מהו עגל הזהב שלנו ?

השבוע נקרא את פרשת ” כי תשא” . במרכז הפרשה עומד נושא מוכר ” חטא העגל”, יש המכנים את הפרשה הזו פרשת “עגל הזהב”.


אמנם כולנו מכירים את סיפור חטא העגל אך בואו נזכר בו רגע:

” וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ. וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אַהֲרֹן פָּרְקוּ נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵי נְשֵׁיכֶם בְּנֵיכֶם וּבְנֹתֵיכֶם וְהָבִיאוּ אֵלָי. וַיִּתְפָּרְקוּ כָּל הָעָם אֶת נִזְמֵי הַזָּהָב אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיָּבִיאוּ אֶל אַהֲרֹן.
וַיִּקַּח מִיָּדָם וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט וַיַּעֲשֵׂהוּ עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. “(לב, א’-ד’)

יש 3 פסוקים בתהילים במזמור ק”ו שילוו אותנו הערב, ניתן ללמוד מהם לא מעט על חטא העגל וסכנותיו, לא רק במדבר אלא בדורנו אנו. וכפי שכפר אמרתי בעבר , אם התורה בחרה לספר סיפור/להציג נושא מתוך מאות אלפי סיפורים אחרים שלא זכו להיכנס לתורה, יש לכך “מסר נצחי”. הערב ננסה לגלות את המסרים הללו.

ובכן: ” מהו עגל הזהב שלנו ?” זוהי הכותרת להערב.
ומהנקודה הזו אנחנו נצלול אל השיעור .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

הרצוג טעית !

הרב השגריר ודוד המלך