27.2 C
תל אביב
30 ביוני 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אביבה גלעד מגיע

שליט חוזר, צדק חברתי לעירות הפיתוח, האם האש חוזרת לשטייניץ מסביבת נתניהו, ממה מפחדים לקראת הועידה.

גלעד שליט חוזר

 

בבוקר יום ראשון, 25 ביוני 2006, תקפה חוליה של חמאס טנק מרכבה סימן 3, שהוצב לשמירה על גדר המערכת, ומוצב של צה”ל שנמצאו שניהם בשטח ישראל, לאחר שחצתה את הגבול מדרום רצועת עזה באמצעות מנהרה ליד מעבר כרם שלום. במהלך התקיפה נהרגו מפקד הטנק, סגן חנן ברק, וחייל בצוות הטנק, סמ”ר פבל סלוצקר. ארבעה מחיילי המוצב נפצעו. החוליה חטפה את גלעד שליט, איש צוות הטנק, שככל הנראה נפצע בעת החטיפה, והעבירה אותו לרצועת עזה.

 

ממשלת ישראל החליטה על החזרת החייל השבוי גלעד שבוי. מאז תקומת מדינת ישראל תמיד אבל תמיד שחררה יותר שבויים מאשר האויב תמורת חיילים שלה ובמספרים אסטרונומיים. אמנם, אין מדובר בהסכם הנדון כי פה יש חבורת רוצחים שנשפטו ע”י מערכת המשפט הישראלית.

 

אך מה שמדהים בכל הסאגה הזאת היא שבהפגנה של המחאה החברתית הופיע האב נועם שליט אך לא ראינו את מנהיגי המחאה מברכים ועומדים מאחורי המנהיג שהחליט החלטה שהיא אמיצה מבחינתו. מיד לאחר גל השמחה הראשון היו שכבר הציגו את השחרור כעוד ספין של נתניהו, רק כאשר הבינו שהעם לא אוכל את ההסתה שלהם הם הצטרפו למחמאות.

 

צריך לזכור כי ההחלטה על שחרור שליט איננה מהפכה מחשבתית שחלה אצל נתניהו. אמנם, נתניהו עמד והצהיר כי שליט לא ישוחרר בכל מחיר אך הוא הצהיר כבר בעת הקמת הממשלה כי הוא נחוש להחזיר את שליט. אכן, המאבק של המשפחה התמקד בו עד העת האחרונה. רק בחודשים האחרונים משפחת שליט החלה בלחץ בינלאומי על החמאס כאשר לפני שנה אחיו של גלעד טס לג’נבה ביחד עם מכון ירושלים לצדק, שם הגיש מכתב לצלב האדום. מייד לאחר מכן ובמקביל התקיימה הפגנה מול משרדי הצלב האדום ובה הודגש כי הזכויות הנרמסות של גלעד מחייבות את ההתייחסות של הצלב האדום.

 

ההפגנה הזאת פתחה את החזית הבינלאומית וכך מספר שבועות אחר כך נערכה גם הפגנות בספרד ובצרפת. אמנם, לא מדברים הרבה על ההשפעה אך לי נראה כי המאבק הבינלאומי הוא המפתח להסכמה של החמאס להתגמש, אפילו במעט.

 

רק לפני כחצי שנה התקיים מסע אנטי נתניהו כאשר בתקשורת הישראלית הוא הואשם כי הוא לא נכנע לחמאס וכאשר הוצג לו הסכם סירב. הסתה שלא היה לה תקדים כאשר המנצח עליה היה יואל מהרשק, הפוליטרוק של תנועת הקיבוצים והמסוכן שבה.

יש גם פרשייה שהושתקה בה היה מעורב יואל מהרשק היא פרשה שבה גוייסו תרומות ע”י רונן בר שירה שלא למטרת המאבק.

אבל גם פה השטיח נשמט מתחת לרגליו. המתווך הגרמני הודיע שנתניהו הסכים להצעה שלו והחמאס התנגד. אך לא יואל מרשק ולא חבורתו ביקשו סליחה מנתניהו.

עכשיו אנחנו נמצאים אחרי החלטת ממשלה והיו שניסו לטפול האשמות על ראש הממשלה.

בעת ההיא הבנתי כי המאבק של שליט הפך להיות מאבק פוליטי בממשלת נתניהו ואז שיניתי את דעתי כי יש לשלם כל מחיר ואמרתי כי המחיר אחד תמורת אחד. כולי תקווה כי בעתיד ילמדו מהניסיון של חטיפת שליט והמנהיגות שלנו תלמד כי כאשר נמצאים בעזה בעת “עופרת יצוקה” לא יוצאים בלי שליט. ממשיכים לתקוף עד החזרה.

אמנם יש את ועדת שמגר, אך מיד לאחר חזרתו של גלעד יש להקים ועדת חקירה שתבדוק האם גורמים כמו מהרשק הם היו גורמים שנתנו לחמאס חמצן ואמונה שצריך לדרוש יותר?  הרי ברור כי החמאס נהנה לראות את מהרשק והקיבוצניקים נגד הממשלה.

 

 

היום כאשר המאבק מאחורי המשפחה אפשר לומר שהמאבק תפס גוון פוליטי מפלגתי. חבל שהתנועה הקיבוצית, שעושקת את אוצרות המדינה, נותנת למהרשק המסוכן לצאת ממנה.

 

צדק חברתי

אולי אם נתניהו, שהראה אומץ בפרשת שליט, ימשיך בדרכו וילך לעוד שינוי מהותי במדינה. בעת שהמערך שלט במדינה חולקו אדמות ואוצרות המדינה לקבוצה קטנה. הקיבוצים קיבלו קרקעות ללא תמורה לעיבוד חקלאי ואילו היום הם הפכו להיות סוחרי נדל”ן מהגדולים במדינה. הם מחזיקים באזורי תעשייה ענקיים. עכשיו, כאשר העם דורש צדק חברתי, נתניהו חייב לפתוח את הנושא מייד. הרי לא יעלה על הדעת שכמה מאות משפחות יהנו מארנונה של מלונות ים המלח ותושבי ערד ודימונה יספקו את העובדים.

וכך בצפון ובנגב יש להעביר את כל אזורי התעסוקה לעיירות הפיתוח. כאשר יש קריאה לצדק חברתי אני מקווה כי כך יעשה.

 

 

שטייניץ שוב על הכוונת של סביבת נתניהו. השבוע נשמעו קולות המאשימים את שטייניץ כי לא חש את הזרמים בקרב המתמחים ונתן למשבר להתרחב. כאשר הממשלה מאבדת שליטה. מקורב לנתניהו אמר כי שטייניץ מהווה בעיה חמורה בצורת התיפקוד שלו. “הוא אסטרונאוט ללא מכשירי ניווט, הוא שפוט של פקידי האוצר, ועד היום כל המינויים שלו נכשלו ומהווים בעיה חמורה”.

 

 

ואם במתמחים עסקינן אז צריך להבין כי המשבר הזה הוא בבואה של ניסיון לשבור את הממשלה. גם פה נתניהו חייב לקחת את המושכות ולהעביר החלטות שתהיינה מהותיות. אין ספק כי מערכת הבריאות חולה וגם אם נתניהו ישפוך לתוך הבור הזה עוד כסף, רפואה לא נראה פה תרתי משמע כי כל רופא מתחיל יודע שאם נשים פלסטר על פצע מזוהם אולי נסתיר את הפצע אבל לא נבריא אותו. כל מערכת הרפואה צריכה לעבור שינויים מהותיים. הגיע הזמן שאת הפלסטר ששם חיים רמון על הפצע של הרפואה הציבורית נוריד ונטפל בבעיה.

אין ספק כי מאז רמון אנו משלמים יותר ומקבלים פחות.

ואת המחלה הזאת צריכים לתקן נקודה.

 

 

ועידה

בכירים בליכוד הביעו חשש כי בועידה הקרובה יתברר כי הכל יקרוס זאת משום שהמצודה אינה מתפקדת והפחד בגדול שכל ההכנות יקרסו משום שהמנכ”ל לא מתפקד כבר מספר חודשים. אמנם, הוא מגיע לעבודה אך לא בא לעבוד. בשיחות איתו נתקלים באדם ממורמר שאינו שש לבצע את העבודה. ההרגשה החא שהוא מחכה לתפקיד וכעת אין תפקיד אז יש הרגשה שבמצודת זאב יש שביתת איטלקית, באים לעבודה אבל לא עובדים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרוזן והקצב

מסאני ועד דדי

אריק זיו ויזר

מרכיבים קואליציה : זמן שפיות

אריק זיו ויזר

איוב קרא לא הסוס של קליגולה !

אריק זיו ויזר

העוגן שלי – שרית ואריה

אריק זיו ויזר

חיים חדשים בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן