25.1 C
תל אביב
8 ביולי 2024
ליכודניק
כללי

אל המעיין! העיר ערד עוברת מהפכה תחת ראש העיר יאיר מעיין

יאיר מעיין עשה היסטוריה בתפקידו כראש העיר הימני הראשון שנבחר בעיר ערד. העובדה שנבחר היא פורצת דרך בשבירת המסגרות הפוליטיות, לאור דומיננטיות ארוכת שנים של מפלגות השמאל בעיר, עוד מקום המדינה.

העיר ערד ממוקמת בדרום מדבר יהודה, על גב רכס כידוד ק”מ מערבית לים המלח וכ-45 ק”מ מזרחית לבאר שבע. לדבריו של יאיר מעיין החיסרון הגדול ביותר במיקום היחסית מבודד של העיר מהווה גם את היתרון היחסי שלה.

לדבריו של מעיין בראיון בלעדי לליכודניק, מה שמשך אותו יותר מכל לעבור לערד, הוא הפוטנציאל הרב הגלום בעיר הדרומית, ובחזונו להפוך אותה למרכז עסקי משגשג ודינאמי בלב המדבר. את הפוטנציאל הוא מזהה בנוף המדברי המבדיל את ערד מערים אחרות ומשמש כפוטנציאל לתיירות חוץ, לאור הקרבה היחסית לים המלח.

יש לציין, שהעיר ערד משמשת סמל ומופת לדו-קיום בין ליברלים לחרדים שמהווים כ-40% מתושבי העיר. חשיבותו של יאיר מעיין כראש עיר היא גם בשמירה על הצביון היהודי, ובחיזוק הסולידריות תוך שמירה על הסטטוס קוו, כגורם המקדם חיים משותפים וכבוד הדדי.

בנוסף, העיר ערד אף מהווה מרכז תעשייתי שמספק שירותים ומקומות עבודה גם לאוכלוסייה הבדואית הפרוסה בפאתי העיר. כגורם האחראי במשך שנים על מנהל הבדואים, מעיין מדווח שלאור הקורבנות הרבים שספגה הקהילה מפרוץ חרבות ברזל, הוא מזהה בקרבם תהליך חברתי של גילוי הזדהות ושותפות גורל.

חשיבות תפקידו של מעיין מתגברת כראש עיר חובש כיפה, במיוחד על רקע ההסתה בתקשורת נגד חרדים וניסיונות הסיעות באופוזיציה לעשות פרובוקציות. הסתה זו התפשטה בין היתר בעקבות חוק הגיוס, כפי שאירע בדיון במועצת העיר שיצא בשבוע האחרון משליטה, בו חברת מועצה מסיעת ישראל ביתנו, השליכה חפץ על חבר מועצה מאגודת ישראל.

על אף המקרה החריג, ראש העיר הבהיר כי האווירה בעיר טובה ומאופיינת בדרך כלל בשלום ושיתוף פעולה בין תושבי העיר. במקרה מפורסם בו תושבים מערד התקבצו על מנת לחסום משאיות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה, סיפר למרבה ההפתעה כי אותם אזרחים שחברו, שייכים לכל קצוות הקשת פוליטית.

על התהליך להזניק את הצמיחה בעיר העיד שבחודשים הספורים לכהונתו, כבר החלה הקמה של מפעלים רבים בעיר בשאיפה לייצר אפשרויות תעסוקה נוספים. זאת לצד קידום פרוייקטים לבניית יחידות דיור שישנו את פני העיר לאחר שנות קיפאון.

הרעיון הוא לדבריו למשוך משפחות צעירות שיעלו את רמת החיים בעיר, מה שצפוי לעצור את ההגירה השלילית של הדור הצעיר, שעד לאחרונה לא מצאו את עתידם בעיר ועברו למרכז הארץ, ככל הנראה בשאיפה לשפר את הנגישות למקומות עבודה ולשירותים.

בתור מנכ״ל עיריית ירושלים בעברו תחת ראש העיר ניר ברקת, יאיר מעיין יכול כעת להגשים את חזונו לעיר בקידום הצמיחה על ידי השימוש בניסיונו העשיר ברשויות המקומיות כמנכ״ל העיר ירושלים ולפני כן במשרד התשתיות. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בחזרה ל – 73′ : פרק רביעי – “עובדים עלינו במסר”

אלי חזן

פרשת נוח – בעוון הגזל בא המבול

אלי כהן

אותנו זה דווקא מעניין!

מערכת ליכודניק

יעקב ברדוגו איש השנה בתקשורת של ליכודניק

אריק זיו ויזר

השב״כ,ערוצי התרעלה,הגנרלים ובן גביר

אריק זיו ויזר

אורן חזן, דגן ובנט “שלושת המוסקטרים שחיים מספין לספין”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן