אין שטח אין ניצחון.

 

עוד במהלך הקמפיין נשמעה ביקורת על הסגנון. אנו העדפנו להצניע אותה. עתה באים בטענות לאתר ליכודניק : למה לא העליתם את הטענות הללו תוך כדי הבחירות?
התשובה היא שלא רצינו לפגוע בקמפיין של ראש הממשלה. בהשאלה לאמרה “כשהתותחים יורים, המוזות שותקות” אז כשנתניהו בקמפיין- ליכודניק איתו.
ועדיין, העלינו טענות בחדרי חדרים מתוך מטרה לא לפגוע בקמפיין : טענו למשל שזאת טעות למנות כל מיני פוליטיקאים צעירים בלי ניסיון לתפקידי מפתח.
בהקשר הזה חשוב להבהיר : אנו עושים הפרדה מלאה בין הקמפיין של נתניהו לבין קמפיין השטח. הקמפיין של נתניהו היה מצוין. הקמפיין של הדיגיטל היה מעולה. מדובר ברמה הכי גבוהה. אך מה שהיה חסר הפעם – הגרוש ללירה – הוא הפעלת השטח.

כזכור, מאז ומתמיד היה מאבק בין השקעת משאבים לשטח להשקעת משאבים לפרסום. בדרך כלל, כאשר השטח מופקר אנו יורדים במנדטים. בואו ניקח לדוגמא את בחירות 2013 : מי שעמד בראש המטה היה אז בן טיפוחיו של נתניהו – גדעון סער. הוא הפך את המטה למטה אישי שלו. מי שלא היה מאנשיו פשוט לא נכנס למטה.

וכך ירדנו בסקרים מ – 44 לפחות מ – 30. רק כניסתו של נתניהו בשבוע האחרון החזירה אותנו חזרה אל הספרה 3. שנתיים עברו ומי שעמד בראש היה מומו פילבר. הביקורת על הניהול שלו נשמעה הרבה לפני שהקמפיין הסתיים. מי שהצילו אז את השטח היו חיים ביבס וקובי צורף. הצמד הזה הצליח לאזן את הצורך בין השטח לבין הדיגיטל

חולפות להן 4 שנים ועופר גולן הוא מנהל הקמפיין. גולן הוא חמד של בחור אבל ההבנה שלו בשטח די מינימלית. בדומה לפילבר זה לא אומר לו כלום ממשי. הגענו לסיבוב 3 ומי שניהל את השטח היה השר ישראל כץ שידע לתת לכולם את ההרגשה שהם יכולים לנצח את הבחירות. הוא דרש תוצאות והביא אותן לבסוף : הליכוד על 36 מנדטים שובר את מספר הקולות שקיבלה המפלגה אי פעם. אל לנו לשכוח את העבודה שעשתה מירי רגב שהיא חיית שטח בפני עצמה.

גולן לא מכיר את השטח ולא לכן לא יכול היה להוציא את המקסימום. שני מנדטים חסרו לנו ל – 61 והבעיה היא לא בוחרי הליכוד אלא מי שהיו אמורים להוציא אותם להצביע. בלי כץ, ביבס או ביטן ועם גולן והמיני סערים לא היה מי שיניע את השטח.

לא זו אף זו, דומה כי תוכנת האלקטור כשלה הפעם. אינני אומר זאת כי אני נגדה מראש אלא משום שזה דבר שחזר ועלה מן השטח. במקרה שלה היה עדיף לקחת את מערכת הניהול של ניר ברקת שהוכיחה את עצמה בשתי מערכות הבחירות משום שכדי לנצח אתה חייב להביא ניצחון ברור ולהשתמש בכל מה שיש לך. הדבר מעניין מאוד משום שכבר בבחירות הקודמות היו בעיות במערכת הזאת.

מכל מקום, הלקחים חייבים להילמד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

פוסטים קשורים

גלנט הפך להיות פרוקסי של הרצי

קבינט המלחמה צריך להתמקד בלחימה , לא ביום שאחרי !

 הכאוס בסיעת הליכוד