שנעשו בהן שימוש על ידי הפרקליטות והמשטרה במסגרת החקירה.

בתחילת עדותו לוין כמובן אישר, כמו הרבה עדים, שאיש מעולם לא חשב שסיקור אוהד זה שוחד – למעט הפרקליטות ששמה לה למטרה להפיל ראש ממשלה בישראל. בחקירה הנגדית ניסתה הפרקליטות לטעון באמצעות בא כוחה עו״ד יהונתן תדמור, פרקליט מיסוי וכלכלה, טענות מופרכות לפיהן נתניהו, ניסה דרך הנציגים שלו לקדם איזשהו מהלך לטובת מוזס והעיתון שהוא עומד בראשו – ידיעות אחרונות.

ואכן בחקירה הנגדית אישר לוין שוב ושוב שנתניהו הנחה אותו לבלום את חוק “ישראל היום” והדגיש שההנחייה הזו לא השתנתה במהלך החקירה. בהמשך עוד תיאר התנהלות חמורה של החוקרים וניסיונות בלתי פוסקים להשפיע על עדותו לגרום לו להפליל את נתניהו, עליהם העיד שחש מאויים, בעוד החוקרים ניסו לגרום לו לשקר.

אירוע חמור נוסף שעלה במהלך הדיון שאותו לוין תיאר הוא ביחסי ההשחתה בין כתבים בכירים לפרקליטות, שטען שמסרו לו איומים בנוגע לעדותו במטרה להשפיע עליו לקדם בעדותו את מטרותיה של הפרקליטות. כמו כן העלה את עניין ההדלפות הפליליות מחקירותיו לאולפני הטלוויזיה שאותן כינה “שיבוש נוראי וליקוי מאורות״, ככל הנראה בתקווה שגורם במשרד המשפטים ירים את הכפפה ויחקור את ההדלפות לשם שינוי.

על כך הוסיף,  כי במדינה מתוקנת כל ה”עיתונאים” ששותפים לאיומים ולהדלפות היו נחקרים, אבל בעקבות יחסי ההשחתה שלהם עם הפרקליטות – הם מקבלים חסינות דה-פקטו. לסיכום עדותו, לוין הציג עדות אמינה וקוהרנטית 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביבס.מנהיג.אמיתי

מתוך פוסט של מורן עג'מי

מזל טוב לבני בובליל וברכות למפקד שעשה!

דניאל נחמיה

אקוניס מצטרף למאבק בקונסוליה הפלסטינית אותו מוביל ניר ברקת

מערכת ליכודניק

איש השנה של ליכודניק : דוד ביטן מגן – ראש הממשלה והליכוד

מערכת ליכודיק

בום: סקר מלוכדים מטריף את הליכוד

אריק זיו ויזר

ירוחם לובשת ליכוד – מעלים הילוך בשטח

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן