אל אהוואז : ההתעללות של האיראנים ושתיקת העולם

זה שאיראן מדכאת את תושביה אנו יודעים. זה שהיא מתעללת בחלשים זה כבר ידוע. אבל אסור לנו לשכוח : איראן כובשת באל אחוואז והעולם שותק. האזור הכי פורה במזרח התיכון הוא האזור הכי עני כי השלטון האיראני מכוון לכך. בואו לא ניתן לכך יד 

 

אל אהוואז : נכבשה ב- 1925
אוכלוסייה: 10 מיליון ערבים שמיים (95%)
לא ערבים: 5% מתנחלים
אדמת אל אהוואז: 344.000 קילומטרים מרובעים


אל אהוואז ידועה בזכות הנפט והגז והאדמה הפורייה שלה וששת הנהרות עם מים מתוקים. יש בה גם במשאבים רבים אחרים וכל אלו  הופכים את אל אהוואז לאחת העשירות במזרח התיכון. הטריטוריההמשקיפה על המפרץ הערבי ונהנית ממיקום אסטרטגי מצוין ולמרות כל אלה העם האהווזי סובל מעוני מוחלט כתוצאה מהכיבוש האיראני של אל אהוואז מאז 1925,

למרות העושר הפוטנציאלי העם האהווזי חי על פחות מחצי דולר ליום, ואילו המשטר האיראני מוציא את הכנסות הנפט והגז וקרקעות פוריות על המיליציות שלו בעירק, סוריה, תימן ולבנון, ויוצר כאוס וחוסר יציבות במזרח התיכון ומחוצה לו.

תושבי אל-אהוואז שחיים בחרדה ובאי-וודאות, נאבקים על חירותם וכבודם, ומבקשים להיות חלק מהקהילה הבינלאומית ולחיות בשלום וליצור את יחסי האחים של הדור הבא עם כל העמים ברחבי העולם.

אל אהוואז היא ארץ שמית עוד מימי קדם והיא תישאר שמית. לפיכך אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים הנדרשים כנגד המשטר האיראני המדכא את עמנו באופן קבוע.

הפרת זכויות נשים וילדים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר עליו אנו צריכים להתמקד בשלב הזה. נשים שנעצרו ועונו בבתי הכלא הידועים לשמצה שלהן, הוצאות להורג של נשים וילדים מתחת לגיל 15. אך חמור יותר מהכל : הוצאה להורג של נשים בהריון נחשבת לאחד הפשעים הנוראים ביותר נגד האנושות. את זה האיראנים גם עושים. 

אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לעמוד לצד העם האהוואזי כדי להשיב את זכויותיו החוקיות והלגיטימיות. לאהוואזים מגיע חיים ראויים בהתאם לדרישות הקהילה הבינלאומית.


ד”ר חלף אל כעבי
ראש תנועת המאבק הערבית לשחרור אל אחוואז (ASMLA)



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

סיעת הליכוד בהסתדרות הכספומט של רועי שרעבי ?

החזון על פי דור חרל”פ

תל אביב הצפון מנצח את הדרום בהצבעה למח”ל