27.9 C
תל אביב
8 בספטמבר 2024
ליכודניק
כללי

הלו תתעוררו – הכתובת זועקת מהקיר

בתחילת השבוע בישיבת הממשלה, עסקו השרים בין היתר גם בהסתה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסתה שצריך לומר, מחריפה משבוע לשבוע ועד כה נותרת ללא מענה.

בסרטון שהציג מזכיר הממשלה נראים מפגינים, חלקם דמויות ציבוריות לשעבר, באמירות קשות במיוחד: “נתניהו בוגד הפך לאויב העם”,  “כל ביביסט יקבל כדור בראש”,  “הוא שטן” “זה מה שמגיע לכם חבל תליה”, “זה סרטן שמאכל את הנשמה”, “בסוף נצטרך לקחת את נתניהו ולהוציא אותו בידיים”, “ביבי זה חמאס”, “להכניס אותם לתוך חדרים להתבצר סביבם, לשים כמה בלונים של גז”, “אנחנו נעקור אותך מחיינו”, “זה לירות בו במצח” ועוד ציטוטים מזעזעים וקשים, שלא ברור למה עוד מחכה מערכת המשפט שלנו כדי לקום ולעשות מעשה.

בישיבה הביעו השרים את דעתם בנושא ובין היתר הציג השר אבי דיכטר נתון לפיו ההסתה היום היא פי שמונים מההסתה שהיתה לפני רצח רבין, אז כיהן כראש השב”כ. שלושים שנה חלפו מרצח ראש הממשלה יצחק רבין והיום בישראל ההסתה כלפי ראש הממשלה זועקת לשמיים. מה נגיד. 

יודגש כי ההסתה היא גם כלפי בני משפחתו של נתניהו, שרים בממשלה, נבחרי ציבור אבל בעיקר כלפי ראש הממשלה. 

תנסו לדמיין מה היה קורה אילו המצב היה הפוך. אילו היתה ממשלת שמאל ובראשה היה עומד ראש ממשלה שהיה סופג פרומיל מההסתה שסופג נתניהו ? מה היה קורה ? 
חופש המחאה הוא אחד מאבני היסוד של משטר דמוקרטי ומדינת ישראל יודעת להכיל אותו, אבל גם למחאה ולשיסוי צריך לשים קווים אדומים ברורים. לא יתכן שראש ממשלה בישראל יספוג איומים ישירים על חייו וחיי משפחתו וכלום לא קורה. השתיקה של מערכת אכיפת החוק, השתיקה של האופוזיציה, השתיקה של התקשורת שלא מגנות את ההסתה, הן אות קלון לחברה הישראלית, שכנראה לא למדה כלום מרצח רבין. מילים יכולות להרוג, אמרו לנו פעם.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות ואת הנתון הזה צריך לזכור היטב. הוא לא נבחר במרמה, הוא לא נבחר בחסות מהפכה צבאית. הוא נבחר בהליך דמוקרטי כשר למהדרין. מעל מיליון אזרחים שמו את הפתק ‘מחל’ בקלפי בבחירות האחרונות והחזירו אותו לראשות הממשלה. 
נרצה או לא נרצה, אלה העובדות. הימין ניצח בבחירות הללו והשמאל הפסיד.
לא מרוצים ? רוצים שינוי ? עשו זאת באופן חוקי, דמוקרטי ומכבד בקלפי ולא בהסתה שקוראת לרצח ראש הממשלה. 
נתניהו לא חף מטעויות, אבל מכאן ועד קריאות מפורשות לפגיעה בו – המרחק הוא רב.

הלו תתעוררו. הכתובת כאן זועקת מהקיר

כותב – אבי נחמני

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המסר של ח”כ פלוסקוב לשבת

אריק זיו ויזר

“הנאנסת שהתאהבה באנס”

אלי חזן

הכי ליכודניק שיש !

הרויזיוניסט

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בחיפה

אריק זיו ויזר

שגריר חדש לישראל בטורקיה

אריאל אילוז

דרור אטרי, נשיא לשכת המסחר ירושלים: הקמנו מרכז השקעות ושלוחה בדובאי

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן