23 ביוני 2024
ליכודניק
כללי

ח״כ הלוי נגד גלנט: ״צריך לעשות חשבון נפש״

בראיון עם השר עמית הלוי מהליכוד וחבר בוועדת החוץ והביטחון, הובאו שאלות וחששות בעקבות הראיון האחרון של שר הביטחון גלנט. כזכור באותו הראיון גלנט התנגד לשלטון צבאי ולהתבססות של צה”ל ברצועת עזה ביום שאחרי מלחמת חרבות ברזל.

בהתנגדותו להצעתו של גלנט,  דיבר הלוי על הסיכון הסביר שקבוצה טרוריסטית אחרת תשתלט על רצועת עזה לטובת פעילות טרוריסטית ביום שאחרי אם התכנית של גלנט תצא לפועל. בכך הוא חשף את הקושי בקביעת עמדה מובנית וברורה לגבי העתיד האפשרי ברצועת עזה בעת הזאת עוד בטרם החמאס הוכרע באופן מלא וחיילנו עדיין נלחמים.

עוד טען הלוי, כי אי אפשר להתעלם מהאפשרויות המסוכנות, כולל הסיכון שחמאס יחזור לשלוט ברצועה תחת כסות חדשה או הרשות הפלסטינית, שכבר הוכחה באין ספור מקרים כגורם שמחנך לטרור ועושה שימוש במוסדות שברשותו על מנת להוציא לפועל פיגועים. פתרון כזב יצביע לדבריו על הנצחת הטרור מרצועת עזה וכישלון בהשגת יעדי המלחמה כפי שהגדיר קבינט המלחמה.

על רקע זה, ח״כ קרא לשר גלנט, לעשות חשבון נפש ולשקול איך הגיע למצב כמי שאמון על הביטחון, שלאחר שבעה חודשים מתחילת הלחימה וצה״ל עוד לא קרוב להכריע את גדודי חמאס. בהקשר זה הזכיר את אמירותיו המיליטנטיות של גלנט בתחילת המלחמה בהן הבטיח למחוק את כל זכר מארגון החמאס, לרבות מחיקת איום הטרור מרצועת עזה.

אמירות אלו הובאו על ידי הלוי לנוכח פערים שזיהה בין טענותיו של גלנט לפיהן צה״ל חיסל את מרבית גדודי החמאס, בעוד שלפי עמדת הצבא לדבריו, צה״ל עד כה לא השמיד באופן מלא אף ולו גדוד אחד, מבין כל עשרים וארבעה גדודים הפעילים כיום ברצועה. יש לציין כי דברים אלו מהווים הפתעה מאחר ובאים בסתירה למסרים שהתקבלו בתקשורת עם הרושם שצה״ל כבר חיסל את מרבית גדודי החמאס.

ההבהרה של הלוי בנושא הפערים בין עמדתו של גלנט לבין עמדת הצבא מציינת את חשיבות השקיפות והבנת המציאות המורכבת בעת הזו בפיקוח על הצבא. בכך, הוא מעיד על הצורך בחשיבה מקיפה בכל הנוגע לאבחון המציאות, יחד עם הזכות המוסרית בחקר האמת אשר עומדת במרכז המסר של הלוי. הקריאה לשר הביטחון לעשות חשבון נפש מדגישה את הדרישה להבנה מעמיקה ולהתעקשות על מדיניות נכונה ואחראית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחזרה ל – 73′ : פרק רביעי – “עובדים עלינו במסר”

אלי חזן

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בנשר

אריק זיו ויזר

אך איפה הן איפה הן

אריק זיו ויזר

אתגרים וההזדמנויות בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות:

רועי אזולאי

מרים בן חמו נפטרה

אריק זיו ויזר

ארבעת הצעדים שהימין צריך לעשות כדי לנצח את הבחירות

עזריאל צפר
דילוג לתוכן