27.9 C
תל אביב
8 בספטמבר 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בשחצנות לא משקמים כלכלה – יומן פוליטי – אריק זיו

נערי האוצר, גן ילדים בלשכת נתניהו,מכץ ועד וידל,כיפוף ידים בליכוד,קדימה מהמרת על נשים. רם בלינקוב הודיע כי אחריותו לתקציב המדינה ולמשק מחייבת אותו להתפטר מתפקידו וזאת לנוכח אירועי השבועות האחרונים. לכאורה עמדה עקרונית, מצפונית, אולי גם ראויה להערכה. ואולם, להתפטרות של בלינקוב יש צד שני. בלינקוב אחראי לניסיון ליצור אווירה עוינת כנגד נתניהו. שהרי, יש לזכור כי נתניהו הובך כאשר מייד לאחר פרסום הגזרות הודיע ראש אגף התקציבים כי ראש הממשלה אישר את הגזרות.
יש לזכור כי רם הוא איש אמונו של שר האוצר הקודם רוני בר און. בלינקוב לא הסתיר את איבתו לנתניהו והשיא היה השתלחותו חסרת הרסן כאשר דיבר עם מני מזוז. נדמה כי בלינקוב הוא הצלע המשלימה של בר און גס הרוח.
נקודה נוספת. צריך לנסות להסתכל באופן אובייקטיבי על אישור התקציב ודעיכת אגף התקציבים. נערי האוצר הרוויחו את מצבם בזכות ולא בחסד. הם נוהגים בשחצנות לאורך שנים. כבר רבין ז”ל סימן אותם ככאלו שלא צריכים לנהל את המדינה. כך ישבו להם חבורת שחצנים במשך שנים ובגינם היום אין התפלה, אין רכבת, אין השכלה, אין בטחון אישי והרשימה למצער עוד ארוכה.
איני חושב שצריך לפרוץ תקציבים, אך בבחינה ארוכת טווח אנו רואים כיצד אותו אגף תקציבים מנע את התפתחות המדינה. יש בליבי שמחה קטנה שסוף סוף הייתה תגובה מהירה של נתניהו כאשר מידר את נערי אגף התקציבים והעמיד אותם על מקומם. יכול להיות שנתניהו יצא גרוע בתקשורת אך אין ספק כי בעוד שנתיים כאשר יוגש תקציב חדש למדינה, נערי האוצר יידעו את מקומם.

לשכת נתניהו
השבוע, כך מספרים מקורבים לשלום שלמה, שוב כופף שלום את נתניהו. וכך כאשר נתניהו עמד מול הגשת תקציב ונסיעה לוושיגטון מצא עצמו לפתע בגן ילדים. נראה כי דווקא בלשכתו נתניהו צריך רפורמה גדולה ומהר. אם נתניהו לא אומר לשלמה “שלום” אז לפחות שיתן לו את כל הסמכויות על מנת לנוע פוליטית. נתניהו צריך לזכור כי יש לו אחריות פוליטית וכי אם הוא לא משנה את המצב עם שלום שלמה ונתן אשל הרי שהקלקולים המפורסמים מלשכתו הקודמת כראש הממשלה יהיו כאיין וכאפס לעומת הקלקולים שיבואו עליו לרעה.
שר התחבורה
כ”ץ מינה את מיכאל וידל לראש לשכתו. בכך נפתח השביל של הרוצים להשתתף בעשייה אל מיכאל וידל, אך ברור לכל כי לא יהיה שינוי מהותי בנושא.
כ”ץ יזהר מלבצע מינויים במשרדו.

כיפוף ידיים
כאשר סער נכנס למשרד החינוך הוא הבין כי הברוך גדול מהנראה. אופק חדש, הבייבי של קודמתו הוא קוסמטיקה, רוב התקציב הלך על משכורות והתארגנות של פקידות והדרכה וכדי לצאת לדרך ביקשו הפקידים עוד כסף.
סער עצר את הבקשות , אך הבין כי כדי שתקציבו לא יקוצץ ואולי יוגדל הוא חייב לתקוף זאת מכיוון שידע כי ההגנה על ממלכתו היא בהתקפה ולא מגננה.
וכך גדעון הסתער על האוצר.
וכך סער ניצח. כמו שהוא יודע לנצח. אך אין ספק כי בסביבתו של שר האוצר מחכים לסער, כדי להחזיר לו על מה שהם רואים כהשתלחות בשטייניץ.

קדימה נשים
בבחירות האחרונות התברר כי הנשים מצביעות בנפרד מהגברים והיו נשים אשר הצביעו ללבני רק בגלל שהיא אישה.
בעבר קראתי לשקם את אגף הנשים ולהחזיר אותו לפעילות, אך חסרי החוליות מסביב לנתניהו לא הקשיבו וכך הגענו לבחירות כאשר לסיעת הליכוד הייתה עשייה בנושא מעמד האישה אך בפועל קמפיין הליכוד לא הציג את העשייה. רק בסוף הבחירות היה סרטון שהראה כיצד ליבני הצביעה פעם אחר פעם נגד חוקי העצמת נשים.

בקדימה הבינו כי ב2006 קיבלו קולות מהמרכז ימינה וב2009 קיבלו קולות השמאל אנטי ביבי. גם זה וגם זה לא יחזור שנית, כי כמו שאומר המשפט העממי “פראיירים לא מתים רק מתחלפים”. לפיכך, יש להכין את הקרקע לציבור חדש שיביא את המנדטים ובעקבות ניתוחים ומחקרים שנעשו הוחלט בקדימה כי בסיבוב הבא הולכים בגדול על ציבור הנשים. כך, קדימה הולכת להקים בכל בית קדימה קבוצת נשים וכך ע”י קבוצות נשים ופעילות עד הבחירות הם יאספו את המנדטים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דן מרגלית שכיר חרב

אריק זיו ויזר

גם סילבן

אריק זיו ויזר

לבני היונה הצחורה חירבנה על אולמרט – יומן פוליטי -אריק זיו

אריק זיו ויזר

עסקנותם אומנותם

אריק זיו ויזר

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן