24 C
תל אביב
22 בנובמבר 2024
ליכודניק
תקשורת מנצחת
דעות

תקשורת מנצחת

באחת מתחרויות השיווק בעולם שהתקיימה לפני חמש שנים התמודדו מאות חברות ויזמים צעירים על הפרס הראשון , פרס שכלל בתוכו מימון מלא לקמפיין טלוויזיה , מימון מלא לקמפיין שלטי חוצות, פרסום רב וחשיפה אינטרנטית.

 

במקום הראשון זכו שלושה ח’ברה צעירים מניו זילנד שהמציאו משקה ( סוג של חיקוי לקוקה קולה ) ורצו מאוד לנצח על מנת להנות מהפרס הראשון , אז מה בדיוק הם עשו שהצליחו לעקוף חברות גדולות ומפורסמות? מה היה הטריק השיווקי המבריק שלהם ?מאוד פשוט….

שני לילות לפני בחינת הקמפיינים על ידי וועדת הפרס פשטו הח’ברה הצערים ( בעזרת עוד עשרות חברים ) על 30 קניונים ברחבי גרמניה בשעות הלילה המאוחרות , באותו הלילה הם שמו עמוד קטן בגובה של מטר וחצי ועליו תלו שלט קטנטן שבו היה כתוב ” נא לא להסתכל למעלה ” , בכל 150 מטר במסדרונות הקניונים היה עמוד כזה…..על התקרות הגבוהות בקניון הם תלו שלטי ענק ששם היה כתוב שם המשקה שהם המציאו עם סלוגן קטנטן המציע לאנשים שכדאי להם לנסות את הטעם החדש.

כשהקניונים נפתחו בבוקר נכנסו האנשים כרגיל וראו את העמודים, עכשיו שימו לב לנתון המדהים 99.3% מהאנשים שראו את העמודים וקראו את הפתק שאומר “נא לא להסתכל למעלה “…הסתכלו למעלה !!!

טריק שיווקי, קמפיין מתוחכם, גאונות בתודעת דעת קהל….תקראו לזה איך שאתם רוצים, בשורה התחתונה …הם שיחקו אותה.

מה הקשר של הדוגמא שנתתי לכותרת המאמר?

רוב השרים של מפלגתנו וחברי הכנסת מתייעצים ומשתמשים באופן שוטף ביועצי תקשורת , אך לפעמים אנו עדים לפאשלות “תקשורתיות” מביכות של לא מעט מנבחרי הציבור שלנו.

אתם רושמים סטאטוס בפייסבוק ? נהדר….חשבו לפני מה אתם רוצים להשיג בזה מצד הגולשים !

כותבים מאמר דעה לעיתון ? נפלא ….עצרו רגע להבין מה אתם רוצים שיבינו הקוראים מהמאמר !

מתראיינים לרדיו ? מעולה…בדקו מה הייתם רוצים שהמאזינים ייזכרו מהשלוש דקות בהם התראיינתם !

במילים אחרות קיבלתם פלטפורמה ? השתמשו בה בחוכמה, במקצועיות, אתם נבחרים וככאלה אתם נתונים לביקורת, לדקדוק , לבחינה מתמדת , הקשר לבוחר הוא לא רק סעיף תקציבי הוא מהות התקשורת שלכם מול בוחריכם הקיימים והפוטנציאליים , עולם התקשורת הרווי ( עיתונים, רדיו, טלוויזיה, פייסבוק, טוויטר וכו’ ) הוא עולם שטומן בתוכו המון הזדמנויות , הזדמנויות להעביר מסרים, לשנות דעת קהל, להניע המונים, לגייס תומכים, להתגונן, לתקוף ומה לא…

כשהחלטתם לרוץ בבחירות קבעתם  תוכנית עבודה מסויימת שיש בתוכה כללים נכון ?

בעולם התקשורת ישנם כללים ברורים התנהלו לפיהם ו…תצליחו !

שיהיה בהצלחה – תומר אשואל סניף ראש העין



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם יש כאן ג`נוסייד? ועוד 2 הערות

גאווה ישראלית : ביקורת הספרים של מרטין אינדיק על “בגין” של אבי שילון

אלי חזן

האמנם סליחה ?

אלי חזן

רקוויאם לשמאל הישראלי

אלי כהן

על חורבן בית המקדש השני

אריק זיו ויזר

נועה רבין נגד הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן