26 C
תל אביב
30 באוגוסט 2024
ליכודניק
דיווחים שוטפים

הסרבנות הייתה פקטור

חשיפה של עמית סגל, מאז 7 באוקטובר נשמעים עוד ועוד קולות שקושרים בין מחדליו של חיל האוויר למחאת הטייסים שהגיעה בעקבות החקיקה המשפטית. היום (רביעי), לראשונה מאז אותה שבת שחורה, מודה קצין בחיל האוויר שהייתה פגיעה משמעותית בכשירות בחיל בעקבות גל הסרבנות שקדם למלחמה. בצה”ל הדגישו כי בבוקר 7 באוקטובר הפעלתו של חיל האוויר לא נפגעה באף מערך בגלל בעיית כשירות.

מפקד בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה, סגן אלוף י’, גילה השבוע כי לאחר הטבח היו משרתי מילואים רבים בתפקידים רגישים בחיל שהיו במצב של חוסר כשירות. במסגרת תפקידו, אבן שאחראי על הכשרת שני מערכים בעלי השפעה דרמטית. הראשון – הגנה על שמי המדינה והשני – תיאום המרחב האווירי, כך שמטוסים רבים וכלי טיס יוכלו לפעול בתאי שטח קטנים יחסית.

סא”ל י’ טען כי “סביב המחאה היו מילואימניקים לא מעטים שלא היו כשירים למשימה”. הוא הסביר שבחודשים שקדמו למלחמה, המחאה סביב החקיקה המשפטית הביאה לכך שרבים מהמשרתי מילואים בחיל האוויר לא השתתפו באימונים השוטפים, מה שהוביל לפגיעה בכשירותם המבצעית. לדבריו, “נקודת הפתיחה ללמידת הלקחים היא הכישלון”.

בכנס טכנולוגיות למידה שהתקיים במכון טכנולוגי חולון, סא”ל י’ הדגיש את החשיבות של למידת לקחים מהכישלונות כדי לשפר את המוכנות והכשירות של חיל האוויר בעתיד. הוא הוסיף כי הכישלון שחל במערך הכשירות של חיל האוויר הוא קריאת השכמה למערכת הצבאית כולה, והדגיש את הצורך בחיזוק המערך והתמקדות באימונים שוטפים ומקצועיים.

מסקנות אלו עשויות להוביל לשינויים משמעותיים בתפיסת ההפעלה של חיל האוויר ובניהול מערך המילואים בעתיד, על מנת למנוע חזרה על אותן טעויות ולהבטיח את כשירותו המלאה של החיל במצבי חירום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנוחבות דינם מוות

אריק זיו ויזר

גלנט עובד נגד הממשלה

אריק זיו ויזר

בניגוד לדיווחים בערוצי התרעלה יש פגישה עם בידן

אריק זיו ויזר

גלנט בנאום יומי

אריק זיו ויזר

כולנו ברל’ה קרומבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן